Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bush is machtsgeil, dus who is next?? Syrië? Noord - Korea? Iran? Saudi - Arabië? noem maar op!
|
Boeiend, laat ze lekker. Als ze echt een aanval plegen, mag het regime wel afgezet worden hoor. Maar op dit moment geloof ik daar niet zo in.
Natuurlijk zijn al deze regimes een groot gevaar. Amerika begrijpt alleen niet dat de eerste toenadering van hen moet komen. De liefde, het geluk, wordt niet bereikt door oorlog. Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 09:57. |
![]() |
|
Mede-forummers, we moeten onze ogen goed open houden.
Wat betreft de WMD in Irak zei een wapeninspecteur dat 95% al vernietigd was tijdens hun vorige missie en dat die overige 5% toch niet meer bruikbaar was (ja, dr zit ook een houdbaarheidsdatum op). Nu lees ik op teletekst dat de VS eigen inspecteurs naar die wapens wil laten zoeken in Irak en niet - zoals GB o.a. wil - door onafhankelijke wapeninspecteurs van de VN of een ander onafhankelijk orgaan. We moeten dus goed opletten welke inspecteurs er uiteindelijk naar gaan zoeken. Zijn het mensen gestuurd door de VS, dan is alle uitkomsten waarschijnlijk opgezet zodat de VS kan zeggen: kijk, het was legitiem. Het is dus aan de internationale gemeenschap en GB vooral om vast te houden aan hun eigen standpunt om onafhankelijke wapeninspecteurs in te zetten!!! Verder wat Syrie betreft,... tsja... nu zou er slechts oprechte medewerking verlangd worden enzo. Hmm,.. ik weet niet wat ik ervan moet denken. ![]() (even een vredesliedje)
|
![]() |
De oorlog tegen Irak vond ik tot daaraantoe. Ik ben blij voor de mensen daar dat ze van een verschrikkelijke leider zijn verlost, maar om nu ook maar oorlog tegen Syrië te gaan voeren, wat waarschijnlijk het doel zal zijn van Bush, getuige dit bericht, gaat me nou net even een stap te ver.
Ik zou er daarentegen niet tegen protesteren als Noord-Korea aangevallen wordt. Zij zijn immers zelf begonnen met nucleaire wapens te dreigen tegenover de VS. De VS mag zich dan best verdedigen. Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 11:59. |
![]() |
|
![]() |
Toch toevallig dat de VS telkens streng islamitische landen verdenken van chemisch wapenbezit...
Nou ja, als ze aanvallen, god verhoede het, is tenminste duidelijk dat het niet om olie ging in Irak, maar om ordinaire machtsuitbreiding.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Een aanval op Noord-Korea kan ik wel inkomen, dat valt ook beter te rechtvaardigen dan op Irak. Maar waarschijnlijk durven ze dat niet, wat op zich wel begrijpelijk is als N-Kor. kernwapens heeft.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dat Bush Syrie zou aanvallen wist ik wel(was te verwachten)...ook dat ie daarna Iran meeneemt (of tegelijk!). Bush vecht tegen het as van het kwaad, terwijl hij op dit moment de kern is van het kwaad...afzetten die eikel...
||
Citaat:
Verder gaat dit toch wel heel erg ver.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
En de Amerikaanse olifant stampt weer vrolijk door in de porseleinkast van het Midden-Oosten......
Ik vermoed dat we nu net zo'n scenario krijgen als in Irak: VS: 'Jullie hebben chemische wapens! Inleveren die handel' Syrië: 'Wij hebben helemaal geen chemische wapens' VS: 'Wel' Syrië: 'Niet, kom maar zoeken' VS: 'Oké' (Amerikanen gaan zoeken....vinden niets) VS: 'Ehhhhh.....jullie houden die chemische wapens voor ons verborgen. Voor de dag ermee of het wordt oorlog!' Syrië: 'Maar we hebben echt niets! Kijk maar in de rapporten van jullie wapeninspecteurs!' VS: 'Dat ze niets hebben gevonden, bewijst des te meer dat jullie die wapens verborgen houden. Jullie krijgen nog 48 uur om ze te voorschijn te toveren. En jullie regime moet ook weg!' Syrië: 'Zucht.....we hebben echt geen chemische wapens! Echt niet!' VS tegen de rest van de wereld: 'Zie je hoe corrupt dat regime is? Ze houden chemische wapens achter voor ons! Dan hebben ze vast ook banden met terroristen!' Syrië: 'Maar we hebben geen........ach, laat maar zitten...(roept volk op voor jihad tegen Amerika) VS: 'En nu verzamelen ze ook nog troepen! De maat is vol, we vallen aan!' Zie verder Irak.... Vinden ze het gek dat de hele islamitische wereld een hekel aan ze krijgt? ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 16:19. |
![]() |
||
Citaat:
Dus niet vanwege dreiging van nukes in den beginne, maar domweg het opstarten van een nucleair programma (wat overigens niet per se nukes inhoudt)? Later zijn ze inderdaad gaan dreigen, maar dat kwam omdat ze dat programma niet mochten heropstarten. Dan kun je je serieus gaan afvragen wie nu eigenlijk schuldig was aan deze escalatie. Persoonlijk vind ik beide partijen fout. (en als je zou gaan aanvallen vanwege het feit dat NK een aantal vragen aan de laars heeft gelapt, kun je ook Israel en de VS gaan aanvallen vanwege deze zelfde rede)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Volledige controle over M.O. = volledige controle over olie = economische hegemonie.
||
Citaat:
|
![]() |
voor we het weten worden wij aangevallen vanwege ons gedoogbeleid, en om een voorbeeld te stellen natuurlijk, voor frankrijk en duitsland, want die durven zich te verzettentegen de almachtige VS, en dan worden in een van deze 3 landen natuurlijk "communistische terroristen" gevonden, dus worden ook rusland en amerika maar meegenomen, en dan is de rest van de wereld "just a matter of time", wat nou economische hegenomie? globale heersing
![]() maja, even serieus, dit is natuurlijk amper meer nieuws te noemen, bedoel we weten dat als georgie iets wil hij het moet en zal krijgen ook, en hij heeft het hele rijtje "axis of evil" landen al opgenoemd, dus het is alleen afwachten in welke volgorde hij ze afwerkt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(sowieso het feit negerend dat landen die misschien kwadere bedoelingen hebben er helemaal niet in vernoemd werden en zo het dus leek alsof hun beleid goed was) En waarom is het aan de VS te bepalen wie goed en wie slecht is? Er zijn zoveel dingen in de VS die ik ronduit slecht vind. Moet ik ze daarom ook maar tot mijn persoonlijk as van het kwaad benoemen? Ik noem dat simplisme en niets anders.
||
Citaat:
|
Slaan wel, maar wild niet denk ik. Ze kijken heust wel van te voren of alles wel rendabel is.
Zowiezo blijven zowel Powell, als Bush en nog meer mensen daar uit die regering nog steeds constant dreigende taal uitslaan. Nu moet ook Syrië zijn MVW's inleveren of vernietigen. En dat terwijl er in Irak nog geeneens MVW's zijn gevonden. Als ze iets vermoeden wordt dat steeds hard de wereld in geschreeuwd, maar daarna hoor je er nooit meer iets van, omdat het uiteindelijk loos alarm bleek te zijn. Dus nu gaan ze dan maar de aandacht afleiden door naar Syrië te wijzen. Ondertussen is Irak nog een chaotische puinzooi, maar dat schijnt ze daar niet zo te interesseren. Ik heb zowiezo mijn bedenkingen over de "humanitaire hulp" die de VS naar Irak willen sturen. Het zijn daar Republikeinen die aan de macht zijn, die helpen de bevolking in eigen land nog niet eens. Maarjah, ondertussen hangen de economische sancties steeds dreigender boven Syrië en niemand vraagt zich af waar de VS het recht vandaan halen om in hun eentje dat soort dingen te bepalen.
|
Verwijderd
|
Jottem, weer een land om in het Verbond van Neo-conservatieve Amerikaanse Heilstaten© (VNAH) te stoppen. Na Afghanistan en Irak nu ook Syrië.
De Amerikanen moeten echt op hun tellen gaan passen, een tweede oorlog zonder VN-mandaat zal de VS voorgoed buiten de internationale rechtsorde plaatsen (niet dat ze dat ook maar iets interesseert). Rusland, China, Frankrijk en Duitsland moeten dan maar eens echt gaan optreden via economische sancties (dat idee heb ik al eerder geopperd maar is o zo effectief voor een land waar de economie heilig is en afhankelijk is van de ex- en import naar andere landen, met name China zou hiermee succesvol kunnen zijn, daar Amerikaanse multinationals zich graag vestigen in steden als Singapore). Overigens, raakt de geldkist van de Amerikanen nooit eens leeg? Een nieuwe oorlog zal echt veel te duur worden, naast de financiële steun die de VS al geven aan Afghanistan en Irak. Wie gaat dat betalen? Waarschijnlijk de Amerikaanse burger, en dan met name de wat minder rijke Amerikaanse burger daar Bush zo vriendelijk is geweest een belastingverlaging door te voeren die met name de hogere inkomens flink bevoordeeld, en niet de lagere. Bush zal zich moeten haasten als hij Syrië nog een lesje wil leren, want in 2004 zijn de verkiezingen en ik hoop dat de Amerikaanse burger een verstandige stem zal uitbrengen om te voorkomen dat zijn land zich in het ongeluk stort door dure oorlogen die nog meer haat zaaien, en wie haat zaait zal terrorisme oogsten. |
![]() |
|
Wat als een Iraakse verantwoording nu in Syrië afwacht tot Baghdad propvol geladen is met amerikaanse legermachten, en dan besluit om de stad te besproeien met een en ander. Ik bedoel, who cares, het volk is toch niet interessant voor Saddam, en het zou echt major kickass zijn.
Stiekem hoop(te) ik daarop. Nee, niet eens stiekem trouwens. Fuck, islamitische mietjes! Gebruik die wapens nou es!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() het punt van de "zelfmoord"acties is dat de persoon in kwestie eerst dood gaat voordat zijn/haar explosieve lading ontspringt, waarschijnlijk door vijandig vuur, maar elke andere doodsoorzaak is even geldig. alleen dan zal de persoon in kwestie worden verheven tot het martelaarschap en in het Paradijs terecht komen..... voor zover ik het altijd begrepen heb zoals het me is uitgelegd tenminste, correct me if I'm wrong, want islamiet ben ik ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon containment politiek eigenlijk.
||
Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat het overal ter wereld er aan toe gaat zoals in dat o zo "democratische" amerika. Dat goeie amerika, "the american dream". ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zullen we, in dit licht bekeken, de Amerikanen uit de weg ruimen? Zij zitten oorlog te voeren, niet syrie, iran, irak, of n-korea...
|
![]() |
|
|