Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je gaat dus voor je moeder praten met een psychiater? Dat is denk ik al fout maar goed...Je kan alleen goed geholpen worden als je het zelf WIL, tenminste dat denk ik... Ik heb mn problemen lang opgekropt en ben pas gaan praten toen ik het ook echt wou...Dat helpt beter denk ik dan dat je het voor een ander doet, ookal wil je alles doen voor die persoon, omdat je van diegene houdt... Heb je niet tegen die neuroloog gezegd dat je niet wou dat je moeder het te weten kwam? Of hebben die mensen geen beroepsgeheim? Omdat je veel om je moeder geeft zal ik haar zo veel mogelijk vertellen als je kunt...Gewoon hoe je denkt en wat je voelt... Als je niet wil dat je familie het weet hoef je ze idd niks te zeggen...Je hebt er recht op dat je ook dingen voor jezelf houd... Als je het wel kwijt wil zou ik niet weten hoe je moet beginnen... Misschien kun je er alleen iets over zeggen als ze er naar vragen... Succes met het gesprek als je wel gaat en sterkte ermee
|
misschien is het juist wel beter dat ze het nu weet, alhoewel ik het me wel kan voorstellen hoe het voelt dat de persoon waarvoor je het geheim het meest achterhield het nu weet oid
![]() je moeder is wel je moeder en jij bent haar kind, je moeder zal nu met allerlei vragen zitten en op die vragen wil ze natuurlijk zo snel mogelijk een duidelijk antwoord... ik denk toch dat de beste oplossing is dat je met haar rond de tafel moet gaan zitten en alles er uit moet gooien, dat zal niet makkelijk zijn, zeker niet omdat je zeg maar gewend bent dat geheim voor haar achter te houden ( voor hoelang?! )... iig veel suc6, je kan iig mailen... |
![]() |
|
![]() |
En ik moet me geen zorgen om je maken? Je weet dat ik dit lees...
enne, ja mag nog wel bellen hoor, hoef je t niet meer via arnold door te geven...... Kom op lieverd, het belangrijkste nu is dat het weer beter gaat met je. en al moet je daarvoor vaak in terapie ofzo.....heb het ervoor over.........voor jezelf, en voor je mama. ![]() ![]()
|
![]() |
thx allemaal voor jullie reacties
ik heb vandaag mijn eerste gesprek met de psychiater gehad en het was, tja heel moeilijk hij vraagt nog veel erger door dan mijn psycholoog... kheb gewoon mijn moeder een beetje verteld hoe het gesprek was gegaan en wat hij zei maar heb zeker niet niet tot in de details verteld maar ik geloof dat ze wel redelijk tevreden is als ik uit mezelf het 1 en ander vertel, de sfeer is nog vaag en wel moeilijk maar ik probeer zo normaal mogelijk te doen net zoals ik daarvoor deed en het lukt wel ik snap nu ook wel wat beter de reactie van mijn moeder en dat maakt het wel wat makkelijker ik heb ook heel veel gepraat de afgelopen 3 dagen en dat helpt ook, het ergste liegen is voorbij en toch ben ik daar wel blij mee, het geeft me hoop dat alles weer normaal kan worden, al heb ik nog een lange weg te gaan thx voor jullie hulp *kuffel*
||
![]() |
Citaat:
kheb wel een paar zware dagen gehad gewoon klote gevoeld terwijl ik niet echt weet waarom, maar probeer daar zo weinig mogelijjk bij stil te staan zie ook op tegen mijn verjaardag vrijdag (is dat raar dat ik daar geen zin in heb?) naar tis lekker weer (wel moeilijk alles te verbergen) en iedereen is vrolijk en dat neem je ook wel over, dus te klagen heb ik niet *kuffel*
|
Verwijderd
|
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je niet met je moeder wil praten over die dingen en waarom zij alles niet mag weten? Ik snap dat je haar geen pijn wil doen, maar soms is dat nu eenmaal onvermijdelijk en is het uiteindelijk een stuk minder pijnlijk om gewoon iemands steun en liefde te ervaren met alle negatieve kanten die daar aan vast zitten erbij..
Je kunt niet al je gevoelens eeeuwig verbergen, daar ga je zelf aan onderdoor, dus waarom niet gewoon open zijn en er met haar over praten? Ze kan je niet dwingen tot een intake ergens en dergelijke, je hebt zelf het laatste woord (als jij geen hulp wil ontvangen dan heeft het ook geen zin die jou te geven).. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hij weet het nie, wat moet ik ermee? scholier8 | 8 | 31-05-2011 12:08 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben zo in war... wat moet ik nu ?? imyours | 32 | 04-01-2006 19:25 | |
Psychologie |
hoe moet het verder? black~light | 16 | 03-07-2003 12:46 | |
Psychologie |
Dit is zo vreemd...hoe moet ik ermee omgaan? Yab-Yum | 2 | 09-05-2003 11:22 | |
Psychologie |
Hoe maak ik weer contact met mn zus..? Quiana | 11 | 04-11-2002 19:47 | |
Psychologie |
hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik... Miracle | 11 | 03-09-2002 18:56 |