Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 19:06
Parlaatje
Parlaatje is offline
Ik weet neit waar ik mijn verhaal kwijt kan dus ik doe het even hier. Vroeger (laat ik zeggen een half jaar geleden en daarvoor) was ik een druk en altijd vrolijk meisje op school. Daar kreeg ik soms commenaar op dat ik teveel praatte en dat soort dingen. Maar als ik mijn mond hield dat moest er gelijk wat zijn.
Een tijdje terug kreeg ik ruzie met een vriendin, een zeer goede vriendin. Ze vertelde dat ik teveel praatte over dingen die me bezig hielden. En dat ik teveel vertelde wat ik thuis deed.
Sinds toen ben ik heel erg in mijzelf gekeerd (iig op school, thuis ben ik nog steeds vrolijk enzo). Nu let ik op en mijn vrienden praten ook over turnen (niemand zit op turnen behalve zei) over korfbal (dr zitten er 2 op korfbal), voetbal (nou daar hebben wij als meiden ook nix mee), maar IK mag niets vertellen ove rmijn vrienden thuis, IK mag nix vertellen over mijn muziek vereniging (terwijl dat een van de belangrijkste dingen in mijn leven is).
Nu zit ik in een gigantische dip op school. Heb zin om te huilen en om een paar vrienden HELEMAAL verrot te schelden. En op dat soort momenten maakt het me niet uit wat ik doe en wil ik alleen maar ruzie met iedereen
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Oud 02-04-2003, 19:15
Verwijderd
Misschien kan je er met je vrienden over praten? Als ze het niet snappen ed...tja, 't klinkt hard, maar misschien moet je je dan afvragen of het wel echte vrienden zijn...?

(Herkenbaar probleem btw...heb het ook al 'vaak' gehoord.)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:21
Zaza123
Zaza123 is offline
dit is niet sarcastisch bedoeld! echt niet want, Ik vind het echt vervelend voor je!
Mijn tip: koop een boksbal of iets dergelijks.
iig om je woede op af te reageren
En probeer de andere dingen tegen je vrienden te zeggen, en als ze hier niet goed mee omgaan.............trek dan je eigen conclusies......

sterkte

Kus...........
Oud 02-04-2003, 19:38
Miss Helena
Miss Helena is offline
Vind t nogal raar van je vriendinnen... K zou t ook gewoon tegen ze zeggen, en dan kijken hoe ze erop reageren. Gwoon rustig, niet beginnen met schelden enzo (ook al kan ik begrijpen dat je dat nu t liefste doet) Probeer t eerst zo op te lossen, op de rustige manier. Misn hadden ze niet door dat jij je zo voelt? ALs ze t dan echt niet begrijpen... tja, dan moet je jezelf toch echt vragen gaan stellen... Sterkte meissie, knuf Heleen.
Oud 02-04-2003, 19:44
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben het met miss Helena eens.
Jij mag toch vertellen wat je thuis enzow meemaakt!
dat is jou leven, jou vrienden zouden minstends interesse moeten tonen. Jij bent een van hun vriendinnen, en dus MET de dingen die je zelf leuk vind! Een vriendin van mij zit op hockey, nou, ze praat er heeeeeeeel vaak over, maar ik vind dat helemaal niet erg, integendeel... Ik vind het juist geweldig dat ze het zo gaaf heeft op die club en alles!
Oud 02-04-2003, 19:55
Nona
Nona is offline
Echte vrienden accepteren je zoals je bent. Misschien willen deze meiden wel je vriendinnen zijn, maar heb je een beetje te veel van hun gedrag geaccepteerd, en zijn ze steeds verder gegaan met jou te vormen zoals zij dat willen. Vertel ze dat jij ook een mens bent met een eigen persoonlijkheid, en laat ze weten dat je bij je vriendinnen gewoon jezelf wilt kunnen zijn. Dan weten zij in ieder geval waar ze aan toe zijn.

Ik speculeer ook maar wat...
Oud 02-04-2003, 20:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-04-2003 @ 20:55:

Ik speculeer ook maar wat...
goed gespeculeerd dan ...
Oud 02-04-2003, 23:50
idmind
idmind is offline
Misschien een rare opmerking maar vraag jezelf eens af: "waarom wil ik dit vertellen"

Als je keer op keer iets verteld en vervolgens maakt een ander daar misbruik van door je te pakken op je woorden of zo of door te zeggen dat je er niet over mag praten zijn zij het lijkt mij niet waard om te luisteren naar wat jij te vertellen hebt. Ook jij hebt je waarde en het recht op een plek in deze wereld. Daar kan niemand je vanaf houden.

Als je eerst heel veel praatte en nu ineens heel weinig dan is de klepel van de klok, zeg maar nu helemaal naar de andere kant uitgeslagen. Zie dat je weer in balans komt met jezelf en laat je niet teveel manipuleren door wat anderen tegen je zeggen. Ook veel kunnen praten is een gave !!
Oud 03-04-2003, 15:54
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Hmm dit is lastig...
Misschien zit er wel wat in dat je te veel praat, en ik vind ook wel dat echte vrienden het moeten kunnen zeggen als ze zich aan iets van je ergeren, misschien hebben ze gewoon het gevoel dat jij niet naar hun luistert enzo.
Ik snap ook wel dat je nu dus doorslaat naar de andere kant, maar je kan denk ik beter gewoon af en toe wat vertellen over jezelf... maar ook gewoon reacties geven zegmaar op wat die vriendinnen vertellen, nouja zorg gewoon dat het in balans komt. En als het volgens jou echt aan die vriendinnen ligt... dan moet je ze denk ik links laten liggen...
Oud 03-04-2003, 18:38
hopefully
hopefully is offline
ik denk ook dat je tegen je vriendinnen moet zeggen hoe jij je voelt, dan kunnen zij rekening met je houden, aangezien zij soms het gevoel hebben dat jij teveel praat, dat zullen dan afspraken maken zeg maar van, dat jij gewoon ook mag praten, maar het teveel wordt dat ze er wat van zeggen.. dan weet iedereen waar die aantoe is, want ik denk ook niet dat het de bedoeling van je vriendinnen is dat jij je ongelukkig voelt...
nou succes ermee!
hopefully
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:56
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Parlaatje schreef op 02-04-2003 @ 20:06:
Ik weet neit waar ik mijn verhaal kwijt kan dus ik doe het even hier. Vroeger (laat ik zeggen een half jaar geleden en daarvoor) was ik een druk en altijd vrolijk meisje op school. Daar kreeg ik soms commenaar op dat ik teveel praatte en dat soort dingen. Maar als ik mijn mond hield dat moest er gelijk wat zijn.
Een tijdje terug kreeg ik ruzie met een vriendin, een zeer goede vriendin. Ze vertelde dat ik teveel praatte over dingen die me bezig hielden. En dat ik teveel vertelde wat ik thuis deed.
Sinds toen ben ik heel erg in mijzelf gekeerd (iig op school, thuis ben ik nog steeds vrolijk enzo). Nu let ik op en mijn vrienden praten ook over turnen (niemand zit op turnen behalve zei) over korfbal (dr zitten er 2 op korfbal), voetbal (nou daar hebben wij als meiden ook nix mee), maar IK mag niets vertellen ove rmijn vrienden thuis, IK mag nix vertellen over mijn muziek vereniging (terwijl dat een van de belangrijkste dingen in mijn leven is).
Nu zit ik in een gigantische dip op school. Heb zin om te huilen en om een paar vrienden HELEMAAL verrot te schelden. En op dat soort momenten maakt het me niet uit wat ik doe en wil ik alleen maar ruzie met iedereen
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Laat jouw gevoelens niet onderdrukken door anderen. Ben zoals je bent. Aanpassen aan anderen werkt niet en houd je ook niet vol. Wees jezelf maar probeer toch een tussenweg te vinden. Anderen willen het niet altijd over jouw hebben of hebben daar soms geen zin in. Zoals ik al zei zoek hier een tussen weg in. Laat het niet te hoog stijgen. Zoals ik al las dat je bijv. iedereen verrot wil schelden. Zeker niet doen, is geen oplossing!! Succes
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:03
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Misschien klinkt hel lullig wat ik nu ga zeggen (typen) maar okej so be it...

Hoe zit het eigenlijk met joun vriendinnen?Praten die ook wel?En luister jij dan wel?Of lul je er dan gewoon lekker doorheen zonder je vriendin uit te laten praten?
Ik heb namelijk een meisje op sporten zitten die ook heel veel klets over dingen...School, jongens, sport enz. Op zich best leuk hor maar als ik dan iets wil zeggen heb ik heel erg t gevoel dat t haar niets interesseert en dan lult ze soms gewoon door!!!
Dat is zoooo irritant!
Heb je daar wel es bij stil gestaan?Wat ik bedoel is dat jij ook naar hun moet luisteren...Vriendschap komt van 2 kanten...Net als bij liefde...

Maar ik neem aan dat je wel naar hun luistert en hun uit laat praten...
Dus tja verder weet ik ook nie veel raad...
Praat idd met je vriendinnen hoe je erover denkt...
Oud 03-04-2003, 19:46
Parlaatje
Parlaatje is offline
tuurlijk luister ik ook naar hun!
anders zou ik toch nie mogen klagen?!
een vriendin praat ook heeeeeeel lang over korfbal en dr training wrom zou ik daar doo rheen praten?!
Oud 04-04-2003, 13:41
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Parlaatje schreef op 03-04-2003 @ 20:46:
een vriendin praat ook heeeeeeel lang over korfbal en dr training wrom zou ik daar doo rheen praten?!
Het was niet als aanval bedoelt ofzo hor
Wou gewoon weten hoe dat zat...Kijk, als jij ook gewoon naar hun luistert snap ik ook niet waarom ze niet naar jou luisteren als je iets wil vertellen...
Ik weet verder geen tips sorry...
Oud 04-04-2003, 17:25
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Parlaatje schreef op 03-04-2003 @ 19:46:
das logisch dat je daar niet doorheen praat
een vrienschap moet toch van 2 kanten komen
ik vindt een vriendschap pas een echte vriendschap als je voor elkaar klaar staat, kortom dat je luister naar elkaar en dat je het niet alleen hebt over de simpele dingen in het leven maar ook over diepere dingen die je bezig houden...
je maakt toch een deel uit van elkaars leven, je maakt samen dingen mee maar ook apart maar toch vind ik dat je verhaal kwijt moet kunnen, zeker als een ander wel alles verteld
probeer er echt met ze over te praten, misschien bedoelen ze het niet helemaal zoals ze het zeiden of is jouw gevoel misplaatst
maar anders vind ik het niet echt een goede vriendschap en heb je je teveel aan hun aangepast, mensen passen zich inderdaad aan elkaar aan maar het moet niet van 1 kant komen...
probeer het uit te zoeken want het is duidelijk dat je ermee zit maar zet niet zomaar je vriendschap overboord
succes
Reageren

Regels voor berichten