Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind mijn basisschooltijd tot nog toe het leukst, denk ik. Maar elke tijd is zo verschillend, voor de basisschool is iets te zeggen, voor de middelbare school is iets te zeggen, voor studeren is iets te zeggen en voor werken is iets te zeggen. |
![]() |
|
Ik heb juist wel is gehoord dat je studenten tijd het leukste is... Middelbare school is juist best wel zwaar qua ontwikkeling enzo. Puberteit is voor veel mensen niet de prettigste fase van hun leven.. Maar misschien als je er op terug kijkt?
|
Verschilt per persoon, de 1 wil heeft de tijd van z'n leven,
de ander slaat die periode liever over. Mijn middelbare school periode heeft 4 jaar geduurd (had in de 5e kunnen zitten..! ![]() Nouja, het school-gedeelte was niks, teveel gezeik ed, het vrienden-gedeelte was ![]() Leuke vrienden, heb heel veel lol gemaakt, en met hun heel veel meegemaakt. Ja, ok, zoals ik er nu op terug kijk, herinner ik me vooral de leuke dingen, tegelijkertijd was het -van binnen- ook 1 vd moeilijkste periodes tot nu toe. Zou op zich wel willen da'k dingen anders had gedaan, misschien was alles dan nu wat makkelijker.. Maar goed, 't heeft geen zin om zo te denken. ![]()
|
Nou, in mijn geval is mijn middelbare schooltijd niet het leukste. Ten minste, dat hoop ik niet.
Kijk, mijn basisschooltijd was klote, maar de middelbare was ook lang niet alles. Ja okee, veel gekloot met vrienden enzo, da's wel humor, maar ik ben 3,5 jaar depressief geweest (3e klas t/m de eerste helft van de 6e klas) en dat noem ik dan niet echt de gelukkigste tijd van mijn leven. Ik denk dat het straks als ik ga studeren leuker wordt. Dat hoop ik in ieder geval.
|
De basisschool was een kleine ramp, maar de middelbare school (vooral de middelste paar jaren) was een hele grote ramp! Nu, in mijn eerste jaar op de universiteit, heb ik het eigenlijk pas echt een keer goed naar mijn zin op 'school'...
Ik werd altijd gepest, en nu heb ik geleerd steviger op mijn benen te staan, nu ga ik om met leukere mensen, en doe ik gewoon mijn eigen zin... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik had een leuke klas, een vast groepje en elke dag alleen maar hard lachen en ouwe hoeren, ja ik deed mavo dus zoveel hoefde ik niet op te letten. Maar de school opzich vond ik echt nooit leuk, altijd dat stomme loze gedoe, niks waardevols voor de toekomst. Tja nu doe ik mbo, dat is helemaal saai en makkelijk, haast nooit les, heel makkelijk en haast geen huiswerk. Maar over die onzekerheden, dat ligt meer aanjezelf denk ik. Ja de puberteit komt kijken maar over het algemeen was ik niet heel erg onzeker, tja wat helpt dat onzekere gedoe nou, en iedereen is dan ook in de puberteit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Middelbare schooltijd lijkt mij indd ook juist zwaar omdat je zo onzeker bent, tenminste voor mij. In je studententijd ben je meer in evenwicht enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik kan hier natuurlijk niet echt over oordelen, omdat ik nu op de middelbare school zit, en de andere 'fases' nog niet heb meegemaakt. Maar ik denk niet dat de middelbare school voor iedereen het leukst is. Zelf heb ik leuke maar ook heel erg vervelende dingen meegemaakt op de middelbare school.
Dus ik denk gewoon dat deze stelling voor iedereen verschillend is, en ik kan (nog) niet oordelen of dit voor mij geldt aangezien ik de andere 'fases' nog niet heb meegemaakt! kus! wendy
||
Citaat:
![]() Maar, probeer van je studie wat te maken!! kus! wendy
||
Citaat:
![]() De middelbare school tijd voor mij was gewoon kut door het gepest, hetzelfde geld voor mn basis school tijd |
![]() |
||
Citaat:
dat gepest herken ik ja.... nu niet meer zo gelukkig ![]()
|
![]() |
ik heb zeker een toffe tijd gehad op mijn middelbare school, ik studeer nou, en vind dat ook geweldig!!! ik denk wel dat je schooltijd de leukste tijd van je leven is, maar of dat nou alleen middelbare school is.
het is zo ie zo een stomme stelling denk ik, want dat is toch voor iedereen weer anders.. ![]()
|
Dat is dus heel persoonlijk.
Als je ontzettend gepest bent dan denk ik dat je dat de leukste tijd vond. Hangt dus van de situatie af. Ik ben een heeel klein beetje gepest door 2 snollen in de tweede, maar ondanks dat vond ik de middelbare school echt geweldig (en dan heb ik het uiteraard niet over het schoolwerk zelf). Ik zit nu in de 1e vh HBO en ik mis het gewoon. Dat vertrouwde, de gezelligheid, m'n vrienden ![]() Maar ik ga misschien overstappen naar de kunstacademie, dus misschien dat het wel leuk word.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De basisschool: op school verveelde ik me wezenloos en de situatie thuis was zeer slecht. Ik had vriendinnetjes maar iedereen vond mij maar een chagrijn. (go figure.)
De eerste drie jaar van de middelbare school waren zo ontzettend kut. De laatste drie jaar daarentegen waren zeer geslaagd. Vrienden, vriendinnen, vriendjes en het gaat thuis ook redelijk goed. Volgens mij ligt het aan je levensomstandigheden en je instelling. Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 23:26. |
![]() |
|
Heeeeeey!
![]() Uhm juist, de stelling! Ik zit momenteel nog in 5HAVO, maar heb nog maar zes daagjes les, en als ik heel eerlijk moet zijn..... IK GA HET ZO ERG MISSEN!!!!!! We zijn met zn allen gewoon zo'n hechte club geworden! echt! stappen met zn allen en altijd een vaste groep in de pauzes enzo... En dat gaat natuurlijk allemaal veranderen, als zometeen iedreen gaat studeren ofzo.. en dat vind ik op zich erg jammer. Wel zal ik gewoon heel erg blij zijn als ik over twee maandjes ofzo gebeld word met de mededeling dat ik geslaagd ben, er valt dan gewoon een hele last van je af! Je werkt ( in de meeste gevallen van ons ) 5 of 6 jaar naar dat moment toe, en al mag dat dan vaak gevuld zijn met veel stress, en verslagen maken (ach wat, daar hebben we scholieren.com voor ![]() ![]() Hhhhhm, ik denk dat je hier wel eindeloos over door kunt discussieren, er zitten gewoon voor-en nadelen aan! .punt.
||
Citaat:
Of ik vind het leven gewoon vervelend Ben er nog niet helemaal uit.
|
Ik ben net van de middelbare school af (blij toe eigenlijk) en ben daarna vrolijk gaan studeren. Aan de ene kant was het een bevrijding, maar mijn studie beviel niet en ben opgehouden. Daar komt de andere kant, je moet opeens ALLES zelf doen (als je op kamers woont tenminste), dat valt vies tegen en is soms best moeilijk.
Maar goed, ik denk dat elke periode in je leven z'n voor en nadelen heeft, en dat niet specifiek je middelbare schooltijd de leukste is. Ik vond althans van niet.
||
Citaat:
![]() euhm ik werk nu, ben er een stuk blijer mee, khoud niet van school, voel me opgesloten en gedwongen... kvind het raar dat ze al vanaf de lagere school lopen te zeiken over dat middelbaar examen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee zeker niet. Het was wel gezellig, okee, maar vermoeiend en onzekerheden en het gedoe van populariteit enz enz..
Ik vind studeren veel en veel relaxter. Het is minder gezellig, maar veel rustiger, volwassenere mensen en minder les. Ik denk dat studeren misschien wel de leukste tijd van je leven is, ik weet het niet. Ik kan me niet voorstellen dat fulltime werken leuk is. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
oneens.. voor mij was tot nu toe de basisschool leukste tijd van mn leven en k heb het grootste deel van mn middelbare school dr al op zitten dus daar ligt het ook niet aan
op basischool krijg je alles wat je wilt hebben, mag je het meeste van wat je zou willen (het is nog niet in je opgekomen wat je later allemaal wil maar niet mag, je gaat nog niet zeuren om piercings enzo dus je word dr ook niet steeds aan herinnert) verder leef je onbezorgt, gaat alles eigenlijk goed, een groot drama bij jou is een ruzietje op school.. je leeft zorgenloos, je bent nog niet oud genoeg dat je familie langzaam begint dood te gaan (bij meeste mensen dan he, hoogstens je opa of oma maar veel verder kom je nog niet, of misschien je hamster nog) drna komt de middelbare, heel veel gezeik krijgt over het algemeen iedereen toch wel.. je wilt je ontwikkelen en je gedragen zoals jouw groepje dat doet, je otnwikkeld je eigen stijl. echte vrijheid heb je nog niet maar je kan het al proevebn, veel frustraties daarom.. daarom en nog meer valt middelbare af vind ik drna komt studeren, veel stress en er begint langzaam iets te dagen over dat je niet het eeuwige leven hebt, inmiddles zijn dr al een aardige dosis mensen doodgegaan om je daaraan te helpen herinneren.. daarom valt studeren af,, je werkende leven hoef ik neit over uit te leggen waarom dat niet de leukste tijd van je leven is, spreekt meestal voor zich.. en als je eindelijk klaar bent met werk ben je te oud om nog echt veel lol te hebben, je bent te volwassen om achteloos al je geld te vergokken, te oud om nog veel te bewegen. en vooral te volwassen om in veel dingen nog de lol te kunnen inzien./ kortom.. de basischool is de leukste tijd denk ik |
![]() |
||
Citaat:
![]() Werken lijkt me erger. maja.
|
![]() |
Basisschool: was daai, ik hoorde nergens bij.
Middelbare school: de eerste 3 jaar waren klote, echt niet leuk. de laatste 3 jaar waren echt super, veel lol, hard gelachen en heel veel gedaan met een hechte groep mensen, leuke dingen zoals stappen en watersporten. HBO: wel leuk, alleen ben je echt zo klein op zo'n grote instelling, je bent echt een nummer. Maar we maken er wel zelf wat leuks van door met een vast kliekje leuke dingen te gaan doen, zoals zwemmen, karten, op vakantie gaan en lol maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik studeer nu, en mijn god: dit moet ongetwijfeld de mooiste tijd van m'n leven zijn. ik heb de liefste en mooiste vriendin die ik me maar kan wensen, ik zuip als de tering met m'n vrienden en studiegenoten en ik heb ontzettend veel tijd over om me met m'n hobbies (sport, muziek) bezig te houden. m'n middelbare schooltijd was wel aardig op zich, maar dat meeloopgedoe en dat gezeik altijd met die nepvrienden die ik toen had is nu gelukkig wel afgelopen. maar ik heb op de middelbare school wel een goede tijd gehad, ik had het zeker niet willen missen, alleen de tijd die ik nu doormaak is echt zo goed. alles gaat nu goed met me, ik heb geen gezeik aan m'n kop, feest erop los met m'n vriendin en vrienden en ik maak de gekste dingen mee... prachtig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op gebied van educatie? Dat weet ik nog niet, ik heb alleen basisschool afgerond en zit nu in t laatste jaar van de middelbare school. Ik kan niet echt spreken van de leukste tijd want de rest moet nog komen. De basisschool was sowieso leuk (voor mij iig), alles was lekker makkelijk en op zich deed je weinig, ook zaten er leuke mensen op. ![]() De middelbare school is ook leuk, okay het ging soms minder maar als ik kijk naar wat ik allemaal gedaan en bereikt heb kan ik heus wel tevreden zijn. Ik heb veel leuke mensen leren kennen en naar mijn idee heb ik ook wel wat geleerd. ![]() Uni lijkt me ook weer leuk, anders maar wel leuk maar dat is nog even afwachten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Onbezorgd in dat je nergens mee zit enzo is het indd zeker niet. Daarom ben ik het zelf ook niet met de stelling eens.
|
Hmmz.. wat weird.. bijna iedereen vindt de middelbare schooltijd, de studententijd of een enkeling de basisschool het leukst.. waarom? Dr is toch niks aan!
Voor mij was de leukste tijd van mn leven de tijd dat ik in groep 1 of 2 zat ofzoiets. De tijd dat ik nog niet nadacht over t leven simpelweg omdat mn hersens nog niet zo goed ontwikkeld waren. Nu ik hier wel over kan nadenken, vraag ik me steeds af wat de zin van het leven is en hier kan ik maar geen antwoord op vinden. Ik begrijp nu dat life -sometimes- sukks en dat is heel irritant en alleen maar deprimerend. Ik wou dat ik weer terug kon gaan naar mn peutertijd om daar de rest van mn leven te slijten!!
|
![]() |
Nou, vreselijk vind ik het. Het zit me de laatste tijd alleen maar tegen en ik verveel me zo ontzettend, en ga daar door alleen maar blowen en lage resultaten halen, zodat ze me straks nog een niveau lager kicken omdat ze denken dat ik te dom ben.
(Ik zou naar VWO doen, maar wilde ik toch niet, en nu wordt er gepraat over Mavo of misschien wel speciaal onderwijs ![]() |
![]() |
|
hangt van je eigen karakter af denkik. in de middelbare school wordt er voor je gezorgd maar heb je maar een beperkte vrijheid (is voor iedereen anders wat hij/zij daarin ziet. ik vond het bijvoorbeeld lastig dat ik steeds moest zeggen waar ik heen ging als ik buitenging) ook de schoolmoeheid begint naar het einde ondraaglijke vormen aan te nemen
persoonlijk is de beste tijd van mijn leven tot nu toe toch wel 'nu' gewoon, het leven als student. je moet wel voor jezelf zorgen, maar je hebt totale vrijheid en je bent met iets bezig wat je intresseert, maar je krijgt nog wel steeds geld van e ouders en als het moet kan je op hen terugvallen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
WO Natuurkunde FREAKY_7 | 12 | 14-02-2012 21:33 | |
De Kantine |
Hoe was jij vroeger op school? Verwijderd | 50 | 24-01-2011 22:53 | |
Algemene schoolzaken |
Welke school is leuker? weetweinig | 19 | 08-04-2008 00:00 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Hoe tijd verloopt Vogelvrij | 57 | 26-01-2005 14:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 |