Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 10:46
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
In de buurt van Basra hebben Britse militairen een aantal Irakezen opgepakt die de net uitgedeelde voedselpakketten verder verkochten aan landgenoten. Vooral blikjes tonijn en ananassap waren in trek omdat ze in Irak onbetaalbaar zijn.

De voorraden die nu uitgereikt worden zijn voldoende voor een paar weken. De waarde voor de Irakezen is ongeveer drie maandlonen. Om de verkoop tegen te gaan wordt de inhoud van de voedselpakketten nu gewijzigd zodat er meer levensmiddelen inzitten en de marktwaarde vermindert.

www.fok.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 10:51
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Da's niet zo aardig van ze.
Oud 31-03-2003, 10:53
Insane Juggalo
Ik vind het aso, zoals de distributie van voedselpakketten verloopt. Ze gooien gewoon die vrachtwagen open en laten de bevolking graaien wat ze graaien kunnen, waardoor alleen de sterksten aan voedel komen. Survival of the fittest?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 11:12
geen punt.
geen punt. is offline
Zo gaat dat altijd met die hulp. Ik vind het niet gek dat mensen daar weleens hun rug naartoe keren.
Oud 31-03-2003, 11:21
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Het is begrijpelijk vind ik, als je altijd arm bent geweest en je hebt nu je kans. Dan hou je je niet aan principes.
Oud 31-03-2003, 11:24
Insane Juggalo
Citaat:
She-Devil schreef op 31-03-2003 @ 12:21:
Het is begrijpelijk vind ik, als je altijd arm bent geweest en je hebt nu je kans. Dan hou je je niet aan principes.
Nee, maar als je een rijke militair bent en je bent Brit, dan kun je zorgen dat het voedsel fatsoenlijk verdeeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:08
hippie jesse
hippie jesse is offline
zou ik ook doen
Oud 31-03-2003, 12:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als die Irakezen hun voedsel willen verkopen, moeten ze dat vooral doen. Het is natuurlijk asociaal, want ze vragen ongetwijfeld hoge prijzen, maar niet ontoelaatbaar, vind ik.
De mensen die de voedselpakketten uitdelen, die moeten er maar op toezien dat niet degenen die het hardst schreeuwen en het meest anderen aan de kant duwen voedsel krijgen, maar juist de zwakkeren.
Oud 31-03-2003, 12:31
Insane Juggalo
Misschien is distributie via bonnen wel een idee. Zodat iedereen een bon kan krijgen voor een voedselpakket. Als mensen de vrachtwagens bestormen moeten de militairen ze tegenhouden. Als het niet anders kan mogen ze van mij zelfs wel een schot over de hoofden heen lossen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:33
geen punt.
geen punt. is offline
En hoe ga je die bonnen verdelen?
Oud 31-03-2003, 12:40
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 31-03-2003 @ 11:46:
In de buurt van Basra hebben Britse militairen een aantal Irakezen opgepakt die de net uitgedeelde voedselpakketten verder verkochten aan landgenoten. Vooral blikjes tonijn en ananassap waren in trek omdat ze in Irak onbetaalbaar zijn.

De voorraden die nu uitgereikt worden zijn voldoende voor een paar weken. De waarde voor de Irakezen is ongeveer drie maandlonen. Om de verkoop tegen te gaan wordt de inhoud van de voedselpakketten nu gewijzigd zodat er meer levensmiddelen inzitten en de marktwaarde vermindert.

www.fok.nl
Dit is erg misdadig en deze mensen dienen direct zwaar gestraft te worden. Elke vorm van discipline in de buurt van Basra is verdwenen!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:25
Nate
Nate is offline
Wat, ik kan toch ook m'n lunch voor 100 euro proberen door te verkopen aan m'n buurman? Of het lukt is een tweede, maar who cares. Als de buurman het ervoor over heeft, heeft 'ie het blijkbaar nodig, en ik eet een dagje geen lunch, omdat ik meer waarde hecht aan 100 euro. Ik zie het probleem niet.
Oud 31-03-2003, 15:03
Martian
Martian is offline
Citaat:
Ayeltsnikov schreef op 31-03-2003 @ 13:40:
Dit is erg misdadig en deze mensen dienen direct zwaar gestraft te worden. Elke vorm van discipline in de buurt van Basra is verdwenen!
Goh. Gek he, oorlog, al een week geen eten en geen water.

'netjes in de rij wachten jongens!'

Oud 31-03-2003, 15:48
Atje85
Atje85 is offline
Schandalig van de Britten/Amerikanen

Eerst bombarderen ze ik dacht 75 000 ton aan opgeslagen voedsel in irak, wat genoeg was voor een paar maanden zeiden ze, en dan vervolgens zelf een paar vrachtwagens sturen om te laten zien 'dat de mensen o zo hongerig zijn en dat ze dus gratis geholpen worden'

Flikker toch op, als je hier zaterdagmiddag in de stad eeen vrachtwagen met gratis voedsel neerzet, krijg je net zo een chaos terwijl hier geen oorlog gaande is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:38
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 31-03-2003 @ 16:48:
Schandalig van de Britten/Amerikanen

Eerst bombarderen ze ik dacht 75 000 ton aan opgeslagen voedsel in irak, wat genoeg was voor een paar maanden zeiden ze, en dan vervolgens zelf een paar vrachtwagens sturen om te laten zien 'dat de mensen o zo hongerig zijn en dat ze dus gratis geholpen worden'

Flikker toch op, als je hier zaterdagmiddag in de stad eeen vrachtwagen met gratis voedsel neerzet, krijg je net zo een chaos terwijl hier geen oorlog gaande is.
Ja ik moet je gelijk geven .Alleen als je het tolereert word t erger.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:58
Verwijderd
Gewoon dom als je die pakketten verkoopt. Misbruik maken van de situatie en verder heb je dan pech als je uithongert. Je bent gewoon zelf fout bezig.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 08:38
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 31-03-2003 @ 19:58:
Gewoon dom als je die pakketten verkoopt. Misbruik maken van de situatie en verder heb je dan pech als je uithongert. Je bent gewoon zelf fout bezig.
Ze zullen die pakketten niet verkopen, als ze zelf niet genoeg te eten hebben. Het zijn natuurlijk de sterkeren, die een groot aantal pakketten bemachtigen, en die dan gaan doorverkopen aan de behoeftigen. Laag
Oud 01-04-2003, 08:45
Joostje
Joostje is offline
Om aan je eten te komen moet je totaal vernederen voor de bezetters van je land. Fantastisch!
Oud 01-04-2003, 09:16
hippie jesse
hippie jesse is offline
wat zit er in zo'n paket dan?
Reageren

Regels voor berichten