Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 15:26
Iwein
Iwein is offline
wie doet ze, welke vakken, waar, en oude stijl of nieuwe stijl?

/me doet dit jaar VWO oude stijl
Engels
Duits
Nederlands
Wiskunde A
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde

in amsterdam geloof ik

*nu al zenuwachtig*

btw: doe nu LOI voor alle vakken behalve engels, odmat ik dat al goed genoeg kan
Advertentie
Oud 26-03-2003, 11:43
Verwijderd
Ik doe het ook, VWO oude stijl:

Engels,
Nederlands,
Biologie,
Geschiedenis,
Aardrijkskunde,
Wiskunde A,
Economie I

Ik doe de schriftelijken in Eindhoven (als het goed is) en de mondelingen waarschijnlijk in Zwolle.

Ik ben ook al zenuwachtig overigens

Ik doe overigens alles via de NHA, heb alleen Engels en Nederlands vrij snel doorgenomen omdat ik dat allemaal al heb gehad.

Jij iig succes!
Oud 26-03-2003, 12:19
Sithan
Sithan is offline
Wat is nou precies een staatsexamen eigenlijk
Oud 26-03-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 26-03-2003 @ 13:19:
Wat is nou precies een staatsexamen eigenlijk
Het staatsexamen bestaat uit twee delen: een schriftelijk deel en een mondeling deel. Het gemiddelde van beide is je eindcijfer. Je hebt dus geen toetsen oid.
Verder mag je níet compenseren. Voor alle vakken moet je gemiddeld & afgerond een voldoende staan. Ik heb bv 7 vakken, haal ik voor zes een voldoende maar voor eentje níet, dan mag ik een herkansing doen. Haal ik het dan nog niet, dan krijg ik 6 certificaten en dus nog geen vwo-diploma (ik moet zeven vakken halen).
Wanneer je 'gewoon' examen doet, op school dus, mag je maximaal 1 onvoldoende hebben geloof ik, voor mij gaat dat dus niet op... Ik moet gewoon minimaal voor alles een 5,5 hebben (zodat het een 6 wordt).

Snap je het een beetje?

Het schriftelijke gedeelte is gewoon het eindexamen, dat is gelijk. Het mondelinge gedeelte omvat niet alleen de talen maar ook de andere vakken, er wordt stof overhoord en voor sommige vakken moet je een handelingsdeel inleveren (biologie bv).
Oud 26-03-2003, 16:40
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-03-2003 @ 14:32:
Snap je het een beetje?
Maar waarom moet je dat doen
Oud 26-03-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 26-03-2003 @ 17:40:
Maar waarom moet je dat doen
Ik doe het omdat ik dus m'n vwo in een jaar wil halen zonder naar school te gaan, thuisstudie dus... anders krijg ik m'n diploma niet
Oud 26-03-2003, 16:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-03-2003 @ 17:46:
Ik doe het omdat ik dus m'n vwo in een jaar wil halen zonder naar school te gaan, thuisstudie dus... anders krijg ik m'n diploma niet
OK dan
Oud 27-03-2003, 16:21
jbtq
jbtq is offline
ik doe wiskunde b, scheikunde en natuurkunde vwo oude stijl. En waarschijnlijk schriftelijk in tilburg en mondeling in zwolle. Doe het via de loi. Enne ben niet zo heel erg zenuwachtig. Vrees alleen voor wis b
Oud 27-03-2003, 18:44
Iwein
Iwein is offline
willen jullie me misschien toevoegen op msn / ICQ?

ijjb2@yahoo.com / 111223859

ik doe zwolle mondeling / amsterdam schriftelijk geloof ik.... mondeling zou ook ergens anders kunnen zijn

maar ik moet dus nog heeel veel doen

nu druk met scheikunde bezig, natuurkunde 3 weken geleden afgerond, engels kan ik al,....

wiskunde A heb ik al grotendeels gedaan, ik ga proberen maandag scheikunde dus af te ronden.

dan in april;

wiskunde B (ik had al 5VWO stof gedaan 2e fase, vorig jaar), heel veel aan doen
Wiskunde A afronden

Duits en Nederlands --> duits al aardig watgedaan, tekstverklaren ben ik goed in, alleen luisteren enspreken nog wat oefenen (mondeling is toch pas later), nederlands een aantal boeken gelezen, en vorig jaar heel veel gedaan (t/m eind 5e geloof ik), dus veel ophalen en snel die dingen skimmen

dan in mei alles snel herhalen enzo

(heb het er een beetje op aan laten komen )
Oud 27-03-2003, 19:16
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Ik doe dit jaar natuurkunde en scheikunde oude stijl.
Schriftelijk in Roosendaal en mondeling in Zwolle.
Doe het via de LOI.
Oud 29-03-2003, 12:33
hippie jesse
hippie jesse is offline
nieuwe stijl

frans
duits
maatschappijleer
geschiedenis
nederlands
biologie

en ik loop hoopeloos achter
ik moet nog de helft van mijn boekverslagen en ik heb pas 1 werkstuk helemaal af, en dat moet voor een mei ingeleverd.
maarja, vorig jaar deet ik nog 3 vwo dus meschien ben ik ook iets te hard van stapel gelopen met die stadsexamens, en red ik het daarom niet, maarja, ik zie wel, ik kan altijd dingen van internet halen maar ik maak het liever zelf.

Wie doet er ook schriftelijk in Arnhem???
Oud 29-03-2003, 13:37
jbtq
jbtq is offline
zozo...volgens mijn loopt iedereeen beetje achter op alles.!
Ik ben nu wel klaar met natuurkunde! yes
Oud 29-03-2003, 14:05
Verwijderd
Doe ook nog ouwe stijl... Maar wel gewoon op t ROC niet schrifetelijk.. Hoop wel dat ik t haal, anders volgend jaar al die klote tweede fase vakken als ckv anw etc. inhalen, plus voor alle vakken po's maken en nog een profiel werkstuk.. Maarja, t zal nu wel lukken.

mijn rijtje vakken

Natuurkunde
Engels
Nederlands
Biologie
Economie
Geschiedenis
Oud 29-03-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
bartxx schreef op 29-03-2003 @ 15:05:
Doe ook nog ouwe stijl... Maar wel gewoon op t ROC niet schrifetelijk.. Hoop wel dat ik t haal, anders volgend jaar al die klote tweede fase vakken als ckv anw etc. inhalen, plus voor alle vakken po's maken en nog een profiel werkstuk.. Maarja, t zal nu wel lukken.

mijn rijtje vakken

Natuurkunde
Engels
Nederlands
Biologie
Economie
Geschiedenis
Volgend jaar is er toch nog een examen voor oude stijl vwo? Het laatste? Of stappen die ROC's al vanaf schooljaar 03/04 over op nieuwe stijl?
Oud 29-03-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2003 @ 17:09:
Volgend jaar is er toch nog een examen voor oude stijl vwo? Het laatste? Of stappen die ROC's al vanaf schooljaar 03/04 over op nieuwe stijl?

Dit jaar laatste jaar 'normaal' examen ouwe stijl, volgend jaar alleen nog een staats examen.
Oud 29-03-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
bartxx schreef op 29-03-2003 @ 17:11:
Dit jaar laatste jaar 'normaal' examen ouwe stijl, volgend jaar alleen nog een staats examen.
Oooh, je doet normaal examen, ik dacht staatsexamen...
Oud 29-03-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2003 @ 17:23:
Oooh, je doet normaal examen, ik dacht staatsexamen...
nee, het is wel volwwassenen onderwijs, maar je doet geen staatsexamen.
Oud 29-03-2003, 16:39
Iwein
Iwein is offline
andijvie, weet jij of ze nog ergens oude stijl samenvattingenboekjes verkopen?

en anders; zijn die nieuwe stijl boekjes vergelijkbaar (lees: uitwisselbaar) kwa inhoud tov die oude stijl? dankje
Oud 29-03-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef op 29-03-2003 @ 17:39:
andijvie, weet jij of ze nog ergens oude stijl samenvattingenboekjes verkopen?

en anders; zijn die nieuwe stijl boekjes vergelijkbaar (lees: uitwisselbaar) kwa inhoud tov die oude stijl? dankje
Ik heb oude stijl samenvattingsboekjes gekocht via Van Dijk (www.vandijk.nl ? ) bij de Slegte zullen ze misschien nog wat hebben.
Voor veel vakken is de stof overigens gelijk aan dat van de nieuwe stijl (aardrijkskunde en geschiedenis bijvoorbeeld) die kan je gewoon voor nieuwe stijl kopen (let wel op dat je het examenjaar 2003 goed hebt, aangezien de onderwerpen elk jaar wisselen!).

Succes
Oud 01-04-2003, 16:14
Iwein
Iwein is offline
heb je by any chance ergens een overzichtje van welke vakken er oude / nieuwe hetzelfde zijn? ik doe

natuurkunde
scheikunde
wiskunde A
wiskunde B
duits
engels
nederlands

ik zoek nu namelijk op scheikunde, en daar zie ik bij die site geen oude stijl boeken staan...
alvast bedankt
Oud 01-04-2003, 16:17
Verwijderd
Je zou op www.cito.nl kunnen kijken, daar staat de stof van de examens. (Als het goed is heb je voor jouw examens die eisen thuis gestuurd gekregen.) Vergelijk de eisen van oude & nieuwe stijl en je komt er wel achter
Oud 01-04-2003, 16:20
Iwein
Iwein is offline
verhuizen enzo alles ligt overal, maar kan niets meer vinden
Oud 01-04-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef op 01-04-2003 @ 17:20:
verhuizen enzo alles ligt overal, maar kan niets meer vinden
Heb ik ook gehad ja... ook verhuist dus ja
Oud 01-04-2003, 16:30
Iwein
Iwein is offline
http://www.cito.nl/vo/havovwo/ce/exa...ws/eind_fr.htm

doel je daarop?
ik heb geen van die vakken, dus kwa onderwerp maakt het niet uit, het gaat me er meer om of de stof verder die behandeld moet zijn, en dus de eigenlijke voorbereiding op het examen identiek is
Oud 03-04-2003, 02:15
Verwijderd
Ik doe ook staatsexamen oude stijl vwo. Voor de 2e keer al. Vorige keer in:

Nederlands
Engels
Filosofie
Maatschappijleer
Spaans
Economie 1
Muziek

Maar daar heb slechts de eerste 3 vam gehaald. Ik was ook pas 15 en een half toen, misschien dat het daaraan ligt. Of dat ik geen fuck aan school doe... Anyways, de 4 vakken die ik vorig jaar niet heb gehaald doe ik nu weer en nieuw doe ik Frans, Aardrijkskunde en Wiskunde A en B.
Ik deed eerst LOI, maar ben ermee gekapt; het zuigt. Ik heb nu voor een aantal vakken priveleraren. Ik moet nog 4 deelcertificaten halen. Het moeten er ook niet meer zijn, want ik weet zeker dat ik 4 vakken ga halen, maar die 5e redt ik niet. Er is geen enkele mogelijkheid dat ik ooit slaag op economie, wiskunde of spaans. Maatschappijleer wordt nog spannend zelfs. Frans, Muziek en Aardrijkskunde zijn echte zekerheidjes gelukkig. Wish me luck. Deze post is wazig, komt omdat het 3:15 is. Ik heb me schriftelijk als het goed is in amsterdam en mondeling in zwolle. Kunnen we een meeting houden

Dat was het weer even...

byebye
Advertentie
Oud 03-04-2003, 09:18
Iwein
Iwein is offline
ik ben nu 1 dag 16 als ik mn eerste examen doe (18 mei jarig), misschien dat 16 de magische leeftijd is waarvan het wel kan

meeten? ik iig ook amsterdam, volgens mij ook zwolle
Oud 03-04-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef op 03-04-2003 @ 10:18:
ik ben nu 1 dag 16 als ik mn eerste examen doe (18 mei jarig), misschien dat 16 de magische leeftijd is waarvan het wel kan

meeten? ik iig ook amsterdam, volgens mij ook zwolle
Vaag man, jij doet ook VWO en woont ook in Amstelveen en gaat ook naar Zwolle. Wazig. Maja, dan ben je best wel jong als je je diploma hebt. Denk je dat je het gaat halen? Hoe kom je erbij om zo vroeg staatsexamen te doen? Ik had 15 en een half kunnen zijn en diploma hebben. Heb wel 3 deelcertificaten gehaald. Echt grappig; ik had een 8 voor me mondeling filosofie, terwijl ik nooit les had gehad en het vak uberhaubt pas een paar maanden kenden

Veel succes!
Oud 03-04-2003, 10:34
Iwein
Iwein is offline
deed 4 en 5 vwo 2e fase in 1 jaar, docenten vonden dat achteraf niet goed en werd tegengewerkt, ging dus LOI doen omdat voor 1 jaartje een nieuwe school zinloos was...

mwa, of ik het haal.... echt geen flauw idee, ga van t weekend bij de slegte die samenvattingenboekjes halen, moet nog praktisch heel wiskunde B en hele veel van de talen enzo doen,... maarja,...ik hoop dat ik heb haal.... vorig jaar met 2 jaar in 1 gemiddelde van +- 8.4, in de derde klas wiskunde 9,995 (1x 9,6 ) en gemiddelde van hele jaar +- 8.9-9, maar met eindexamen weet ik niet wat ik zal halen, maar denk dat ik t wel zal halen... *hoop*
Oud 03-04-2003, 10:44
Verwijderd
Wauw....

Ik hoop zelf echt ongelofelijk dat ik het ga halen, moet wel nog het een en ander doen (vooral voor geschiedenis en economie I ) maar ja.. Ik hoop zo dat ik het haal....
Oud 03-04-2003, 13:47
Iwein
Iwein is offline

scheikunde heb ik nu gewoon in 1,5 week tijd ALLE stof van doorgelezen, en begrijp ik nu ook ongeveer 80% helemaal van....

maar in 1,5 week een heel vak.... wow, hadi k niet gedacht....

morgen beginnen met wiskunde B
Oud 05-04-2003, 15:09
Iwein
Iwein is offline
net dus in R'dam naar de slegte geweest, en die hadden praktisch NIKS meer oude stijl... dit nog wel kunnen halen..

havo / vwo oude stijl Samenvatting boekje voor examen.

VWO Wiskunde A 1991-1999 Examenbundel

VWO Nederlands 1993-2000 Examenbundel

VWO Engels 1992-1999 Examenbundel

dat is dus niet echt veel ne niet genoeg
Advertentie

Regels voor berichten