Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb zelf niet echt zo'n problemen met mijn ouders.. Natuurlijk dat je af en toe eens een meningsverschil hebt ofzo, maar niet dat het knallende ruzie is ofzo (nou ja, heel soms)
Ik ben ook best een braaf meisje, geen drugs, geen overmatig drankmisbruik, altijd netjes naar school, goede punten, enz.. Mijn broertje (15) heeft echter wel wat problemen met mn ouders (foute vrienden, drank en drugs, voor school doet hij geen enkele moeite en is heel ongeinteresseerd in eigenlijk alles) Ik denk eigenlijk dat ze aan mij minder aandacht besteden (as in; zeuren over bepaalde dingen) omdat ze het drukker hebben met mn broertje.. (niet dat dat echt blijkt te helpen maarja) Maargoed, om terug te komen op jouw probleem; ik denk niet dat er veel is wat je kunt doen.. je ouders moeten zelf inzien dat ze jou alleen maar tegen zich in het harnas jagen en dat hun gedrag ten opzichte van jou geen zin heeft.. Je kunt het ze wel keer op keer blijven zeggen maar zolang ze het zelf niet inzien verandert er toch weinig denk ik.. Het zijn nou eenmaal ook ouders.. Tja beetje waardeloos, hier heb je ook niet veel aan.. Laat je zusje eens wat foute dingen doen, misschien dat het dan met zo gaat als bij mij (geen aanrader hoor)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is nooit goed en nooit genoeg. ![]() edit: je hebt trouwens een heel vermakelijke schrijfstijl, erg leuk om te lezen... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze hebben gewoon al maanden niet naar mn cijfers op school gevraagd of hoe het überhaupt met me gaat. En mn broertje krijgt de onbeperkte aandacht - mn moeder gaat naast haar drukke baan ook nog eens samen met hem een boek van duits lezen "omdat hij dat niet kan." Ik kan met niet herinneren dat ze dat ooit met mij hebben gedaan. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
tja, herkenning hier, vooral bij mn pa, als ik tijdens een ruzie kan bewijzen dat ik gelijk heb ben ik opeens brutaal en moet ik mn mond houden
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat klinkt het allemaal bekend!
Weet je wat jouw probleem is? Je bent te perfect, en je wint van ze. Je hebt vaak gelijk, en dat kunnen ze niet zetten, dus grijpen ze terug op het Ouderlijk Gezag. Dit is puur een machtsstrijd, die je nooit zult kunnen winnen. Dat moet je ook niet meer proberen, het is waarschijnlijk slimmer om je eraan te onttrekken. Je zegt ja en amen, en je doet alsof, en je denkt krijg de klere en je gaat je eigen gang zonder dat ze er wat van weten. En op je achttiende ga je de deur uit. Dan kunnen ze je niet meer tegenhouden. Geen betere impuls voor de ouder kind relatie dan vertrekken. Het was bij ons van iedere dag ruzie, om het gelijk hebben/krijgen, meteen omgeslagen naar ooo, wat heb ik toch een knap kind , en wat ben je toch geweldig. En ze zullen je ongevraagd helpen zoveel ze kunnen. Je moest eens weten hoe ze nu naar de buitenwereld toe al trots op je zijn. Maar ze kunnen het nu nog niet aan jou toegeven, want dan delven ze het onderspit. En verliezen van je kind, dat is niet te verkroppen. Jullie situatie zegt meer over je ouders dan over jou, helaas. Nog even doorbijten. Het gekke is dat je hun respect nooit zult krijgen als je het probeert af te dwingen. Je krijgt het pas door boven ze te staan, niet meer te drammen, genoeg hebben aan weten dat jij gelijk hebt zonder dat zij dat hoeven toe te geven. Hun excuses zullen ze NOOIT aanbieden, zeur daar dan niet meer over. Gooi geen olie op het vuur, laat het gaan. Het is het niet waard, en het helpt niet.
Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 15:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Terwijl hij aan mijn broertje continu vraagt wat voor punten hij gehaald heeft.. Natuurlijk snap ik dat hij daar achteraan zit, hij is van het vwo naar vmbo gegaan, en hij denkt dat het bij mij allemaal vanzelf wel gaat, alsof ik er niet hard mn best voor moet doen..?? Maarja, mn moeder heeft dat gelukkig minder, die is ook veel met mn broertje bezig, die heeft gewoon een schop onder zn kont nodig zeg maar.. maar die vraagt ook altijd naar mij enzo.. Maar zeker nu in mn examen jaar vind ik dat wel balen, ook omdat je nu bezig bent met een vervolgopleiding, de aanmeldingen en alles wat erbij komt kijken..
|
Ik heb het helemaal gelezen ... nah, ik leef met je mee, maar denk niet dat het iets bijzonders is wat jij met je ouders meemaakt ... ik bedoel, ik betwijfel dat de 'perfecte ouders' bestaan, ik heb met mijn ouders precies hetzelfde.
|
Verwijderd
|
Tja heb ook alles gelezen hoor, leuk verhaal ook.
Tja het is eigenlijk allemaal al gezegt, onmacht. Je kan wel gelijk hebben maar je krijgt het niet. Maar k wil even op dat stukje ingaan over dat niet roken enz. Ja ik rook niet, geen drugs, ik ga dan wel weer uit en drink ook wel eens wat, maar hoezo zeg je dat, ben ik daarom minder perfect? uitgaan is juist goed, daar leer je veel mensen van kennen, en ja met contacten is het leven soms een stuk leuker ![]() |
![]() |
|
ik heb op de middelbare school geleerd om eerst teksten en repetities vluchtig te scannen en aangezien de mensen hier zeggen dat het meer een mededeling is heb ik effe geen zin om dat hele verhaal te lezen
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ben je van geloof veranderd? Watisdit | 62 | 19-11-2004 19:04 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Algemene schoolzaken |
Leraar-anekdotes-citaten ArieP | 37 | 29-07-2003 22:21 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 | |
intelligentie staat tot? flamez | 8 | 29-04-2002 07:05 |