Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 18:32
kandyrat
kandyrat is offline
Maandag was ik ziek geworden.. (diarree en braken enzo.. ) en Dinsdag had ik erge buikpijn... ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik die dagen dus niet zoveel had gegeten. (tja, het kwam net zo hard weernaar buiten dus..)

Maar vandaag toen ik wakker werd, voelde ik me erg slap. Ik heb ook geen eetlust (dat was wel normaal dacht ik). Maar nu komt er nog bij dat ik ook haast geen energie en conditie heb. (zelfs een trap oplopen [en ik leef op zolder..], vind ik moeizaam..) Ik kan ook niet heel lang blijven staan. Eten doe ik ook met moeite, het lijkt wel alsof ik daar ook moe van word en ik zit snel vol.

Weet iemand misschien hoe snel ik mijn energie en conditie weer terugkrijg? Groene groente en ijzer schijnen goed te helpen (ijzerpillen? ) maar verder..? ...Ik wil zo snel mogelijk weer normaal kunnen functioneren, dit is echt niet leuk. Alvast bedankt.
Oud 09-04-2003, 18:55
Rrr.
Rrr. is offline
Van een overzichtje dat ik zelf heb kan ik aflezen dat Vitamine B1, Pantotheenzuur en Biotine voor meer energie zorgen. Nu denk ik dat je het beste een drogist of apotheker kunt raadplegen en misschien dat ze wel een geschikt vitamine-supplement (zeg ik dat goed zo? :\) voor je hebben. Doe in ieder geval een beetje rustig aan en probeer langzaamaan weer een beetje te gaan eten. Beterschap in ieder geval.
Oud 09-04-2003, 19:00
Verwijderd
als je net ziek geweest bent, is het normaal dat je een weekje or so een slechte conditie hebt, het is klote, maar het neemt gewoon tijd om weer te herstellen. Eet vooral gezond (2 fruitstukken per dag) en zorg voor een frisse neus!

geniaal icon btw, foo fighters - everlong
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:04
Verwijderd
Je moet je rustig houden, uitzieken is erg belangrijk wanneer je ziek bent geweest met diaree en overgeven. Je lichaam heeft een klap gehad en moet weer rustig bij komen.
Eet fruit, drink sinaasappelsap etc... Verwacht niet dat je meteen trappen op en af kan rennen.

(Veel mensen vergeten 'uit te zieken', is echter érg belangrijk, trek d'r maar rustig twee volle dagen voor uit!)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:36
kandyrat
kandyrat is offline
ahh dank je wel mensen! thanks. =)

ja het probleem bij mij is idd ook dat ik 'vergeet' uit te zieken... wil meteen weer vanalles doen en ondernemen zoals 'eerst' enzo... ... kweenie, baal d'r gewoon van dat dat niet direct kan enzo... 'k ben denk 'k een beetje ongeduldig en vind het gewoon erg irritant om hier zo 'nutteloos' te zitten... (tja logisch..)

anyway, morgen wat vers fruit enz. aanschaffen dus.

ps: foo fighters zijn cool
Oud 09-04-2003, 20:32
Verwijderd
je ziet ook altijd dat ik net ziek ben voor het weekend, en ik MOET altijd uitgaan. Dus ik daar flink drinken, resultaat:

Weerstand omlaag, en overnieuw ziek
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 08:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
uitzieken? dit is normaal hoor, heb ik ook altijd als ik ziek ben of geweest. en het kan nog wel zeker een week, misschien wel een maand duren. gewoon gezond eten, maar ook goed uitzieken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten