Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 20:10
redroosje
redroosje is offline
Hallo mensen,

IK heb al sinds mn elfde die ziekte van raynaud, dat betekent dat ik het altijd koud heb en mijn doorbloeding niet goed is.
Ik heb daardoor veel last met bewegen van mijn handen en voeten. Ook kleuren ze vaak paars en blauw als ik douche of als ik het gewoon koud heb. IK ben op zoek naar mensen die dit ook hebben. Het komt niet veel vor, meestal bij vrouwen en het is niet erfelijk en het is niet besmettelijk. Het is een vervelende handicap waardoor ik altijd mezelf warm meot houden met elektrische dekens, thermo dingen enz. Behalve nu het lekkerder weer word. Nu voel ik me beter!! maar ik wil gewoon met iemand erover praten die meedenkt en het ook heeft.
Vragen of ben jij degene die ik zoek REAGEER dan!!
groetjes Roos
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:16
Verwijderd
Ik heb niet de ziekte van Raynaud (voor zo ver ik weet iig ), maar ik heb het wel bijna altijd koud en ook regelmatig blauwige/paarse/witte handen/voeten. Gelukkig bestaan er kachels, kruiken, kersenpittenkussens, electrische dekens, bekers thee, vriendjes, enz. Ik weet niet waar je over wilt praten ed, maar als je wilt mailen of wat dan ook, dan merk ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:57
ekki
ekki is offline
volgens mij ken ik wel iemand met de ziekte van raynaud, ik zal haar 'ns dit topic laten lezen, wie weet mailt ze je nog wel. maar ik weet alleen niet zeker of ze dat echt heeft.
Oud 16-04-2003, 12:25
break of dawn
break of dawn is offline
Grappig dat je er over begint, want ik heb het laatst nog opgezocht in het medisch handboek. Mijn beste vriendin heeft het, ze werkt sinds ongeveer een jaar bij een vleesbedrijf en moet vaak diepvriesspullen verpakken en in de koelcel zelf zijn. Sinds ze daar werkt heeft ze last van slechte doorbloeding in de vingers. Ze worden dan helemaal wit en stijf en het voldoet precies aan de beschrijving die jij net gaf en die in het handboke staat.... dat was mijn mededeling
Oud 18-04-2003, 13:04
foogy
foogy is offline
joehoe!!!!
sorry, maar eindlijk eens iemand die weet hoe rot het is als je dit hebt!
ik heb het al heel lang en het schijnt ook niet meer over te gaan. soms kan ik mijn viengers niet bewegen van de stramheid, ze zijn dan ook meestal spier wit.
met dat het avond wordt (zeker in de winter, maar ook in de zomer helaas) kleuren ze rood en kan ik wederom weinig doen maar dan door de pijn.
je moet ermee leren leven, al is dat niet errug makkelijk.
je zal het ook wel kennen, van die uitspraken: ieuw wat zien jouw handen er eng uit. je vingers rood, je kootjes bruin en de boven kant van je hand spierwit....

mail me maar!
heb jij er trouwens ook trillende handen van?

liefs mieke
Oud 18-04-2003, 15:31
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
foogy schreef op 18-04-2003 @ 14:04:
heb jij er trouwens ook trillende handen van?
(=Leonoor)

Stijve en trillende handen heb ik ook... Bij mij komt het beide denk ik alleen door fybromialgie ipv door de ziekte van Raynaud...

Regels voor berichten