Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 09:35
pinhead
pinhead is offline
ik heb sinds een half jaar een western digital hd van 40gb in mn computer zitten, naast mn ibm 40gb..

die wd zit is zo'n removable rack....maar zit er 99% vd tijd in en aangesloten.

nu had ik laatst dat ik een paar mappen (met mp3) opeens niet meer kon benaderen via XP. hij gaf melding over corrupte data etc.. mooi klote dus... maar het gekke was,,,soms waren de mappen ineens wel te benaderen. ik heb dus in de afgelopen maand zoveel mogelijk proberen te backuppen op cd-r. en uiteindelijk heb ik elke map + inhoud op cd-r kunnen zetten.

bij een aantal mp3's hoor ik nu opeens een soort geknisper erdoorheen...dus toch een soort bewijs dat ze op 1 of andere manier beschadigd zijn geraakt.

wat kan ik nu het beste doen? de hele schijf formatteren..en zijn er programma's om de schijf weer te "repareren" zeg maar...?

mzzls
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2003, 12:17
Bartje
Bartje is offline
hey je beschrijft nu net mijn probleem zelfde harde schijf ook in een removable rack..

hopelijk heeft iemand een antwoord..
btw ik heb win2k erop gezet en toen kon ik weer wel
in die mappen
Oud 11-04-2003, 13:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die goedkope removable racks laten weinig airflow door. Hierdoor raken de schijven met 7200rpm toeren snel overhit, wat de levensduur ernstig verkort.

Zet je computer eens uit en haal de hdd direkt uit het rack, voel nu met je hand het oppervlak van de schijf. Indien deze erg warm aanvoelt, kun je deze het beste gewoon in je kast inbouwen en niet in het rack stoppen. Indien deze zo heet is dat je maar moeilijk je hand erop kan houden, kan het al te laat zijn, is mijn ervaring. Download een test utility die op een bootdisk past van WD of IBM. Deze kun je gratis downloaden op hun site. Deze kan een surface check doen en kijken of verder alles nog goed werkt.

Veel succes, en koop ajb geen goedkope racks meer. Klikt leuk enzo, maar tenzij je een 5400rpm schijf hebt zijn deze niet erg vriendelijk voor je HDD.
Reageren

Regels voor berichten