Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 13:24
gothicje
gothicje is offline
heej,
gistere toen ik samen met mijn moeder bij de neuroloog was (voor mij) toen flapte hij eruit dat ik last heb met eten en dat ik automutileer en dat hij zich zorgen om me maakt
mijn moeder wist wel dat ik bij een psycholoog loop omdat ik depressief ben maar dat wat de neuroloog zei wist ze dus niet, ik wilde echt niet dat ze dat te weten zou komen omdat ik wist hoeveel pijn het haar zou doen
toen we weg waren kwamen natuurlijk alle vragen/opmerkingen ze was verdrietig maar ook heel kwaad
ze begon meteen allemaal van ga maar van school af en ga maar naar het mbo of ga voor intake bij de viersprong en laat je opnemen, ik heb die dingen uit haar hoofd weten te praten (hoop ik) maar ik moest wel meteen naar de psychiater bellen (mijn psycholoog had me voor een second oppinion naar een psychiater doorgestuurd, maar dat wilde ik niet dus had niet gebeld)
eigenlijk wil ik het nog steeds niet maar voor mijn moeder doe ik alles, morgen is de eerste afspraak al
ik weet niet hoe ik met alles om moet gaan, wat kan ik tegen mijn moeder zeggen ze wil alles weten maar dat wil ik gewoon niet, ik wil niet dat ze weet wat ik denk en hoelang ik al snij etc
het liefste ontwijk ik haar, maar ja dat gaat niet...
van het weekend of volgend weekend (op mijn verjaardag) komen mijn zussen thuis en de familie komt, wat moet ik tegen ze zeggen?
ik wil gewoon een normaal leven leiden waarom lukt dat niet
het was van mij het was mij geheim ik kan nog beter met liegen leven dan met de waarheid...
liefs me
Oud 10-04-2003, 13:30
Verwijderd
als je niet wil dat ze er iets van weten moet je nix zeggen....
en anders zou je t er over kunnen hebben met je moeder ofzo..

*nutteloze post*

sorry
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 13:47
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
gothicje schreef:
gistere toen ik samen met mijn moeder bij de neuroloog was (voor mij) toen flapte hij eruit dat ik last heb met eten en dat ik automutileer en dat hij zich zorgen om me maakt
Ook niet erg slim van die neuroloog...nooit van een beroepsgeheim gehoord!!?? Nouja, zou natuurlijk kunnen dat hij dacht dat je moeder alles wist, maar dan nog mag hij het daar niet zomaar over hebben....

Citaat:
ik weet niet hoe ik met alles om moet gaan, wat kan ik tegen mijn moeder zeggen ze wil alles weten maar dat wil ik gewoon niet, ik wil niet dat ze weet wat ik denk en hoelang ik al snij etc
Je moeder kan jou niet zomaar dwingen om je te laten praten. Aan één kant is het begrijpelijk dat ze nu alles wil weten, en misschien zou het voor jou ook wel goed zijn om er met haar over te kunnen praten, maar dat lukt alleen als je daar zelf achter staat. Dat is nu dus duidelijk (nog) niet het geval, dus jouw moeder kan je niet dwingen om alles (je gevoel, de gesprekken met je psych enz) aan haar te vertellen.
Je zou haar kunnen proberen uit te leggen waarom je het moeilijk vind om er met haar over te praten. Daar zal vast een reden voor zijn (bang om haar verdriet te doen kan ik afleiden uit je verhaal). Hopenlijk kan ze dan respecteren dat jij niet alles met haar deelt.

Citaat:
van het weekend of volgend weekend (op mijn verjaardag) komen mijn zussen thuis en de familie komt, wat moet ik tegen ze zeggen?
Als je niet wil dat ze weten wat er aan de hand is, hoef je dat niet te vertellen. Je zou wel kunnen vertellen dat het niet zo goed met je gaat, maar dat je daar nu hulp voor hebt en dat je het liever nog even voor je zelf wilt houden. Zo betrek je ze er toch een beetje bij, maar blijft dat afstand voor jezelf groot genoeg.

Dikke knuf en sterkte!
Oud 10-04-2003, 13:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
gothicje schreef op 10-04-2003 @ 14:24:
wil alles weten maar dat wil ik gewoon niet, ik wil niet dat ze weet wat ik denk en hoelang ik al snij etc
het liefste ontwijk ik haar, maar ja dat gaat niet...
ik wil gewoon een normaal leven leiden waarom lukt dat niet
het was van mij het was mij geheim ik kan nog beter met liegen leven dan met de waarheid...
liefs me
Wat vervelend voor je allemaal!Ik hoop dat je het inderdaad uit je moeders hoofd hebt kunnen praten!
Je gaat dus voor je moeder praten met een psychiater?
Dat is denk ik al fout maar goed...Je kan alleen goed geholpen worden als je het zelf WIL, tenminste dat denk ik...
Ik heb mn problemen lang opgekropt en ben pas gaan praten toen ik het ook echt wou...Dat helpt beter denk ik dan dat je het voor een ander doet, ookal wil je alles doen voor die persoon, omdat je van diegene houdt...
Heb je niet tegen die neuroloog gezegd dat je niet wou dat je moeder het te weten kwam? Of hebben die mensen geen beroepsgeheim?
Omdat je veel om je moeder geeft zal ik haar zo veel mogelijk vertellen als je kunt...Gewoon hoe je denkt en wat je voelt...
Als je niet wil dat je familie het weet hoef je ze idd niks te zeggen...Je hebt er recht op dat je ook dingen voor jezelf houd...
Als je het wel kwijt wil zou ik niet weten hoe je moet beginnen...
Misschien kun je er alleen iets over zeggen als ze er naar vragen...

Succes met het gesprek als je wel gaat en sterkte ermee
Oud 10-04-2003, 13:52
pienie
misschien is het juist wel beter dat ze het nu weet, alhoewel ik het me wel kan voorstellen hoe het voelt dat de persoon waarvoor je het geheim het meest achterhield het nu weet oid...

je moeder is wel je moeder en jij bent haar kind, je moeder zal nu met allerlei vragen zitten en op die vragen wil ze natuurlijk zo snel mogelijk een duidelijk antwoord...

ik denk toch dat de beste oplossing is dat je met haar rond de tafel moet gaan zitten en alles er uit moet gooien, dat zal niet makkelijk zijn, zeker niet omdat je zeg maar gewend bent dat geheim voor haar achter te houden ( voor hoelang?! )...

iig veel suc6, je kan iig mailen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 13:54
faith666
faith666 is offline
En ik moet me geen zorgen om je maken? Je weet dat ik dit lees...
enne, ja mag nog wel bellen hoor, hoef je t niet meer via arnold door te geven......
Kom op lieverd, het belangrijkste nu is dat het weer beter gaat met je. en al moet je daarvoor vaak in terapie ofzo.....heb het ervoor over.........voor jezelf, en voor je mama.
Kweenie wat ik moet zeggen, sorry
Oud 11-04-2003, 19:02
gothicje
gothicje is offline
thx allemaal voor jullie reacties
ik heb vandaag mijn eerste gesprek met de psychiater gehad en het was, tja heel moeilijk hij vraagt nog veel erger door dan mijn psycholoog...
kheb gewoon mijn moeder een beetje verteld hoe het gesprek was gegaan en wat hij zei maar heb zeker niet niet tot in de details verteld
maar ik geloof dat ze wel redelijk tevreden is als ik uit mezelf het 1 en ander vertel, de sfeer is nog vaag en wel moeilijk maar ik probeer zo normaal mogelijk te doen net zoals ik daarvoor deed en het lukt wel
ik snap nu ook wel wat beter de reactie van mijn moeder en dat maakt het wel wat makkelijker
ik heb ook heel veel gepraat de afgelopen 3 dagen en dat helpt ook, het ergste liegen is voorbij en toch ben ik daar wel blij mee, het geeft me hoop dat alles weer normaal kan worden, al heb ik nog een lange weg te gaan
thx voor jullie hulp *kuffel*
Oud 15-04-2003, 21:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
gothicje schreef op 11-04-2003 @ 20:02:
het geeft me hoop dat alles weer normaal kan worden, al heb ik nog een lange weg te gaan
thx voor jullie hulp *kuffel*
En?Hoe gaat t nu?
Oud 16-04-2003, 16:33
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 15-04-2003 @ 21:59:
En?Hoe gaat t nu?
tja gaat een beetje zijn gangetje, probeer zo normaal moegelijk te doen en het lukt redelijk
kheb wel een paar zware dagen gehad gewoon klote gevoeld terwijl ik niet echt weet waarom, maar probeer daar zo weinig mogelijjk bij stil te staan
zie ook op tegen mijn verjaardag vrijdag (is dat raar dat ik daar geen zin in heb?)
naar tis lekker weer (wel moeilijk alles te verbergen) en iedereen is vrolijk en dat neem je ook wel over, dus te klagen heb ik niet
*kuffel*
Oud 16-04-2003, 17:46
Verwijderd
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je niet met je moeder wil praten over die dingen en waarom zij alles niet mag weten? Ik snap dat je haar geen pijn wil doen, maar soms is dat nu eenmaal onvermijdelijk en is het uiteindelijk een stuk minder pijnlijk om gewoon iemands steun en liefde te ervaren met alle negatieve kanten die daar aan vast zitten erbij..

Je kunt niet al je gevoelens eeeuwig verbergen, daar ga je zelf aan onderdoor, dus waarom niet gewoon open zijn en er met haar over praten?

Ze kan je niet dwingen tot een intake ergens en dergelijke, je hebt zelf het laatste woord (als jij geen hulp wil ontvangen dan heeft het ook geen zin die jou te geven)..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten