Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 18:05
kastdeur
kastdeur is offline
ik heb al een jaar of 7 zo`n spalkje achter mijn ondertanden, aangebracht door de orthodontist.
net is ie er afgevallen en ik vroeg mij af of het nog nut zou hebben een nieuw spalkje te vragen.

ik ga morgen ook wel even bellen, maar misschien kunnen jullie mij alvast antwoord geven in deze netelige zaak.

mijn dank is groot
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:34
Quiana
Quiana is offline
Bedoel je zo'n ding wat je na je beugel
krijgt om het recht te houden ofzo?
Kweenie, volgens mij moet het na 7 jaar toch
wel zonder kunnen..? :\
Mja, 'k zou het wel navragen,
heb je iig zekerheid..
Oud 17-03-2003, 18:48
Kinshi
Kinshi is offline
Ik dacht eigenlijk dat je het er na een paar jaar al uit mocht.
Oud 17-03-2003, 19:01
ElMiE
ElMiE is offline
Tegen mij hebben ze gezegd dat als dat ding eruit valt na een aantal jaar dat ie er dan uit mag en zeker als dat na 7 jaar is hoor!
Maar ja navragen kan natuurlijk nooit kwaad!
Ik heb hem overigens ook al een paar jaar maar hij zit nog steeds dus ik laat hem maar lekker zitten!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:41
wissie
wissie is offline
Ik heb er één achter mijn boventanden. Na een jaar liet ie los en toen heb ik naar de orthodonthist gebeld en ik moest een nieuwe.

Ik zou voor de zekerheid even bellen, maar ik denk dat het na 7 jaar niet veel kwaad kan als het los gelaten heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:05
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Bij mij zeiden ze dat t het beste was als ik dat ding erin zou houden tot mn 30e ofzo
Maar hij mocht er wel eerder uit als ik dat zelf zou willen, alleen dat was niet het beste zegmaar. Maar ik houd dat ding gewoon, heb er geen last van en hij houdt mn tanden wel recht, dus
Maar ik denk eigenlijk ook dat na 7 jaar je niet nog een nieuwe hoeft... tis al een tijd geleden enzo, en stel dat je tanden weer gaan schuiven dan kan je altijd nog weer 1 nemen, moet je er alleen wel op tijd bij zijn, anders moet je weer een beugel
Oud 17-03-2003, 21:59
Iduna
Iduna is offline
Hoeft niet per se terug (na zo lange tijd), geloof ik. (anders heb ik een probleem).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 22:47
JFK
JFK is offline
Ik heb m er zelf uitgehaald na een jaar ofzo... Gewoon een vorkeje er tussen zetten en kracht zetten!
Oud 18-03-2003, 14:07
miro
miro is offline
ik heb er een al 6 jaar ofzo. Mijn tandarts heeft gezegd dat ie dr altijd in moet blijven zitten...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:37
Big Brother
Big Brother is offline
hey is dat zon ding om de voor- en hoektanden recht te zetten en dan niet meteen een complete beugel te hebben? zon ding die je niet ziet en eigenlijk erg handig is?

als het zo is wil ik even wat meer weten, hoelang duurt het zetten (en kan de tandarts het zelf) en heb je er veel last van met eten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:10
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 18-03-2003 @ 16:37:
hey is dat zon ding om de voor- en hoektanden recht te zetten en dan niet meteen een complete beugel te hebben? zon ding die je niet ziet en eigenlijk erg handig is?

als het zo is wil ik even wat meer weten, hoelang duurt het zetten (en kan de tandarts het zelf) en heb je er veel last van met eten ofzo?
Kep geeeeeeen idee waar jij het over hebt, maar waar de vraag over ging is over een spalkje dat achter je tanden wordt geplaatst als je een beugel gehad hebt, zodat je tanden niet meer op hun oude plek terug gaan staan

Om je voor en hoektanden goed te zetten moet je gewoon een beugel hoor. Daar kan een draadje niet bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:14
DaWeZ
DaWeZ is offline
Kheb ook zo'n ding achter mn tanden zitten (voor en achter.. ) bij mij zeiden ze ook dattut er voor altijd moest blijven zitten. (khebber ook geen last van..maar toch )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
JFK schreef op 17-03-2003 @ 23:47:
Ik heb m er zelf uitgehaald na een jaar ofzo... Gewoon een vorkeje er tussen zetten en kracht zetten!
En toen kwamen je tanden mee...

Ik heb ook zo'n spalkje achter m'n ondertanden...zit er nu ook al een jaar of 7 ofzo, 't zal wel, 'k weet et verder ook niet, als ie er uit valt, dan laat ik hem er iig wel lekker uit.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 17:24
@Moon
@Moon is offline
mijn ortho zei dat je m gewoon moest dragen tot dat ie vanzelf losgaat Nou ja als je al 7 jaar hebt gedrageb wat toch best wel lang is kan je volgens mij nu echt wel zonder kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:27
Verwijderd
Mijn orthodontist zei ook dat ik dat spalkje dr in moest houden tot ie er vanzelf uitging.. maar 7 jaar lijkt me idd wel lang genoeg
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 08:01
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 18-03-2003 @ 17:10:
Kep geeeeeeen idee waar jij het over hebt, maar waar de vraag over ging is over een spalkje dat achter je tanden wordt geplaatst als je een beugel gehad hebt, zodat je tanden niet meer op hun oude plek terug gaan staan

Om je voor en hoektanden goed te zetten moet je gewoon een beugel hoor. Daar kan een draadje niet bij helpen.
ow lol, ja weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb zo'n ding nu een jaar of twee, maar de lijm begint te slijten... Ik heb er geen last van, alleen is het vervelend dat je niet kan flossen...
Oud 19-03-2003, 18:28
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 19-03-2003 @ 09:01:
ow lol, ja weet ik veel
blijkbaar niet Weetje t nu wel
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:45
Ingemar
Ingemar is offline
kHeb ook zo'n dingetje. Ik heb hem al 4 jaar ofzo, en ik vind het echt zwaar vervelend. Ik hoop dat dat ding eruit valt. De tandarts zegt dat ik hem heel me leven meot houden. Maar iedereen zegt dat je na je 21e niet meer groeit, me tanden dan tog ook niet? Nouja, als die loslaat lat ik hem los en anders ga ik op een gegeven moment tog echt vragen of hij dat ding eruit wil halen. Als het anders weer verschuift waarom heb ik 'm dan alleen onder trouwens, slaat ook nergens op!
Maar oke, je vraag, het zal wel niet slecht zijn zoals iedereen denkt. Laat er maar lekker uit!
Oud 25-03-2003, 00:01
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb er dus ook 1, en míjn ortho zei dat hij minstens 5 jaar moest blijven zitten, dus ben benieuwd (heb hem net een half jaar)

Maar het was toch zo dat je kon kiezen: of zo'n spalkje of een losse beugel die je dan 's nachts in moest doen? Het lijkt mij erg onlogisch als je die beugel ook de rest van je leven zou moeten houden net als dat spalkje, zoals sommigen zeggen. Als dat ding er na 7 jaar uitvalt, hoef je echt geen nieuwe meer. Het gaat er om dat je tanden niet meteen weer naar voren gaan staan zodra je beugel uit is. Mij lijkt dat het effect van 7 jaar zo'n spalkje wel genoeg is om dat te voorkomen.

Maarja, je kan altijd ff de ortho bellen (als ze daar nog weten wie je bent )
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:37
Breg
Breg is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2003 @ 17:48:
En toen kwamen je tanden mee...
. Ik heb ook zo´n ding bij mn ondertanden. De othodontist zie dat ie hem er of over 5 jaar uit zou halen of voor altijd zou laten zitten. Ik denk dat ie er altijd blijft zitten, maar heb er niet zo veel problemen mee, heb er toch geen last van.
Oud 25-03-2003, 14:42
Freshh~
Freshh~ is offline
*Rond je 21ste mocht dat ding er toch uit? ik heb er ook een en volgens mij heeft die ortho dat gezegd..*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:03
kastdeur
kastdeur is offline
ik heb vandaag weer opnieuw 'gehapt' en er komt een nieuw spalkje in mijn mond
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:32
Cheetara
Cheetara is offline
ik zou maar een nieuwe gaan halen, ik heb ook een spalkje al een paar jaar, die ging op een gegeven moment ook los zitten en na en paar dagen had ik al een spleet tussen mijn tanden zitten!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:52
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest voor controle en heb toen meteen ff info ingewonnen over m'n spalkje en zal vertellen wat hij zei:

Als je ouder wordt gaan je tanden weer vergroeien (niet opvallend, maar een klein stukje) maar als je een beugel gehad hebt en dat spalkje zit er niet meer kan het meer gaan vergroeien, omdat het vroeger anders stond.
Mijn tandarts raad dus aan om je spalkje zo lang mogelijk te laten zitten en als het spalkje eruit valt ook al ben je 25 er gewoon een nieuwe in te laten plaatsen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten