Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 10:51
Verwijderd
Ik heb verschillende topics gelezen uit het verleden over lage bloeddruk, maar die zijn en beetje oud om te uppen .

Ik heb een nieuwe huisarts en die heeft het niet zo begrepen op de prikpil, dus hij heeft een paar dingen onderzocht voor hij mij die wou geven. (Uiteindelijk krijg ik ze toch omdat ik geen nare bijwerkingen heb en ik er echt helemaal tevreden mee ben en niet echt een grote kinderwens heb in korte tijd ). Hij heeft dus ook mijn bloeddruk gemeten: die was 90 als ik stond waar het bij anderen 125 zou zijn (ik weet niet over hoeveel, hij heeft me alleen dat gezegd).
Nu was dit eigenlijk de eerste keer dat mijn bloeddruk is gemeten, dus ik wist dit helemaal niet Ik vroeg of het kwaad kon en hij zei alleen dat mensen met een lage bloeddruk oud worden . Hij vertelde ook dat ik moest uitkijken met snel opstaan omdat ik duizelig zou kunnen worden, maar daar heb ik simpelweg nog nooit last van gehad, wel eens bij het traplopen, maar dat is denk ik van mijn inspanningsastma en conditie. En ik heb wel eens in het niets duizelingen, maar die zijn sporadisch en niet als ik iets speciaals heb gedaan. Ook wees hij erop dat ik veel zout kon eten, maar eigenlijk eet ik al best erg zout, drop eet ik ook redelijk veel... alleen ben ik redelijk aan het lijnen, dus dat wil nu allemaal niet zo .

Ik vroeg me eigenlijk af wat er nu zo spannend aan is. Zijn er dingen waarmee ik last zou kunnen krijgen, die ik zeker moet vermijden, of kan ik eigenlijk wel gewoon doorwandelen, ik heb er sowieso blijkbaar weinig last van gehad. Ik heb eigenlijk weinig besef van wat het inhoudt dus enige info is altijd welkom .

Ik vond het trouwens wel heel apart dat de dokter vond dat ik in goede algeme conditie was, terwijl ik dacht dat er aan alle kanten dingen met me scheelden, vooral qua overgewicht, conditie, enz . Blij toe, anders moest ik terug over op de gewone pil.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:21
Anneee
Anneee is offline
Ik weet niet hoelang je bent en hoeveel je weegt, maar toevallig is dinsdag mijn bloeddruk ook opgemeten en ik had ook een lage bloeddruk. Mijn dokter zei dat het geen kwaad kon, omdat het bij mijn lichaamsbouw hoorde. Moest inderdaad wel meer zout eten. Maar ja, zolang jij (en ik) nergens last van hebt, is het ook niet erg, denk ik. En oud worden is wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:29
Vice
Vice is offline
Ik heb zelf ook een (te) lage bloeddruk. Soms vind ik dat best vervelend met opstaan en zo. Als ik het te snel doe of te intensief sport wordt ik meestal duizelig.
Misschien is het ook erfelijk want ik ben niet de enige die daar last van heeft, alleen is het bij wat extremer dan bij de rest.
Oud 17-09-2004, 16:04
Roos
Roos is offline
Een bovendruk van 90 is wel echt heel laag hoor. Is het wel goed gemeten? Hoevaak heeft hij het gemeten? En wat is je bloeddruk, als je ligt, weet je dat?

Nou ja, zolang je geen klachten hebt, kan het geen kwaad. Een lage bloeddruk is juist alleen vervelend, als je regelmatig (bijna) flauwvalt.
Oud 17-09-2004, 19:46
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb ook een lage bloeddruk (wel iets hoger dan die van jou) en heb de volgende site gevonden, misschien heb je er wat aan.
Oud 17-09-2004, 20:57
Vice
Vice is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-09-2004 @ 17:04 :
Een bovendruk van 90 is wel echt heel laag hoor. Is het wel goed gemeten? Hoevaak heeft hij het gemeten? En wat is je bloeddruk, als je ligt, weet je dat?
Ik heb ook een bovendruk van 90. Dat valt best wel mee. Volgens mij is ook je onderdruk belangrijker.
Oud 19-09-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-09-2004 @ 17:04 :

Nou ja, zolang je geen klachten hebt, kan het geen kwaad. Een lage bloeddruk is juist alleen vervelend, als je regelmatig (bijna) flauwvalt.
Hij heeft gemeten terwijl ik zat en zei dat ik moest gaan staan en heeft toen nog wat bijgepompt en vroeg of ik niet duizelig was. Niet dus .

@ Anneee: 1m71 en momenteel 78 kilo (ben flink aan t afvallen, maar ik schommel nog wel eens.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:19
Qamra
Qamra is offline
Onderdruk is volgens mij ook 'belangrijker'.
Oud 21-09-2004, 00:06
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Anneee schreef op 17-09-2004 @ 12:21 :
Mijn dokter zei dat het geen kwaad kon, omdat het bij mijn lichaamsbouw hoorde.
Wat heeft bloeddruk met lichaamsbouw te maken? Ik kom zelf wel zover dat mensen met obesitas niet tot de groep behoren, maar wat voor bouw hebben we het dan over, ben wel nieuwsgierig...

Er is helemaal niets gevaarlijks aan. In de puberteit kun je er wel veel last van hebben als meisje, je kan namelijk vaak (wekelijks of vaker bedoel ik dan) flauwvallen en snel moe zijn.
Wanneer je je naar voelt en dat kan door je bloeddruk komen, kun je het beste iets hartigs eten met zout erin. Daarnaast bij het sporten veel drinken (altijd nuttig) en vaak rusten, dan krijg je minder duizelingen. Als laatste is het echt belangrijk genoeg slaap te krijgen. Dat heeft mij namelijk regelmatig opgebroken.
90 als bovendruk is wel laag, maar niet heel raar, je onderdruk is trouwens ook belangrijker dan je bovendruk. Onder de 50 begint het minder gezond te worden allemaal.
Oud 21-09-2004, 00:08
Lorelei
Lorelei is offline
M'n moeder had een te lage bloeddruk en werd daar heel moe van. Verder: geen idee.
Oud 21-09-2004, 07:53
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Malthus schreef op 21-09-2004 @ 01:06 :
Wat heeft bloeddruk met lichaamsbouw te maken? Ik kom zelf wel zover dat mensen met obesitas niet tot de groep behoren, maar wat voor bouw hebben we het dan over, ben wel nieuwsgierig...
Nou, geeb obesitas hoor. 1m85 en ongeveer 75 kilo (heb me lang niet gewogen). Verder weet ik ook niet wat het met elkaar te maken heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten