![]() |
|
Verwijderd
|
als je het zeker wilt weten gewoon een zwangerschapstest halen en je kan natuurlijk ook met google zoeken.
weet wel dat je pijnlijkere borsten krijgt omdat de melkklieren dan gaan werke ofzo... en dat ze groter worde... en je tepelhof wordt donkerder... maar als je ongesteld wordt lijkt het me onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. heel soms gebeurd het idd, maar dat is niet meteen bij iedereen het geval... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als een follikel (rijpende eicel) rijp is, puilt deze buiten de eierstok. De folikkel neemt nu erg veel vocht op, waardoor deze openbarst en de eicel wordt uitgestoten. Dit heet de ovulatie (eisprong). Het follikelweefsel dat in de eierstok achteblijft, wordt het gele lichaam genoemd. Bij een zwangerschap treedt er geen ovulatie meer op en blijft het gele lichaam ongeveer 3 maanden in stand en produceerd veel progesteron, waardoor het baarmoederslijmvlies dik en klierrijk wordt en er geen menstruatie optreedt. Na 3 maanden neemt de placenta de functie van het gele lichaam over.
||
![]() |
Citaat:
Even zonder dollen: je bent het toch niet echt he?
||
Citaat:
![]() Maar ik vind het minder sexy dat ik de kwaaltjes van een zwangere vrouw heb ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoelde dus te zeggen dat ze in principe niet zwanger is als ze nog steeds ongesteld wordt. |
![]() |
|
Ik ken trouwens (via via) iemand die zwanger was geraakt,
terwijl ze 1) altijd met condoom sex had 2) altijd en regelmatig haar pil nam 3) nog 4 maand (tijdens haar zwangerschap) haar regels had dus ze kon helemaal niet weten dat ze zwanger was, en voor een abortus was het dus te laat. maar goed, dat komt misschien eens in de zoveel miljoen keer voor, ik wil geen massale paniekreactie teweeg brengen. ![]() |
![]() |
|
nuja situatieschets:
de pil was te licht (gebeurt vaak, blame the doctor) condoom was stuk ofzo zonder dat ze het hebben gemerkt en dat van die maandstonden dat gebeurt blijkbaar vaak he? wel weird eigenlijk
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als een pil te licht is merk je dat aan tussentijdse bloedingen. Als die langer dan drie maanden voorkomen, moet je aan een andere. Ik kon niet zo goed tegen de driefasenpil, ik werd er emotioneel nogal wiebelig van. Ik liep of te huilen, of te snauwen of ik wilde de hele dag sex.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar volgens mij hangt het echt van de persoon af of de pil te licht is ofzo, maar er lijkt hier wel een panieksituatie te hangen van... AAGH!! Microgynon is te licht, al die lichtere pillen zijn niet goed. De pillen van tegenwoordig zijn lichter omdat gebleken is dat deze hoeveelheid hormonen over het algemeen voldoet.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |