Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 21:37
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik gebruik dus IE 6.0.28.... en ik krijg dus regelmatig de zo'n klote error message met de vraag of ik een error report wil opsturen.
Ik heb dit ooit proberen op te lossen dmv het "fijne" service pack met het gevolg dat het helemaal niet meer werkte.
Ondertussen heb ik Netscape al geinstalleerd maar aangezien dat soms download problemen geeft het ik soms toch IE nodig.
Heb ook Opera geprobeert maar dat bevalt me niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?????
Zoniet dan blijf ik maar lekker verder aankloten
Oud 01-04-2003, 22:11
niemand
niemand is offline
mozilla?
enlightenment had er ook nog een, phoenix dacht ik
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:17
Verwijderd
Heb je extra dingen in je browse staan zoals de google zoekbar, DAP bar ect?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:51
dystopia
dystopia is offline
Opera, Kmaleon, Phoenix, Mozilla
Oud 01-04-2003, 23:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Phoenix!

( heet nu Phallus overigens, omdat phoenix.com had gedreigd met hun legertje advocaten.. )

www.mozilla.org/projects/phoenix/

Direct downloadlink:
http://ftp.mozilla.org/pub/phoenix/r...-0.5-win32.zip

Is gebaseerd op Mozilla, maar dan fijner. Nieuwe 0.6 of 0.7 release komt binnenkort.
Oud 02-04-2003, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-04-2003 @ 00:47:
Phoenix!

( heet nu Phallus overigens, omdat phoenix.com had gedreigd met hun legertje advocaten.. )

www.mozilla.org/projects/phoenix/

Direct downloadlink:
http://ftp.mozilla.org/pub/phoenix/r...-0.5-win32.zip

Is gebaseerd op Mozilla, maar dan fijner. Nieuwe 0.6 of 0.7 release komt binnenkort.
Citaat:
Phoenix's new name has been chosen (and it's not Phallus!). It will be revealed shortly, after some final legal checks have been made.
Niet Phallus dus :+
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 07:39
kikkerkut
kikkerkut is offline
Citaat:
weirdone666 schreef op 01-04-2003 @ 22:37:
Ik gebruik dus IE 6.0.28.... en ik krijg dus regelmatig de zo'n klote error message met de vraag of ik een error report wil opsturen.
Ik heb dit ooit proberen op te lossen dmv het "fijne" service pack met het gevolg dat het helemaal niet meer werkte.
Ondertussen heb ik Netscape al geinstalleerd maar aangezien dat soms download problemen geeft het ik soms toch IE nodig.
Heb ook Opera geprobeert maar dat bevalt me niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?????
Zoniet dan blijf ik maar lekker verder aankloten
dat is een bekend probleem bij microsoft, en hun hopen het probleem in de sp2 op te lossen[sp2 komt binnenkort uit]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
McLaren schreef op 02-04-2003 @ 08:37:
Niet Phallus dus :+
Ah, ok.

Die info stond/staat er nog niet lang op. Phallus vond ik ook niet zo leuk klinken. Phoenix wel, maar die mogen ze niet gebruiken (lang leve de Amerikaanse advocatencultuur.
Oud 02-04-2003, 13:14
LB06
LB06 is offline
Gecko-based (Mozilla, Phoenix, etc.) browsers zijn iig zeer aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:08
pimomes1987
pimomes1987 is offline
X webs wordt de browser!
lees maar;

'De mededeling dat een 16-jarige Ierse jongen enkele weken geleden een 200 maal snellere internetbrowser geschreven zou hebben, werd met veel scepsis ontvangen. Adnan Osmani kreeg voor zijn browser een prijs, maar niemand geloofde eigenlijk dat het echt kon. Inmiddels beginnen ook de juryleden van de Ierse wetenschapswedstrijd te praten over de volgens sommigen geniale jonge programmeur.

Zo vertelt jurylid Leonard Hobbs van Intel dat er geen exacte snelheidsmeting van de nieuwe internetbrowser, Xwebs genoemd, werd gedaan, maar dat hij overtuigd is van de potentiële capaciteiten van de nieuwe techniek. "Zijn vinding is uniek, deze jongen weet absoluut wat hij aan het doen is'.

Jurylid Gary McDarby, onder meer verbonden aan het Amerikaanse onderzoekslab MIT, zegt verbijsterd te zijn toen hij erachter kwam wat de jongen geprogrammeerd had. "Hij doet dingen die op zijn leeftijd absoluut niet normaal zijn, hij loopt jaren voor op zijn leeftijdsgenoten. Zelfs als de browser niet sneller is dan Internet Explorer of Netscape, dan nog is zijn techniek uniek en een mogelijke bron van nieuwe softwaretechnieken voor grote softwarebedrijven als Microsoft."

De browser van de jongen is nog door niemand 'onder de motorkap' bekeken. De Ierse scholier Adnan Osmani wil eerst een patent aanvragen, alvorens de onderliggende techniek bloot te geven of de broncode te openbaren. Hij is bang dat zijn ideeën gekopieerd worden door anderen. Volgens Osmani is zijn zelfontwikkelde browser in staat om het surfen op Internet maximaal 600 keer te versnellen. Daarnaast is er ondersteuning om te zoeken in 120 zoekmachines en zijn alle mogelijke mediaspelers geïntegreerd, inclusief een DVD-speler.

Er moeten wel een paar kanttekeningen geplaatst worden bij dit bericht. Pas als een onafhankelijke instantie benchmarks en andere tests op de software heeft kunnen loslaten, zal zeker zijn of de Xwebs-browser zijn beloften kan waarmaken.

Enkele weken geleden ontving de scholier, zoon van twee doktoren, voor zijn vinding in ieder geval de Esat BT Young Scientist of the Year Award. Hij ontwikkelde voor het binnenhalen van webpagina's een algoritme dat op een totaal andere manier omgaat met de binnengehaalde informatie binnen een webbrowser. Daarvoor wordt intensief ingespeeld op bepaalde eigenschappen van een veelgebruikt type webserver, hoogstwaarschijnlijk Apache.

Door meerdere aanvragen tot informatie naar de server te verzenden, komen er ook meerdere informatiestromen binnen bij de internetbrowser. Op die manier wordt de informatie sneller op het scherm getoond, doordat er voor het overbrengen van de informatie meerdere 'virtuele' lijnen gebruikt worden.

De browser kent als basis de browserengine van Internet Explorer, die door Microsoft ter beschikking wordt gesteld van softwarebedrijven om toepassingen voor te schrijven. Verder maakte Adnan Osmani gebruik van Borland C++ om te programmeren'.

Helaas is er nog geen public beta uit, maar het beloofd wat te worden!

Tot die tijd; use Gecko!
Oud 02-04-2003, 18:04
Verwijderd
Sinds een paar maanden doe ik niets meer zonder Opera 7+, daar waar ik voorheen fervent MSIE-gebruiker was. Natuurlijk hou ik MSIE d'r naast, maar de keren dat ik MSIE per week gebruik zijn op èèn hand te tellen.

O7 is snel, redelijk stabiel en bijzonder gebruikersvriendelijk. Natuurlijk vereist het wat 'aanpassingsvermogen', maar eenmaal aangeleerd wil je nooit meer terug naar MSIE.

Mijn ervaring leert dat O7 een stuk stabieler is dan Phoenix, een Mozilla-variant.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Klinkt interessant. Maar eerst zien, dan geloven.

Zijn wel meer claims gedaan waarvan later weinig van over bleef.

En ik had het sportiever gevonden als hij het onder de GPL-licensie uitgebracht zou hebben. Maar waarschijnlijk wil hij er zelf aan verdienen.
Oud 02-04-2003, 20:46
DeathKnight
DeathKnight is offline
das allemaal symptoonbestrijding. Je kan ook gewoon fijn Windows 2000 gaan draaien, heb je nog enige kans van slagen. Dat is iig mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:19
niemand
niemand is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 02-04-2003 @ 21:46:
das allemaal symptoonbestrijding. Je kan ook gewoon fijn Windows 2000 gaan draaien, heb je nog enige kans van slagen. Dat is iig mijn ervaring
als je suggereert dat het aan het os ligt, zou ik juist helemaal geen windows aanraden, dat werkt bij mij altijd goed
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:21
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
niemand schreef op 02-04-2003 @ 22:19:
als je suggereert dat het aan het os ligt, zou ik juist helemaal geen windows aanraden, dat werkt bij mij altijd goed
Ja dat suggerreer ik idd

En jou suggestie werkt idd ook goed, alleen heb ik nog wel eens behoefte aan het draaien van niet *nix software enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:35
niemand
niemand is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 02-04-2003 @ 22:21:
Ja dat suggerreer ik idd

En jou suggestie werkt idd ook goed, alleen heb ik nog wel eens behoefte aan het draaien van niet *nix software enzo.
ik kan hier een hele discussie over beginnen maar ik heb dat al zo vaak gedaan
en ik denk ook niet dat dat de bedoeling van de topicstarter was
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 22:26
weirdone666
weirdone666 is offline
Nee niet echt
Maar ik heb nu Mozilla en dat bevalt tot nu toe zeer goed.
Oud 03-04-2003, 06:16
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-04-2003 @ 11:11:
Ah, ok.

Die info stond/staat er nog niet lang op. Phallus vond ik ook niet zo leuk klinken. Phoenix wel, maar die mogen ze niet gebruiken (lang leve de Amerikaanse advocatencultuur.
Er was wel sprake van idd, het heeft zelfs op de frontpage gestaan. Na 2 dagen was de frontpage al veranderd met het bericht dat het niet Phallus zou worden.
Oud 03-04-2003, 08:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bambix schreef op 03-04-2003 @ 07:16:
Er was wel sprake van idd, het heeft zelfs op de frontpage gestaan. Na 2 dagen was de frontpage al veranderd met het bericht dat het niet Phallus zou worden.
Net even gekeken en is aangepast idd. Stond eerst groot "The Phallus project". Oh well, ben wel benieuwd watvoor naam te nu nemen, moet wel lekker klinken natuurlijk.

Ik gebruik nu een nightly build van Phoenix met smooth scrolling en intelligente password/autocompletion manager, werkt erg prettig! Ook kan Phoenix nu een deel in het geheugen houden, zodat het sneller opstart (net als MSIE doet, overigens). Maar met mijn about:blank start een nieuwe window op in zo'n 0.4 seconde, wat ik acceptabel vind.
Oud 03-04-2003, 11:16
bam
bam is offline
het wat een 1 april grap van mozilla.org

Code:

<h1>The Phallus Project</h1>                                                    

<!-- april fool's day -->                                                       

<p><strong>Announcement: </strong>After months of speculations, the new name has
 finally been decided. Phoenix will

be called Phallus. The team has also decided not to release the long awaited 0.6
 milestone and instead release 0.7.

"The strong competition in the ongoing browser war and our lack of recent update
s made this version jump
necessary to keep up with the competition from Internet Explorer," said Asa Dotz
ler of Mozilla.org fame.</p>
*bron/source*

*bron/forum*
Oud 03-04-2003, 11:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
LOL

Trouwens, er is groot nieuws van Mozilla.org:

http://www.tweakers.net/nieuws/26290

Phoenix take over.
Oud 03-04-2003, 11:34
bam
bam is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-04-2003 @ 12:19:
LOL

Trouwens, er is groot nieuws van Mozilla.org:

http://www.tweakers.net/nieuws/26290

Phoenix take over.
veel goed,
ik had het gelezen jah, maar sommige mensen lezen het artikel niet goed,

het is dat ik niet aangemeld ben daaro.
Citaat:
Gepost door Bas! donderdag 3 april 2003 - 12:10 Score: 1
.....
Als je het roer omgooit, doe het dan radicaal en niet halfbakken.........Maar hopen dat er een galeon op basis van khtml komt
als hij goed gelezen had staat er duidelijk dat ze bezig zijn, en dat het nog niet omgegooid is.

[edit]
Citaat:
Gepost door Alex de Groot donderdag 3 april 2003 - 10:33 Score: 4 (Interessant)

De code toevoegingen van Phoenix zouden het erg stabiel moeten maken. Overigens heet project Phoenix vanaf versie 0.6(geplanned voor april 2003) niet meer Phoenix maar waarschijnlijk Gendale... De Roadmap van Phoenix is nog niet aangepast aan het nieuwe gebeuren maar zal wel snel gebeuren.
Sommige mensen kijken alleen naar plaatjes:/ beetje jammer, er is nooit sprake geweest van een rename naar Glendale, was alleen een codenaam

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 11:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten