Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 11:23
Verwijderd
Hoi,

wat ik me afvroeg is of het mogelijk is een bepaald 'vast' gedeelte van je bandbreedte te reserveren, die dus nooit gebruikt kan worden. Ik luister namelijk altijd als ik achter de computer zit naar livestreams, maar ik wil ondertussen ook downloaden.

De download verneukt altijd de livestream. Hoe groot ik de buffer ook zet, na verloop van tijd issie natuurlijk altijd leeg (logisch ).

Wat ik dus nodig heb is een mogelijkheid of een programma om ervoor te zorgen dat er een onaantastbare basis is van plm. 25Kb/sec zodat ik tijdens het downloaden streams kan luisteren. Ik heb al geprobeerd Winamp een hogere priority te geven: dat heeft geen nut. Ook het in GrabIt/Usenet of andere downloadproggies kiezen van een lagere priority, below normal of idle, heeft geen invloed...

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2003, 11:30
Verwijderd
Dit kwam ik net tegen op Tweakers
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 11:41
Verwijderd
Gaaf, bedankt! Tis alleen per gebruikersgroep...als iedereen altijd op de Administrator-account zit heeft het niet zoveel nut

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:18
Koen
Koen is offline
Volgens mij is dat ook meer voor server toepassingen om vandaar uit het verkeer over de clients te verdelen, ipv intern op 1 client.

Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:28
dystopia
dystopia is offline
Linux: QoS
*BSD: AltQ
Windows: zuigt (j/k, ik heb geen idee)
Oud 11-04-2003, 12:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kun je je download prog geen download limiet aangeven, zoals kan bij b.v. FTP?

Getright kan dit tenminste, en ik denk FlashGet ook.
Oud 11-04-2003, 13:37
Verwijderd
Mja, het is niet alleen bij downloadproggies...bij GrabIt kan het sowieso niet, maar dat is maar een gedeelte van het probleem. Immers bij het openen van bv. een groot fototopic of een uitgebreide Flash-site wordt 100% van de verbinding gebruikt, en dan stokt de stream ook.

Ik heb op GoT gezocht, maar daar gaan de vragen alleen maar over hoe je de bandbreedte nou juist kunt afknijpen (ivm vervelende broertjes op shared-internetverbindingen). Maar dat geldt alleen als je meerdere PCs gebruikt zoals in door Koen gepost plaatje.

Ik heb wel dingen gelezen over QoS, nu zit dat geloof ik wel in Windows XP (tenminste, het staat genoemd bij de services) maar ik (en vrijwel niemand op GoT) weet niet hoe ik ermee om moet gaan...

Terwijl het me toch een redelijk groot probleem lijkt als je streams luistert...ook al heb je fast-ADSL of sneller, een download neemt altijd 100% van je bandbreedte (mits de server aan de andere kant snel genoeg is natuurlijk)

Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:40
Verwijderd
Ze komen bij bosjes nu in de meuktracker:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3915
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten