![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook zo'n spalkje achter m'n ondertanden...zit er nu ook al een jaar of 7 ofzo, 't zal wel, 'k weet et verder ook niet, als ie er uit valt, dan laat ik hem er iig wel lekker uit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb zo'n ding nu een jaar of twee, maar de lijm begint te slijten... Ik heb er geen last van, alleen is het vervelend dat je niet kan flossen...
|
![]() |
kHeb ook zo'n dingetje. Ik heb hem al 4 jaar ofzo, en ik vind het echt zwaar vervelend. Ik hoop dat dat ding eruit valt. De tandarts zegt dat ik hem heel me leven meot houden. Maar iedereen zegt dat je na je 21e niet meer groeit, me tanden dan tog ook niet? Nouja, als die loslaat lat ik hem los en anders ga ik op een gegeven moment tog echt vragen of hij dat ding eruit wil halen. Als het anders weer verschuift waarom heb ik 'm dan alleen onder trouwens, slaat ook nergens op!
Maar oke, je vraag, het zal wel niet slecht zijn zoals iedereen denkt. Laat er maar lekker uit!
|
Ik heb er dus ook 1, en míjn ortho zei dat hij minstens 5 jaar moest blijven zitten, dus ben benieuwd (heb hem net een half jaar)
Maar het was toch zo dat je kon kiezen: of zo'n spalkje of een losse beugel die je dan 's nachts in moest doen? Het lijkt mij erg onlogisch als je die beugel ook de rest van je leven zou moeten houden net als dat spalkje, zoals sommigen zeggen. Als dat ding er na 7 jaar uitvalt, hoef je echt geen nieuwe meer. Het gaat er om dat je tanden niet meteen weer naar voren gaan staan zodra je beugel uit is. Mij lijkt dat het effect van 7 jaar zo'n spalkje wel genoeg is om dat te voorkomen. Maarja, je kan altijd ff de ortho bellen (als ze daar nog weten wie je bent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest voor controle en heb toen meteen ff info ingewonnen over m'n spalkje en zal vertellen wat hij zei:
Als je ouder wordt gaan je tanden weer vergroeien (niet opvallend, maar een klein stukje) maar als je een beugel gehad hebt en dat spalkje zit er niet meer kan het meer gaan vergroeien, omdat het vroeger anders stond. Mijn tandarts raad dus aan om je spalkje zo lang mogelijk te laten zitten en als het spalkje eruit valt ook al ben je 25 er gewoon een nieuwe in te laten plaatsen. |
![]() |
|
|