Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 08:48
Onpartijdig
Onpartijdig is offline
Jongens,

Ik moet even mijn chello gal spuwen. Ik ben afgesloten! Na:
1. een installatie waarvoor ik drie dagen vrij heb moeten nemen
2. deze het toen nog niet deed
3. ik zelf geinstalleerd heb omdat de engineer zijn wachtwoord in netscape had laten staan
4. Ik toen weigerde de installatie te betalen
5. Ik ruzie kreeg met Chello
6. Zij mij niet geloofden, totdat ik mac adressen van mijn buren begon te noemen
7. Ik toen gelijk kreeg
8. Acht maanden van rust gekend heb
9. Ik in januari weer herinneringen kreeg toegestuurd
10. Ik die niet betaald heb
11. Ik vandaag een brief kreeg datik 17 april wordt afgesloten
12. 17 april blijkbaar vandaag is
13. Ik daarvoor 34 minuten in de wacht gezeten heb om dit te horen

Ik kon het niet meer aan. Ben naar Schiphol Rijk gereden, naar het Chello kantoor. Heb de voorpui van het kantoor geramd met een Bulldrozer. De desbetreffende helpdesker van vier hoog in de vijver geknikkerd en op mijn weg terug 17 pc's van tafel getrokken.

Dat laatste stuk is trouwens een voornemen. Wie kan mij opbeuren. Wie weet een andere kabel provider in Amsterdam welke goed is? Ik ben het zat en wil weg bij Chello. (wat is jullie mening over chello?)

Pfff het helpt niet, maar het lucht wel op. Dank allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 09:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Onpartijdig schreef op 05-04-2003 @ 09:48:
Jongens,
*kuch*
Citaat:
Ik kon het niet meer aan. Ben naar Schiphol Rijk gereden, naar het Chello kantoor. Heb de voorpui van het kantoor geramd met een Bulldrozer. De desbetreffende helpdesker van vier hoog in de vijver geknikkerd en op mijn weg terug 17 pc's van tafel getrokken.
LOL

Tja datsoort ingevingen krijg je dan, maar niet normaal hoe ze met je omspringen nee. Maarja Chello is van UPC, en je weet hoe het met UPC gesteld is.

Ik zou zeggen, neem ADSL! Heb je keus uit kweeniehoeveel providers en netwerken. Zelf zit ik bij Cistron op BBned, en dat bevalt uitstekend. Ik heb wel een duur abo: €99. Dat is 8Mbps/512kbit met 100GB FUP per maand. Verder vind ik XS4ALL een erg goede provider, kijk maar eens op:

www.xs4all.nl/adsl/
www.cistron.nl
Oud 05-04-2003, 09:37
LB06
LB06 is offline
Tja... In de randstad schijnt Chello nogal brak te zijn, maar hier in Brabant werkt alles zeer snel en stabiel, zowel bij mij als bij andere mensen die in deze omgeving wonen.

In jou geval zou ik echter voor ADSL gaan, zoals Enlightenment je al aanraadde.

Bedenk echter wel dat als Chello eenmaal goed draait, je relatief goedkoper uit bent dan met ADSL. Het eerste ADSL abbo waar je 1536 down krijgt voor 50 per maand moet nog komen afaik.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
ADSL is wel wat duurder ja, vooral in aanschaf (aansluitkosten + kosten ADSL modem). Maar ik vind het een veel stabielere techniek, en ook upstream van ADSL is veel hoger dan kabel. Met 128kbit kun je echt niets, dat noem ik geen breedband.

Maar ligt er maar aan watvoor eisen je stelt aan je verbinding, hoeveel je wilt downloaden (5GB/maand 20GB/maand of 100GB/maand), of je een statisch IP adres wilt hebben, of je eigen servers wilt draaien, etc.
Oud 05-04-2003, 12:51
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hoeveel je wilt downloaden?
Heb je daar speciale abo's voor dan?

Ik weet niet wat ik precies heb(ik zoek het wel ff op) maar voor 45 euro heb ik een goede adslverbinding.
Planet ADSL Comfort.

Mijn vader had het gelijk genomen toen het hier beschikbaar kwam(op aanraden van mij, we hadden eerst telefoon) en toen was het allemaal heel goedkoop.

Hoe zit het nu dan vraag ik me af?
Oud 05-04-2003, 12:54
Hydraul!C FunK
Technische specificaties

Snelheid: 768 Kb/s Vaste kosten per maand, geen telefoontikken, eigen server toegestaan, vast IP-adres

Upstream: 128 Kb/s Tarief: € 52,25 p.m.
Datalimiet: Geen

E-mail 4 mailboxen, 5 e-mailadressen per mailbox (in totaal 20 e-mailadressen)

Homepage 25Mb homepageruimte

Er staat 52,25 per maand maar wij betalen 40 of 45, omdat wij het al vanaf het begin hebben.(dus het oude tarief hadden voordat de prijzen omhoog gingen)

Is dit een goed pakket?
Oud 05-04-2003, 13:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Persoonlijk heb ik hier in Amsterdam weinig problemen met Chello gehad. Okay, je moet een dagje uittrekken voor die installatie-pipo, maar verder heeft het eigenlijk altijd goed gewerkt. Ik wist mijn password niet meer, daar heb ik twee keer een mailtje over gestuurd naar de helpdesk (via de site), de eerste keer gebeurde er niks, maar de tweede keer lag er binnen twee dagen een briefje in de brievenbus.
Oud 05-04-2003, 14:20
Studentje
Studentje is offline
Thuis heb ik chello, en dat bevalt prima eigenlijk. Zit echt bijna nooit zonder internet en haal altijd hoge snelheden.

Op mijn werk heb ik campusnet, maar daar kan geen enkele provider aan tippen, qua snelheid en stabiliteit dan.
Oud 05-04-2003, 15:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 05-04-2003 @ 13:54:
Snelheid: 768 Kb/s Vaste kosten per maand, geen telefoontikken, eigen server toegestaan, vast IP-adres

Upstream: 128 Kb/s Tarief: € 52,25 p.m.
Datalimiet: Geen
Voor €52,25 vind ik 128kbit upstream veels te weinig. Voor €59 heb je een 1024/512 verbinding bij Cistron, door velen als de beste provider gekozen. Bovendien een datalimiet van 20GB. En jij hebt ook een datalimiet, maar dat heet heel sneaky "fair use policy", een leuk truucje om niet het harde limiet te hoeven noemen, die er wel degelijk is. 20GB per maand en je krijgt een leuke brief thuis, of je je verbruik wilt minderen, no niet gaat je snelheid naar modemsnelheid gecapped.

1024/512 abo van Cistron vind ik een mooi aanbod. Wel moet je aansluitkosten en ADSL modem kopen (Ethernet!).
Oud 05-04-2003, 15:57
wabbit
wabbit is offline
haha ooit had ik gewoon een 300 mb limiet van dataverkeer hehe bij tebenet ( nu inmiddels ook UPc) hehe

krijg je leuke waarschuwingen als je 1,5 gig per dag trekt
Oud 05-04-2003, 16:27
Hydraul!C FunK
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-04-2003 @ 16:31:
Voor €52,25 vind ik 128kbit upstream veels te weinig. Voor €59 heb je een 1024/512 verbinding bij Cistron, door velen als de beste provider gekozen. Bovendien een datalimiet van 20GB. En jij hebt ook een datalimiet, maar dat heet heel sneaky "fair use policy", een leuk truucje om niet het harde limiet te hoeven noemen, die er wel degelijk is. 20GB per maand en je krijgt een leuke brief thuis, of je je verbruik wilt minderen, no niet gaat je snelheid naar modemsnelheid gecapped.

1024/512 abo van Cistron vind ik een mooi aanbod. Wel moet je aansluitkosten en ADSL modem kopen (Ethernet!).
Hmm, ja wij hadden geen aansluitkosten(zelf aangesloten) en de ethernetmodem gratis.
Toen was alles nog zeg maar hetzelfde.
Ach nu weet ik dat het niet het beste is maar ik kan alles wat ik wil, nog nooit gezeik gekregenover teveel downloaden ofzo dus dan heb ik misschien dat ook niet nodig.
En ik betaal geen 52,95 maar 40 of 45 euro.
Oud 05-04-2003, 16:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-04-2003 @ 16:31:
Als we 't er dan toch over hebben; doet Demon nou zoveel onder voor Cistron, of hoe zit dat? Want daar krijg je 2048 / 512 voor €65,- in de maand. Voor 6 euro meer een dubbele downstream, en die werkt gewoon met een FUP. Hoe zit dat?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 16:51
dystopia
dystopia is offline
Sommige regio's is Chello goed, bij andere is het om te huilen. Hun administratie is om te huilen. Nu heb je ook personen die nooit problemen hebben gehad met deze shit, maar er zijn er genoeg die dat wel hebben en die daardoor in vervelende problemen zijn gekomen zoals bij jou het geval is. Tegenwoordig kun je ook inbellen bij Chello.

Chello/UPC stelt tov. ADSL providers niet zoveel voor behalve dat het relatief wat goedkoper is. Tja, wat wil je? Wat meer betalen voor een fatsoenlijke verbinding waarbij men technische know-how heeft en vaak wel een goede administratie of door banjeren met cHELLo? Als je geen problemen hebt ed... tja, waarom zou je dan weggaan want goedkoop is 't (nog) wel. Wel goed je rekeningen blijven nakijken, ze willen nog wel 'ns spookrekeningen versturen
Oud 05-04-2003, 17:46
Verwijderd
Sinds een poos genieten wij XS4ALL FastADSL in plaats van Chello/UPC.

Het is alsof je van een Skoda naar een Aston Martin gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:01
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-04-2003 @ 18:46:
Sinds een poos genieten wij XS4ALL FastADSL in plaats van Chello/UPC.

Het is alsof je van een Skoda naar een Aston Martin gaat.
Je betaalt er dan ook 1,5x zoveel voor natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Koen schreef op 05-04-2003 @ 17:41:
Als we 't er dan toch over hebben; doet Demon nou zoveel onder voor Cistron, of hoe zit dat? Want daar krijg je 2048 / 512 voor €65,- in de maand. Voor 6 euro meer een dubbele downstream, en die werkt gewoon met een FUP. Hoe zit dat?
Demon gaat ook via BBned, toch? Of via BabyXL? Ik weet het niet meer precies. Maar Demon is ook geen slechte provider denk ik. €65 voor een 2048/512 abo is heel mooi, maar een FUP vertrouw ik niet. Gewoon een datalimiet noemen, FUP is een verborgen datalimiet; hij is er wel, maar ze willen hem niet noemen. Je kunt natuurlijk gewoon vragen of je per maand 35GB mag downloaden, wat het limiet van Cistron is bij een 2048/512 abo. Bij hen kost zo'n abo €79.
Oud 05-04-2003, 18:28
unpopular
unpopular is offline
alle adsl abo's via bijv. kpn gaat toch allemaal via FUP en ook chello doet hier aan.

Dus hoe wil je nu zonder fup aankomen als je geen keuze hebt , ik geloof ook dat er meer mensen alleen maar de keuze hebben tussen adsl met kpn en chello.

Dus ik wou dat ik geen FUP had maar ik heb het toch.
We zien maar ik neem het maar op de koop toe.

En als er idd de kans komt dat ik het zonder kan dan zal ik dat zeker pakken.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 05-04-2003 @ 19:01:
Je betaalt er dan ook 1,5x zoveel voor natuurlijk..
Ja, dat is wel waar.

Maar voor de prijs van een Aston Martin heb je wel 20 Skoda's, en niet 2
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:31
unpopular
unpopular is offline
maar nog ff over het topic.

Als ik chello wou moest ik 700 Euro betalen om aangesloten te worden mijn kabel ontvangst was te slecht dus moesten ze een nieuwe kabel trekken van wel 4 meter.
Ik woon midden in het centrum daus daar lag het niet aan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
unpopular schreef op 05-04-2003 @ 19:28:
alle adsl abo's via bijv. kpn gaat toch allemaal via FUP en ook chello doet hier aan.

Dus hoe wil je nu zonder fup aankomen als je geen keuze hebt , ik geloof ook dat er meer mensen alleen maar de keuze hebben tussen adsl met kpn en chello.

Dus ik wou dat ik geen FUP had maar ik heb het toch.
We zien maar ik neem het maar op de koop toe.

En als er idd de kans komt dat ik het zonder kan dan zal ik dat zeker pakken.
Ja KPN misbruikt zijn monopoliepositie door hoge prijzen per MB te vragen voor haar telefoonnetwerk, wat betaald is door de belastingbetaler, voordat KPN (PTT) geprivatiseerd werd.

Zodoende kan er op basis van ADSL van KPN telecom geen concurrerend abonnement met een hogere datalimiet aangeboden worden. Dat zou veels te kostbaar worden. Gelukkig is er ook nog BBned, die normale prijzen hanteert, waardoor Cistron een 100GB datalimiet kan aanbieden, en XS4ALL met PowerADSL een datalimiet van 150GB!

Laten we hopen dat de Nederlandse regering in de toekomst wat verstandiger is, en de infrastructuur in eigen beheer houdt en verhuurt aan haar afnemers.

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 18:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten