Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 00:25
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
Capcom Slackens Gamecube Support
By: D. F. Smith April 3, 2003 4:46 PM PST

Capcom is planning to reduce software support for the Gamecube console, the Nikkei Business Daily reports today. The developer and publisher apparently plans to shift more of its resources towards PlayStation 2 and Xbox, as a consequence of the GC's disappointing hardware sales in Japan and abroad. Also, future games in the Resident Evil series (beyond the already-announced Resident Evil 4) are to find their way to other platforms
The Nikkei report offers no more hard data than that regarding how many games or how much development money Capcom plans to direct towards one console or another in the future, however. The move towards continued Xbox support is somewhat surprising, considering that Xbox games accounted for only 1.5% of Capcom's sales in the past year, but the company stated that it hopes to raise that figure considerably.
gamers

Citaat:
Recent reports suggest that Capcom will focus more toward a multiplatform strategy.

According to the Friday edition of the Nikkei Business Daily, Capcom is starting to reevaluate its current relationship with Nintendo. The next game in Capcom's Resident Evil franchise, Resident Evil 4, will remain exclusive to the GameCube, but Capcom has reportedly stated that future games in the series would be made available on other platforms as well. Part of this comes from recent sales figures, which have fallen short of Capcom's original expectations. The article also says that Xbox accounted for only 1.5 percent of Capcom's sales, but the company hopes to increase that particular figure.

We'll post more as it develops.
gamespot

wat is jullie mening hierover, dat de re serie niet meer ecclusief voor de gamecube is. ik vind het persoonlijk wel heel erg cool.

dit is voor mij weer een rede minder om de gamecube te gaan halen.(eerste reden blijft dat je geen gekopieerde games kan spelen )

en wat ik helemaal wil weten is wat de gamecybe bezitters van deze ontwikkeling vinden, aangezien de gamecube een exclusieve top serie minder heeft.

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 08:48
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Capcom meer naar ps2 is altijd goed .
Oud 10-04-2003, 09:01
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 10-04-2003 @ 09:48:
Capcom meer naar ps2 is altijd goed .
en xbox
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:14
Verwijderd
Uhm er is al tijden bekend dat er ook een online RE voor de PS2 komt

Stond in elk geval een paar maanden geleden al in de OPM2 MET beelden, dus gelul was het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:23
Locke
Locke is offline
Sites gooien tegenwoordig met geruchten of het feiten zijn ..
Oud 10-04-2003, 12:15
lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Locke schreef op 10-04-2003 @ 12:23:
Sites gooien tegenwoordig met geruchten of het feiten zijn ..
aha, een cube bezitter die het die het dus gaar vind dat dat de gamecube een exclusief titel minder is

ik vind het wel een goede ontwikkeling aangezien ik zo ook van de RE serie kan genieten. RE moet voor de meeste toch wel een reden zijn geweest om de gamecube te gaan halen.(op zelda na dan.)
RE moest er ook voor zorgen dat de gamecube van het kiddy imago af kwam, nu komt de kracht van het marketings plan van nintendo toch niet zo sterk uit de mouw, aangezien de xbox en de ps2 ook over re titels gaan bezitten.

nu de exclusieve top titels op de gamecube minder zijn, heeft de gamecube nog maar betrekkelijk weinig exclusieve toptitels.

ik zou de gamecube nu nog maar mischien halen voor final fantasy, zelda en super smash bros melee. de rest is toch te kiddy, of is op andere consoles te krijgen, of heeft niet het goede kwaliteit.

en zoals square zei kan ik de spellen die op elke console uitkomen gewoon gekopieerd spelen op een andere conslole (eerlijk toegegeven, loop er ook niet omheen) dus ook RE.

ikzelf vind dit best wel een lullige streek van Capcom tegenover de geamecube bezitters, maar goed. is niets meer aan te doen
Oud 10-04-2003, 14:24
D@mien
D@mien is offline
MGS2 naar de x-box, Splinter Cell naar NGC en PS2...nu ook RE naar andere consoles....gaat strax zelda ook nog naar een andere console?

Wel leuk dat ik nu met mn PS2 dan ook weer RE kan spelen, maar op deze manier maakt het op een gegeven moment niet meer uit welke console je koopt...alle toppers komen toch voor allemaal uit...
Oud 10-04-2003, 17:49
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 10-04-2003 @ 15:24:
MGS2 naar de x-box, Splinter Cell naar NGC en PS2...nu ook RE naar andere consoles....gaat strax zelda ook nog naar een andere console?

Wel leuk dat ik nu met mn PS2 dan ook weer RE kan spelen, maar op deze manier maakt het op een gegeven moment niet meer uit welke console je koopt...alle toppers komen toch voor allemaal uit...
Vind ik niet erg hoor. Ik vind eigenlijk gewoon dat alle (goede) titels op alle consoles horen uit te komen. En niet van zo'n stomme regel dat een soort spel maar op een systeem komt. Ik vind dat een goed spel door een zo'n groot mogelijk publiek gespeeld kan worden en niet op een soort console.
Oud 10-04-2003, 18:43
||_()_|_|
||_()_|_| is offline
Vanaf deel 5 word het dan niet meer exclusief , want capcom heeft opzeker geld gehad van nintendo om 6 resident evils op de cube exclusief te laten maken .Ik denk dat vanaf deel 5 RE weer PS only word , want op de gamecube verkoopt re niet volgens de verwachtingen en de xbox heeft een te kleine usersbase in Japan. ( en daar word RE weer het meest verkocht )Maarja , we zullen zien .
Oud 10-04-2003, 18:43
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 10-04-2003 @ 18:49:
Vind ik niet erg hoor. Ik vind eigenlijk gewoon dat alle (goede) titels op alle consoles horen uit te komen. En niet van zo'n stomme regel dat een soort spel maar op een systeem komt. Ik vind dat een goed spel door een zo'n groot mogelijk publiek gespeeld kan worden en niet op een soort console.
Het is goed voor de gamer die gewoon lekker op zijn eigen favo platform (in mijn geval de PC) kan blijven zitten en toch gewoon alle topgames kan spelen. Het is alleen slecht voor de marketing want als iemand ergens fan van is blijft hij op zijn eigen platform zitten en wacht gewoon nog een maandje terwijl als iets exclusief is je perse dat platform aan moet schaffen voor je het kunt spelen (nu moet iets wel HEEL ERG goed zijn wil ik er een platform voor aanschaffen)
Oud 11-04-2003, 16:06
lorenzo30
lorenzo30 is offline
als de meeste spellen op alle consoles uit gaan komen dan lijkt het me op dit moment het best om een xbox te hebben. er is dan helemaal geen sprake meer van een console war.
de spellen komen toch op elk console uit en dan neem je natuurlijk de console die de best en mooiste graphics kan produceren. ook is de xbox nog eens goedkoper dan de gamecube geworden.

zo als het er nu uit gaat zien denk ik dat de xbox de console wars gaat winnen en zal microsoft hier ook het grootse marktaandeel krijgen in de gamesbizz en hiermee marktleider worden

ik wijk nou een beetje af van de topic maar ik wou ff mijn ei kwijt
Reageren

Regels voor berichten