Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 16:00
Wolfje
Wolfje is offline
Toen ik aan het douchen was, voelde ik een knobbeltje in m'n borst. Ik weet dat kanker op 18 jarige leeftijd behoorlijk onwaarschijnlijk is, dus ik vroeg me af of iemand een idee heeft wat het kan zijn?
Het zit tussen de oksel en tepel in (wel stukken dichter bij de tepel), onder de huid en is ongeveer 1 bij 1 cm...

Ontstoken haarvaatje leek me wat onwaarschijnlijk, want zo diep zitten die niet. Het voelt alsof het tussen/half op het weefsel zit. Het doet niet echt pijn als ik erop druk, maar echt fijn voelt het niet...

Hoop dat iemand een idee heeft...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:03
Cola_Light
Cola_Light is offline
Opgezette klier, heb ik ook wel eens gehad. Kan lang duren voordat het weggaat.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:09
Wolfje
Wolfje is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 01-04-2003 @ 17:03:
Opgezette klier, heb ik ook wel eens gehad. Kan lang duren voordat het weggaat.
Maar het voelt echt als een bolletje zeg maar, een rondje... Hmz, maar hoe voelde het aan en deed het pijn bij jou?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:14
Qimm
Qimm is offline
kan zijn dat het een cystetje is. Die komen vrij vaak voor in borsten, maar een opgezette klier is ook wel waarschijnlijk omdat het in de buurt van de tepel zit.
Oud 01-04-2003, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook, onder mn tepel van mn rechterborst. Het zit er idd al een maand of vier dus ik denk dat het een opgezette klier is. Het doet niet echt pijn, behalve soms als ik ongesteld ben als ik op mn buik slaap. Ik ben 16 dus ik ben niet echt ongerust omdat kanker erg onwaarschijnlijk is.
Oud 01-04-2003, 16:17
Wolfje
Wolfje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 01-04-2003 @ 17:14:
kan zijn dat het een cystetje is. Die komen vrij vaak voor in borsten, maar een opgezette klier is ook wel waarschijnlijk omdat het in de buurt van de tepel zit.
wat houdt cystetje in?
Dicht bij de tepel, hmz, hoe leg ik het duidelijk uit... cup a, en dan de rand, is ook dicht bij tepel, maar dan erboven aan de zijkant richting oksel...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wolfje schreef op 01-04-2003 @ 16:17:
wat houdt cystetje in?
Dicht bij de tepel, hmz, hoe leg ik het duidelijk uit... cup a, en dan de rand, is ook dicht bij tepel, maar dan erboven aan de zijkant richting oksel...
een cyste is een GOEDAARDIG met vocht gevuld bobbeltje.
Oud 03-04-2003, 15:58
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
Het kan ook zijn dat het een begin is van borstontsteking heb ik gehad. was ook kei bang voor kanker, maar gelukkig met antibiotica ging het weg, ik had t ook laten onderzoeken door mn vrouwelijke arts das fijner vin ikke
Oud 03-04-2003, 16:11
ekki
ekki is offline
als je het niet vertrouwt moet je echt naar de dokter gaan, want borstkanker KAN natuurlijk wel voorkomen bij jonge vrouwen.
Oud 05-04-2003, 17:31
ananas15
ananas15 is offline
Sorry, maar ik kan je niet echt helpen, ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb ik een bobbeltje aan de linkerkant van mijn hals. Eerst maakte ik me wel zorgen, jeweetmaarnooit, maar nu niet meer. Het groeit niet, het doet geen pijn, ik heb er geen last van, dus, boeiuhhhh.
Oud 06-04-2003, 17:23
anjali
anjali is offline
heb ik ook gehad ik werd er ook bang van en dacht aan kanker maar ondanks dat ik het bij jou niet gezien heb ben ik 100% zeker zijn gewoon klieren hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:58
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
Ik heb nu ook een knobbeltje in mijn borst en ik ben ermee naar de huisarts gegaan. hij vond het beter dat het er uit ging, ook al was zeker niet kwaadaardig. Ik ben inmiddels al bij de chirurg geweest en die zei ook dat het niet kwaadaardig was. Over twee weken wordt het eruit gehaald. Ben daar best zenuwachtg voor.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:02
moizelf
moizelf is offline
Ik heb hetzelfde alleen al een jaar ofzo. Toen ik het ontdekte kreeg ik het doodsbenauwd en ging naar de dokter die zei dat t n cyste was of zo en kwam door korrelig weefsel. Ik mocht het laten weghalen als ik wou maar het was absoluut niet nodig. Heb het uiteindelijk niet gedaan en heb m nog steeds in mijn rechterborst zitten, ik let er niet eens meer op kan me er niet meer druk om maken... ben 16 en voel me gezond, al meer dan n jaar met dat knobbeltje haha.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 22:45
Verwijderd
ik heb ook een bobbeltje bij een rib. Eigenlijk een dikkere rib denk ik? Dus zal wel gewoon zijn dat de ene rib wat dikker is dan de andere?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten