Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 20:49
Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Hoe kun je dat nou precies merken!
Kheb wel een dikkere buik gekregen (maar kan ook van de chips zijn natuurlijk )
Wel hele tijd raar gevoel in me buik en steken enzo..

Toch ben ik nie vaak echt misselijk ofzo..

zijn er nog meer symptonen ?
Oud 08-04-2003, 20:50
Verwijderd
dat je niet ongesteld wordt????? tis maar een tip hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:51
Multilot
Multilot is offline
of een test doen....
Oud 08-04-2003, 20:52
Miss. Tandenborstel
Jahwel! Ik word wel gewoon ongesteld.. Maar ik hoor wel van meer mensen dat ze gewoon ongesteld blijven worden.. kvind zo raar dak de hele tijd van die rare steken in me buik voel enzo..
Oud 08-04-2003, 20:52
Miss. Tandenborstel
Citaat:
Multilot schreef op 08-04-2003 @ 21:51:
of een test doen....
Jah misschien wel
Oud 08-04-2003, 21:07
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
waarschijnlijk ben je gewoon bang dat je zwanger ben. Daardoor heb je meer stress dan normaal dat verklaart die steken in je buik. Wil je zeker weten of je zwanger bent doen dan een zwangerschapstest
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:20
Verwijderd
Als je zwanger bent wordt er door het corpus luteum progrestron aangemaakt, dat ervoor zorgt dat je niet opnieuw kan ovuleren en dat het baarmoederslijmvlies blijft zitten. Correct me if I'm wrong.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2003 @ 22:20:
Als je zwanger bent wordt er door het corpus luteum progrestron aangemaakt, dat ervoor zorgt dat je niet opnieuw kan ovuleren en dat het baarmoederslijmvlies blijft zitten. Correct me if I'm wrong.
euh...

volgens mij was de vraag hoe je het kan merken. kan je dit precies merken? ik weet niet eens exact wat het corpus luteum is (ik kan het wel raden/opzoeken overigens), laat staan dat ik dan weet hoe dat voelt ofzo .
Oud 08-04-2003, 22:22
Arun
Arun is offline
Haal een zwangerschapstest..
Oud 09-04-2003, 08:20
Verwijderd
als je het zeker wilt weten gewoon een zwangerschapstest halen en je kan natuurlijk ook met google zoeken.
weet wel dat je pijnlijkere borsten krijgt omdat de melkklieren dan gaan werke ofzo... en dat ze groter worde... en je tepelhof wordt donkerder...

maar als je ongesteld wordt lijkt het me onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. heel soms gebeurd het idd, maar dat is niet meteen bij iedereen het geval...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 08:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
inderdaad, haal een zwangerschapstest. ik denk eerlijk gezegd dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. maar goed, als je echt zekerheid wilt, moet je gewoon die test doen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:10
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
ekki schreef:
ik weet niet eens exact wat het corpus luteum is
Corpus luteum is een ander woord voor 'het gele lichaam' (ja, nu weten wij veel... )

Als een follikel (rijpende eicel) rijp is, puilt deze buiten de eierstok. De folikkel neemt nu erg veel vocht op, waardoor deze openbarst en de eicel wordt uitgestoten. Dit heet de ovulatie (eisprong). Het follikelweefsel dat in de eierstok achteblijft, wordt het gele lichaam genoemd.
Bij een zwangerschap treedt er geen ovulatie meer op en blijft het gele lichaam ongeveer 3 maanden in stand en produceerd veel progesteron, waardoor het baarmoederslijmvlies dik en klierrijk wordt en er geen menstruatie optreedt. Na 3 maanden neemt de placenta de functie van het gele lichaam over.
Oud 09-04-2003, 11:03
Miss. Tandenborstel
Dankjewel allemaal
Oud 09-04-2003, 22:21
poesiefox
poesiefox is offline
Moe, slaperig, duizelig, kortademig, misselijk en overemotioneel. Dat zijn er nog een paar.
Oud 10-04-2003, 10:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 09-04-2003 @ 23:21:
Moe, slaperig, duizelig, kortademig, misselijk en overemotioneel. Dat zijn er nog een paar.
ik..ben...zwanger!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:15
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 10-04-2003 @ 11:02:
ik..ben...zwanger!!
Indien gecombineerd met het wegblijven van de menstruatie en twee roze stippen op de prenatal-stick, zou je daar best eens kans van kunnen hebben.

Even zonder dollen: je bent het toch niet echt he?
Oud 10-04-2003, 10:18
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 10-04-2003 @ 11:15:
Indien gecombineerd met het wegblijven van de menstruatie en twee roze stippen op de prenatal-stick, zou je daar best eens kans van kunnen hebben.

Even zonder dollen: je bent het toch niet echt he?
Hehe nee (of het zou al een buitenbaarmoederlijke zwangerschap moeten zijn ofzo ) .
Maar ik vind het minder sexy dat ik de kwaaltjes van een zwangere vrouw heb
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-04-2003 @ 22:25:
euh...

volgens mij was de vraag hoe je het kan merken. kan je dit precies merken? ik weet niet eens exact wat het corpus luteum is (ik kan het wel raden/opzoeken overigens), laat staan dat ik dan weet hoe dat voelt ofzo .
Zie de uitgebreide toelichting van wondersbestaan
Ik bedoelde dus te zeggen dat ze in principe niet zwanger is als ze nog steeds ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 14:40
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ken trouwens (via via) iemand die zwanger was geraakt,
terwijl ze
1) altijd met condoom sex had
2) altijd en regelmatig haar pil nam
3) nog 4 maand (tijdens haar zwangerschap) haar regels had

dus ze kon helemaal niet weten dat ze zwanger was, en voor een abortus was het dus te laat.

maar goed, dat komt misschien eens in de zoveel miljoen keer voor, ik wil geen massale paniekreactie teweeg brengen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 14:46
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
nuja situatieschets:

de pil was te licht (gebeurt vaak, blame the doctor)
condoom was stuk ofzo zonder dat ze het hebben gemerkt
en dat van die maandstonden dat gebeurt blijkbaar vaak he? wel weird eigenlijk
Oud 10-04-2003, 15:15
Miss. Tandenborstel
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 10-04-2003 @ 15:46:
nuja situatieschets:

de pil was te licht (gebeurt vaak, blame the doctor)
condoom was stuk ofzo zonder dat ze het hebben gemerkt
en dat van die maandstonden dat gebeurt blijkbaar vaak he? wel weird eigenlijk
weet je ook welke pil dat was die te licht was? of is dat bij elk persoon verschillend?
Oud 10-04-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 10-04-2003 @ 16:15:
weet je ook welke pil dat was die te licht was? of is dat bij elk persoon verschillend?
Dat verschilt idd per persoon, vandaar ook dat er verschillende soorten zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 15:19
Miss. Tandenborstel
Citaat:
perseus schreef op 10-04-2003 @ 16:17:
Dat verschilt idd per persoon, vandaar ook dat er verschillende soorten zijn.
Ooit wel eens van iemand gehoord dat de microgineon 30 te licht was?!?!
Oud 10-04-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 10-04-2003 @ 16:19:
Tja, er zijn natuurlijk pillen die bij heel veel mensen te licht zijn, maar over het algemeen verschilt het.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 17:15
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 10-04-2003 @ 16:19:
Een driefasenpil als de Microgynon is wat gevoeliger voor schommelingen in je slikgedrag. Die moet je echt op tijd innemen.

Als een pil te licht is merk je dat aan tussentijdse bloedingen. Als die langer dan drie maanden voorkomen, moet je aan een andere.

Ik kon niet zo goed tegen de driefasenpil, ik werd er emotioneel nogal wiebelig van. Ik liep of te huilen, of te snauwen of ik wilde de hele dag sex.
Oud 10-04-2003, 20:53
ekki
ekki is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 10-04-2003 @ 18:15:
Een driefasenpil als de Microgynon is wat gevoeliger voor schommelingen in je slikgedrag. Die moet je echt op tijd innemen.

Als een pil te licht is merk je dat aan tussentijdse bloedingen. Als die langer dan drie maanden voorkomen, moet je aan een andere.

Ik kon niet zo goed tegen de driefasenpil, ik werd er emotioneel nogal wiebelig van. Ik liep of te huilen, of te snauwen of ik wilde de hele dag sex.
microgynon is geen driefasenpil. is gewoon een strip met 3×7=21 pilletjes die allemaal evenveel hormonen bevatten.
Oud 10-04-2003, 21:35
marlies
marlies is offline
Citaat:
ekki schreef op 10-04-2003 @ 21:53:
microgynon is geen driefasenpil. is gewoon een strip met 3×7=21 pilletjes die allemaal evenveel hormonen bevatten.
Ja dat dacht ik ook!

Maar volgens mij hangt het echt van de persoon af of de pil te licht is ofzo, maar er lijkt hier wel een panieksituatie te hangen van... AAGH!! Microgynon is te licht, al die lichtere pillen zijn niet goed.

De pillen van tegenwoordig zijn lichter omdat gebleken is dat deze hoeveelheid hormonen over het algemeen voldoet.
Oud 10-04-2003, 23:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ekki schreef op 10-04-2003 @ 21:53:
Je hebt gelijk, ik was in de war met trigynon. Ik slik al jaren geen pil meer, dus ik ben er een beetje uit.
Oud 11-04-2003, 07:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
marlies schreef op 10-04-2003 @ 22:35:
Ja dat dacht ik ook!

Maar volgens mij hangt het echt van de persoon af of de pil te licht is ofzo, maar er lijkt hier wel een panieksituatie te hangen van... AAGH!! Microgynon is te licht, al die lichtere pillen zijn niet goed.

De pillen van tegenwoordig zijn lichter omdat gebleken is dat deze hoeveelheid hormonen over het algemeen voldoet.
Microgynon wordt door dokters aangeraden omdat het de meest 'normale' pil is en omdat hij licht is. Als je van lichte pillen zwanger kan worden, raden al die dokters echt niet deze pil aan...
Oud 11-04-2003, 09:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-04-2003 @ 08:35:
Als je van lichte pillen zwanger kan worden, raden al die dokters echt niet deze pil aan...
hehe nee idd...je moet lichte pillen gewoon strikt regelmatig innemen (maar dat doe je best met alle pillen zo)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-04-2003 @ 08:35:
Microgynon wordt door dokters aangeraden omdat het de meest 'normale' pil is en omdat hij licht is. Als je van lichte pillen zwanger kan worden, raden al die dokters echt niet deze pil aan...
je kunt van alle voorbehoedsmiddelen zwanger worden, de kans is zeeer klein, maar het is er wel, en t wordt toch aangeraden dus t klopt niet zoals je t zegt, vaak is het niet zo dat het kan dat t te licht is voor je
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten