Advertentie | |
|
![]() |
|
Phoenix!
![]() ( heet nu Phallus overigens, omdat phoenix.com had gedreigd met hun legertje advocaten.. ![]() www.mozilla.org/projects/phoenix/ Direct downloadlink: http://ftp.mozilla.org/pub/phoenix/r...-0.5-win32.zip Is gebaseerd op Mozilla, maar dan fijner. Nieuwe 0.6 of 0.7 release komt binnenkort.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die info stond/staat er nog niet lang op. Phallus vond ik ook niet zo leuk klinken. Phoenix wel, maar die mogen ze niet gebruiken (lang leve de Amerikaanse advocatencultuur. ![]()
|
X webs wordt de browser!
lees maar; 'De mededeling dat een 16-jarige Ierse jongen enkele weken geleden een 200 maal snellere internetbrowser geschreven zou hebben, werd met veel scepsis ontvangen. Adnan Osmani kreeg voor zijn browser een prijs, maar niemand geloofde eigenlijk dat het echt kon. Inmiddels beginnen ook de juryleden van de Ierse wetenschapswedstrijd te praten over de volgens sommigen geniale jonge programmeur. Zo vertelt jurylid Leonard Hobbs van Intel dat er geen exacte snelheidsmeting van de nieuwe internetbrowser, Xwebs genoemd, werd gedaan, maar dat hij overtuigd is van de potentiële capaciteiten van de nieuwe techniek. "Zijn vinding is uniek, deze jongen weet absoluut wat hij aan het doen is'. Jurylid Gary McDarby, onder meer verbonden aan het Amerikaanse onderzoekslab MIT, zegt verbijsterd te zijn toen hij erachter kwam wat de jongen geprogrammeerd had. "Hij doet dingen die op zijn leeftijd absoluut niet normaal zijn, hij loopt jaren voor op zijn leeftijdsgenoten. Zelfs als de browser niet sneller is dan Internet Explorer of Netscape, dan nog is zijn techniek uniek en een mogelijke bron van nieuwe softwaretechnieken voor grote softwarebedrijven als Microsoft." De browser van de jongen is nog door niemand 'onder de motorkap' bekeken. De Ierse scholier Adnan Osmani wil eerst een patent aanvragen, alvorens de onderliggende techniek bloot te geven of de broncode te openbaren. Hij is bang dat zijn ideeën gekopieerd worden door anderen. Volgens Osmani is zijn zelfontwikkelde browser in staat om het surfen op Internet maximaal 600 keer te versnellen. Daarnaast is er ondersteuning om te zoeken in 120 zoekmachines en zijn alle mogelijke mediaspelers geïntegreerd, inclusief een DVD-speler. Er moeten wel een paar kanttekeningen geplaatst worden bij dit bericht. Pas als een onafhankelijke instantie benchmarks en andere tests op de software heeft kunnen loslaten, zal zeker zijn of de Xwebs-browser zijn beloften kan waarmaken. Enkele weken geleden ontving de scholier, zoon van twee doktoren, voor zijn vinding in ieder geval de Esat BT Young Scientist of the Year Award. Hij ontwikkelde voor het binnenhalen van webpagina's een algoritme dat op een totaal andere manier omgaat met de binnengehaalde informatie binnen een webbrowser. Daarvoor wordt intensief ingespeeld op bepaalde eigenschappen van een veelgebruikt type webserver, hoogstwaarschijnlijk Apache. Door meerdere aanvragen tot informatie naar de server te verzenden, komen er ook meerdere informatiestromen binnen bij de internetbrowser. Op die manier wordt de informatie sneller op het scherm getoond, doordat er voor het overbrengen van de informatie meerdere 'virtuele' lijnen gebruikt worden. De browser kent als basis de browserengine van Internet Explorer, die door Microsoft ter beschikking wordt gesteld van softwarebedrijven om toepassingen voor te schrijven. Verder maakte Adnan Osmani gebruik van Borland C++ om te programmeren'. Helaas is er nog geen public beta uit, maar het beloofd wat te worden! Tot die tijd; use Gecko!
|
Verwijderd
|
Sinds een paar maanden doe ik niets meer zonder Opera 7+, daar waar ik voorheen fervent MSIE-gebruiker was. Natuurlijk hou ik MSIE d'r naast, maar de keren dat ik MSIE per week gebruik zijn op èèn hand te tellen.
O7 is snel, redelijk stabiel en bijzonder gebruikersvriendelijk. Natuurlijk vereist het wat 'aanpassingsvermogen', maar eenmaal aangeleerd wil je nooit meer terug naar MSIE. Mijn ervaring leert dat O7 een stuk stabieler is dan Phoenix, een Mozilla-variant. |
![]() |
|
Klinkt interessant. Maar eerst zien, dan geloven.
![]() Zijn wel meer claims gedaan waarvan later weinig van over bleef. En ik had het sportiever gevonden als hij het onder de GPL-licensie uitgebracht zou hebben. Maar waarschijnlijk wil hij er zelf aan verdienen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En jou suggestie werkt idd ook goed, alleen heb ik nog wel eens behoefte aan het draaien van niet *nix software enzo. |
![]() |
||
Citaat:
en ik denk ook niet dat dat de bedoeling van de topicstarter was |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik gebruik nu een nightly build van Phoenix met smooth scrolling en intelligente password/autocompletion manager, werkt erg prettig! Ook kan Phoenix nu een deel in het geheugen houden, zodat het sneller opstart (net als MSIE doet, overigens). Maar met mijn about:blank start een nieuwe window op in zo'n 0.4 seconde, wat ik acceptabel vind. ![]()
|
het wat een 1 april grap van mozilla.org
![]() Code:
<h1>The Phallus Project</h1> <!-- april fool's day --> <p><strong>Announcement: </strong>After months of speculations, the new name has finally been decided. Phoenix will be called Phallus. The team has also decided not to release the long awaited 0.6 milestone and instead release 0.7. "The strong competition in the ongoing browser war and our lack of recent update s made this version jump necessary to keep up with the competition from Internet Explorer," said Asa Dotz ler of Mozilla.org fame.</p> *bron/forum*
|
LOL
![]() Trouwens, er is groot nieuws van Mozilla.org: http://www.tweakers.net/nieuws/26290 Phoenix take over. ![]()
||||
Citaat:
ik had het gelezen jah, maar sommige mensen lezen het artikel niet goed, het is dat ik niet aangemeld ben daaro. Citaat:
[edit] Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 11:38. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows en 4GB RAM XLucifer | 35 | 03-10-2008 13:10 | |
Software & Hardware |
laptop draadloos netwerk internet explorer MissCzechMeOut | 4 | 19-12-2007 11:10 | |
Games |
Gunz: The Duel -SoloWolf- | 38 | 10-03-2007 19:53 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware & Adware Verwijderd | 500 | 17-10-2004 16:21 | |
Software & Hardware |
ADSL probleem El Kim | 25 | 31-01-2004 19:39 | |
Games |
Zit jij in een clan? dystopia | 77 | 03-11-2001 19:37 |