Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 00:56
Verwijderd
Ik heb he vandaag pas gezien. MOet zeggen dat ik het een aparte niet normale film vond. Tenminste eens wat anders dan de standaard hollywood films

Het enge zat het hier weer in het verhaal + het goede acteer werk! Want ze kwamen echt bang over.

Maar nu is mij een ding opgevallen, kweet niet of het iets te maken heeft met de film. Maar wanneer ze dan het huis binnen gaan (Heather en Mike). lopen ze op een gegeven moment langs een raam en dan zie je heel snel een flitsend rood lampje....

Net alsof het van een andere camera was....
Is dit iemand misschien toevallig opgevallen? Mij vielt het meteen op, datrode flitsje.

enzo jah, wat was het dan? Want ik neem aan dat het geen andree camera is, want ze hebben gewoon met hun eigen digitale en 16mm camera gefilmd...

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 00:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 02:03
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
het was.....

.... DE BLAIR WITCH!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
hmm, ik heb em toch 3 keer gezien ofzo, maar mij was het nooit opgevallen. Een fliebel in de band miischien?

Het zal wel niks zijn denk ik.
Oud 29-03-2003, 09:28
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Het enge zat het hier weer in het verhaal + het goede acteer werk! Want ze kwamen echt bang over.
*Dat de acteurs er zo onwijs bang uitzagen komt omdat het ook echt zo was..
De regisseur had niks tegen ze gezegt en heeft ze dus bang gemaakt [voornamelijk in de nacht..vandaar]

Maar dat rode lampje is mij nooit opgevallen, ik ga er nu wel op letten hij komt over een paar dagen op t.v....*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:57
S
S is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 29-03-2003 @ 10:28:
*Dat de acteurs er zo onwijs bang uitzagen komt omdat het ook echt zo was..
De regisseur had niks tegen ze gezegt en heeft ze dus bang gemaakt [voornamelijk in de nacht..vandaar]

Dat is niet waar. Het verhaal ging dat het écht was gebeurt, dat het amateur-opnamen waren (dit heeft nog in de krant gestaan).

Maar, de acteurs wisten natuurlijk wel wat er aan de hand was.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:57
S
S is offline
Hij komt trouwens vrijdag op TV .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:58
Verwijderd
Men heeft hem op movie-mistakes.com niet opgemerkt, maar ik zal er zeker op letten!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:01
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
*Jaha natuurlijk, maar hij heeft ze soms ook gewoon in de nacht bang gemaakt door gewoon niks te zeggen..*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 29-03-2003 @ 11:01:
*Jaha natuurlijk, maar hij heeft ze soms ook gewoon in de nacht bang gemaakt door gewoon niks te zeggen..*
Inderdaad ja...
Oud 29-03-2003, 10:20
Verwijderd
oh 'k ga em vrijdag kieke dan istie om tien uur op yorin.. dus 'k zal oplette..

'k heb em nog nooit gezien... istie leuk?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:24
Freshh~
Freshh~ is offline
*Is deel 2 eigenlijk ook wat? ik heb die nooit gezien.. Book of shadows heet ie he?*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:27
ganralph
ganralph is offline
dat het met een huis-tuin-en-keuken camera is gemaakt, wil nog niet zeggen dat er geen belichtingsapparatuur is gebruikt oid.

verder kan het nog altijd de camera zijn geweest die 'the making of' heeft geschoten.

een vlekje op de band of zo kan natuurlijk ook altijd

dit soort foutjes zit trouwens zo ontzettend vaak in films; alleen wel grappig dat het je zo snel op viel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:27
Severus
Severus is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 29-03-2003 @ 11:24:
*Is deel 2 eigenlijk ook wat? ik heb die nooit gezien.. Book of shadows heet ie he?*
Nee, ik vond deel 2 niet zo goed. Niet eens echt eng. Don't waste your time on that one...

Ripper
Oud 29-03-2003, 10:37
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 29-03-2003 @ 11:24:
ik had eerst deel 2 gezien . MAar deel 1 is gewoon veel beter. Die heeft die aparte sfeer.

Deel 2 heeft zeg maar meer een verhaal en is ook een 'normale' film geworden zeg maar. Toch zou je hem wel is moeten zien, omdat het een mooi vervolg is op deel 1.
Oud 29-03-2003, 10:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 29-03-2003 @ 11:20:
oh 'k ga em vrijdag kieke dan istie om tien uur op yorin.. dus 'k zal oplette..

'k heb em nog nooit gezien... istie leuk?
zorg dat je hem helemaal in het donker en alleen gaat kijken. Dan is ie echt suuuuper eng . ALs je em gewoon in de huiskamer kijkt ofzo, met jan en alleman erbij die je af zit te lijden is er geen donder aan.

MAar het is echt een hele bijzondere film, dus je moet em zeker kijken
Oud 29-03-2003, 10:53
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 29-03-2003 @ 11:27:
verder kan het nog altijd de camera zijn geweest die 'the making of' heeft geschoten.

een vlekje op de band of zo kan natuurlijk ook altijd

dit soort foutjes zit trouwens zo ontzettend vaak in films; alleen wel grappig dat het je zo snel op viel.
Mjah zou kunnen, het rode lichtje knipperde iig redelijk snel maar goed het was donker daar dus viel het wel goed op. Het was net voordat die Josh in het huisje Heather riep... Daarvoor hadden ze langs het raam gefilmd en zag ik rechts onder een rood knipperend lichtje Hij knipperde trouwens maar een keer...

Dus voor diegene die dat ook willen zien, moeten denk ik wel blair witch opnemen want kan gerust zijn dat je het niet opmerkt

Maar leuk dat hij vrijdag weer eens op tv komt Wist ik niet eens, denk dat ik hem dan maar weer ga kijken.

Want het verhaal gewoon van, is het nou echt of niet.. Ik dacht namelijk dat het gewoon echt was, want op de dvd die wij tgehuurd hebben stonden ook nieuws reporters etc. op die vertelden dat ze nog steeds niks gevonden hadden van de 3 studenten...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 29-03-2003 @ 10:58:
Men heeft hem op movie-mistakes.com niet opgemerkt, maar ik zal er zeker op letten!
Ik heb hem gesubmitted BEn benieuwd of hij erbij komt, of dat het gewoon bij de film hoort?

Maar dat leek mij iig niet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:34
Verwijderd
deel 1 vind ik echt heel eng. deel 2 heeft enge beelden erin, maar is lang niet zo eng als deel 1.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
S schreef op 29-03-2003 @ 10:57:
Dat is niet waar. Het verhaal ging dat het écht was gebeurt, dat het amateur-opnamen waren (dit heeft nog in de krant gestaan).

Nee. Er lag door het bos eten en briefjes met samengevattingen van wat er die dag moest gebeuren, maar de regisseurs renden wel door het bos enge geluiden te maken.
Oud 29-03-2003, 14:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 29-03-2003 @ 01:56:
Ik heb he vandaag pas gezien. MOet zeggen dat ik het een aparte niet normale film vond. Tenminste eens wat anders dan de standaard hollywood films

Maar nu is mij een ding opgevallen, kweet niet of het iets te maken heeft met de film. Maar wanneer ze dan het huis binnen gaan (Heather en Mike). lopen ze op een gegeven moment langs een raam en dan zie je heel snel een flitsend rood lampje....

Net alsof het van een andere camera was....
Is dit iemand misschien toevallig opgevallen? Mij vielt het meteen op, datrode flitsje.

enzo jah, wat was het dan? Want ik neem aan dat het geen andree camera is, want ze hebben gewoon met hun eigen digitale en 16mm camera gefilmd...
Er was geen andere camera. Misschien een spiegel? tis mij nooit opgevallen, maar binnenkort heb ik hem eindelijk op video, dus...
Oud 29-03-2003, 17:08
JoRTh
JoRTh is offline
Kan het niet gewoon het lampje van de camera zelf zijn?
Oud 29-03-2003, 17:37
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
JoRTh schreef op 29-03-2003 @ 18:08:
dat d8 ik ook..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 29-03-2003 @ 11:39:
zorg dat je hem helemaal in het donker en alleen gaat kijken. Dan is ie echt suuuuper eng . ALs je em gewoon in de huiskamer kijkt ofzo, met jan en alleman erbij die je af zit te lijden is er geen donder aan.

MAar het is echt een hele bijzondere film, dus je moet em zeker kijken
ja doe 'k 'k heb tvtje op me kamer duss.. ga in me bed ligge.. kan ik snel onder de dekens kruipe alstie eng word haha
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef op 29-03-2003 @ 18:08:
Hoe dan? Het was toch gewoone een gat? Er zaten toch geen ramen in...? Of waren het zwarte ramen?

Met andere woorden: Ik weet ook niet wat het is... je kan er alleen over speculeren
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:31
3rd Rock
3rd Rock is offline
op www.imdb.com kun je vast het 1 en ander vinden over de film. ook over het "acteerwerk" van de acteurs en in hoeverre ze echt bang waren ed. have fun
Oud 29-03-2003, 22:11
S
S is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-03-2003 @ 15:41:
Nee. Er lag door het bos eten en briefjes met samengevattingen van wat er die dag moest gebeuren, maar de regisseurs renden wel door het bos enge geluiden te maken.
Lijkt me sterk...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 09:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
S schreef op 29-03-2003 @ 23:11:
Lijkt me sterk...
Het mag je lijken wat je wil, het is zo.
Oud 30-03-2003, 10:02
S
S is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-03-2003 @ 10:49:
Het mag je lijken wat je wil, het is zo.
Echt?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
S schreef op 30-03-2003 @ 11:02:
Echt?
Ja. (dit kan nog een lange conversatie worden)
Oud 30-03-2003, 14:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
S schreef op 30-03-2003 @ 11:02:
Echt?
Dat was juist het bijzondere aan de blair witch...dat sommige reacties niet 'gespeeld' zijn
Oud 30-03-2003, 15:07
miro
miro is offline
Slechtste film die ik ooit gezien heb (2 ook) en ja, natuurlijk waren t acteurs...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
miro schreef op 30-03-2003 @ 16:07:
Slechtste film die ik ooit gezien heb (2 ook) en ja, natuurlijk waren t acteurs...
het waren ook acteurs en ze wisten ook dat het voor een film was, wat ze deden. Maar voor de rest was er voor hun maar weinig bekend.
Oud 30-03-2003, 16:52
S
S is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-03-2003 @ 14:23:
Ja. (dit kan nog een lange conversatie worden)
Neenee, je 'ja.' gaf de doorslag .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:17
legatus
legatus is offline
Citaat:
Lijkt me sterk...
STERKER nog, ze hadden zelfs een GPS-systeem om te vertellen waar ze heen moesten.
Oud 30-03-2003, 19:42
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
miro schreef op 30-03-2003 @ 16:07:
jij kickt zeker meer op vechtfilms.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:52
ganralph
ganralph is offline
toch leuk dat sommige producenten zelf een mythe om hun film creeren en dat de meesten hier nog intrappen ook

BWP is idd anders gemaakt dan de meeste andere films; maar denken jullie echt dat iedere scene er in 1 take goed opstond?
nee dus, en als je iets 2 of meer keer doet is de spanning er natuurlijk wel af

ik wil hem binnenkort nog eens kijken (het is lang geleden), maar het lijkt me echt sterk dat er niet meer apparatuur is gebruikt dan die ene camera; en zo gauw er een heel team omheen loopt, verdwijnt het verrassingseffect voor de acteurs ook snel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 11:25
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar het lijkt me echt sterk dat er niet meer apparatuur is gebruikt dan die ene camera
Een DAT-recorder, een HI-8 camera en een 16MM filmcamera. Het GPS-systeem krijgen we niet te zien.

Er is voor UREN aan beeldmateriaal geschoten en daar is hevig ingeknipt om tot deze oorspronkelijke versie te komen. Er zijn drie verschillende aflopen. De laatste scene in de film is een goed voorbeeld van waar de regisseurs zich bevinden in dit geheel. De hysterie is echt en uiteindelijk wordt de eerst persoon gewoon gegrepen door de twee regisseurs (of een van hen) totdat de laatste voorbij komt. Ze hebben geen idee wat er gebeurt en het is allemaal in een enkele take opgenomen.
Oud 31-03-2003, 11:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-03-2003 @ 12:25:
Een DAT-recorder, een HI-8 camera en een 16MM filmcamera. Het GPS-systeem krijgen we niet te zien.

Er is voor UREN aan beeldmateriaal geschoten en daar is hevig ingeknipt om tot deze oorspronkelijke versie te komen. Er zijn drie verschillende aflopen. De laatste scene in de film is een goed voorbeeld van waar de regisseurs zich bevinden in dit geheel. De hysterie is echt en uiteindelijk wordt de eerst persoon gewoon gegrepen door de twee regisseurs (of een van hen) totdat de laatste voorbij komt. Ze hebben geen idee wat er gebeurt en het is allemaal in een enkele take opgenomen.
Ik vind het hele Blair Witch geheel gewoonweg briljant
Oud 31-03-2003, 14:10
miro
miro is offline
Citaat:
empyrian schreef op 30-03-2003 @ 20:42:
jij kickt zeker meer op vechtfilms.
En dat denk je omdat???

Nee ik kick op goede films, die goed in elkaar zitten, met goede acteurs, goed gefilmd, goed verhaal en met een perfect einde.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:28
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik vind films niet gauw eng en schrikken is al helemaal een uitzondering, maar bij BWP was de spanning om te SNIJDEN...is inderdaad een geniale film met een schitterend einde!

Zelf was ik er helemaal stil van...ga hem vrijdag zeker weer zien!

Groetjes
Ben(die hem maar 1 keer gezien heeft al weer een hele tijd geleden en er naar uitkijkt hem vrijdag weer te zien
Oud 31-03-2003, 14:47
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
miro schreef op 31-03-2003 @ 15:10:
En dat denk je omdat???

Nee ik kick op goede films, die goed in elkaar zitten, met goede acteurs, goed gefilmd, goed verhaal en met een perfect einde.
offtopic: bestaan die dan?
Oud 31-03-2003, 14:53
miro
miro is offline
T zijn dr inderdaad niet veel.

Maar eentje die er voor mij toch wel helemaal aan voldoet is bijvoorbeeld a beautiful mind.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 15:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
a beautiful mind.
Goede acteurs? Check. Goed verhaal? Nope. Goed gefilmd? Niet slecht, ook niet uitmuntend. Zit het goed in elkaar? Niet echt. Goed einde? Niet bepaald.

Daarnaast: Nauwkeurig aangezien het gebasseerd is op een persoon? Absoluut niet.
Oud 31-03-2003, 15:17
miro
miro is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-03-2003 @ 16:13:
Goede acteurs? Check. Goed verhaal? Nope. Goed gefilmd? Niet slecht, ook niet uitmuntend. Zit het goed in elkaar? Niet echt. Goed einde? Niet bepaald.

Daarnaast: Nauwkeurig aangezien het gebasseerd is op een persoon? Absoluut niet.
Ow jij vind het einde niet verrassend? Vind de beelden niet mooi? Had nooit verwacht dat er zon ontknoping zou zijn? (wat het hele verhaal eigenlijk zo goed maakt) Ik zei niet dat t goed moest eindigen, ik zei perfect en daar bedoel ik iets heel anders mee

maar we gaan nu wel erg offtopic
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Volges mij voldoet de Blair Witch Project aan allemaal
Oud 31-03-2003, 20:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
[B]Nee ik kick op goede films,
Dat is The Blair Witch Project absoluut.

Citaat:
die goed in elkaar zitten,
Het verhaal was niet uitmuntend maar er was dan ook geen echt script. Voor een film als BWP zat het allemaal goed in elkaar

Citaat:
met goede acteurs,
Je kunt niet ontkennen dat BWP die heeft.

Citaat:
goed gefilmd,
BWP is geen visueel meesterwerk, maar opnieuw; voor zo'n film ziet het er absoluut niet slecht uit.

Citaat:
goed verhaal
Zoals veel klassiekers heeft BWP een simpel en effectief verhaal.

Citaat:
en met een perfect einde.
Het einde van BWP is absoluut indrukwekkend. Blijft lang hangen.
Oud 01-04-2003, 15:24
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
legatus schreef op 30-03-2003 @ 18:17:
STERKER nog, ze hadden zelfs een GPS-systeem om te vertellen waar ze heen moesten.
Maar daar kan je alsnog heel erg fout meegaan hoor ..Slechte ervaringen mee...
Oud 02-04-2003, 22:18
Verwijderd
Ik heb enkele foto's weten te kunnen maken van dat je het rode puntje ziet. Het is helaas niet zo super, maar dat komt omdat het foto's van de tv zijn.

De minuut waarop het voor komt is: 1h 11m 53sec voor diegene die een dvd of video hebben (en voor degene die dvd hebben, het is in chapter 17)

foto's zal ik morgen hier wel posten
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 02-04-2003 @ 23:18:
Ik heb enkele foto's weten te kunnen maken van dat je het rode puntje ziet. Het is helaas niet zo super, maar dat komt omdat het foto's van de tv zijn.

De minuut waarop het voor komt is: 1h 11m 53sec voor diegene die een dvd of video hebben (en voor degene die dvd hebben, het is in chapter 17)

foto's zal ik morgen hier wel posten
t is ondertussen al bijna overmorgen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:08
Verwijderd
de foto's van wat ik bedoel

http://members.home.nl/diez/blair_witch/

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten