Je geeft eigenlijk het altijd wel goed, er bestaat geen devinitie van literatuur, alleen je eigen. Kijk gewoon wat je mooi vind aan een boek en wat je kriteria aan boeken algemeen is om het een goed/ mooi boek te maken. (ik hoop dat ik zo duidelijk ben)
het gaat er dus gewoon om van wat maakt voor jou een boek tot een goed boek. Je kan daar natuurlijk aan alle dingen denken. Als ik naar mijn 14 richtlijnen kijk kan ik zo wel wat dingen bedenken:
- Je kan het over tijd hebben. Welke tijd vind jet het fijnste? Heb je liever een chronolochisch boek of een omgekeerde gronologie.
- Hoe is de boodschap. Moet het echt een goede boodschap hebben of heb je liever dat liever niet, gewoon een leuk verhaal?
- heb je liever dat het een zwaar psycholochisch boek is of liever wat luchtigers?
- Wil je uitgewerkte personages of hoeft het niet zo hele goede ontwikkelde personages te zijn? (Heel ontwikkelt betekent dat ze heel goed uitgewerkt zijn)
Zoiets of moet ik nog even door gaan? Je kan veel ideën halen uit de boekverslag maak richtlijnen, dat laat je namelijk naar een aantal dingen eens wat beter kijken.