Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 14:42
TIGEK
TIGEK is offline
Wat is het doel van een profielwerkstuk en wat is een profielwerk stuk ( moet vanavond op 18:30 Weg dus een beetje snel graag moet wat vertelen over de profielwerkstuk, niet voor een cijfer maar toch).
Oud 10-04-2003, 14:55
Gothic
Gothic is offline
dat je voor het eerst echt een diepgaand onderzoek doet, dat verder gaat dan maar 1 vak
Oud 10-04-2003, 15:23
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
dus een beetje snel graag

Kzou zeggen, doe het toch lekker zelf... maar ik ben vandaag in een aardige bui. Het is inderdaad een diepgaand onderzoek naar een bepaald onderwerp van een vak uit je profieldeel. Dit is een soort "test" om te laten zien dat je het vak beheerst, en dat je je profiel beheerst. Gewoon een soort scriptie.... geen idee welk genie dit nou weer bedacht heeft
Oud 10-04-2003, 15:39
geen punt.
geen punt. is offline
Een PWS heeft geen doel, jaaaaaaa, wel, leerlingen met een hoop werk opzadelen... ze krijgen er tenslotte geen cijfer voor.
Oud 10-04-2003, 16:04
Fantôme
Fantôme is offline
enne, je moet het met voldoende of goed hebben afgerond anders kan je niet slagen voor je examen. Op sommige studies kijken ze welk onderwerp je had voor je pws, en of dit voldoende of goed is afgerond (bijvoorbeeld opleidingen met een loting) dan is het handig een onderwerp wat met je studierichting te maken heeft...
Oud 11-04-2003, 14:30
Snufje
Snufje is offline
Een zelfstandig onderzoek van 80 uur met als doel het schrijven en zelfstandig uitvoeren van een groot onderzoek om je voor te bereiden op projecten e.d. op universiteiten / HBO.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 11-04-2003 @ 15:30:
Een zelfstandig onderzoek van 80 uur met als doel het schrijven en zelfstandig uitvoeren van een groot onderzoek om je voor te bereiden op projecten e.d. op universiteiten / HBO.
Dat is idd precies wat het is en wat het doel is... En aangezien je zelf mag bepalen waarover je het doet, is het nog leuk en interessant om te doen ook...

*had lekker een 9,5 (dus een goed) voor haar profielwerkstuk voor wiskunde A1,2 op de Havo *
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:59
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2003 @ 15:57:
Dat is idd precies wat het is en wat het doel is... En aangezien je zelf mag bepalen waarover je het doet, is het nog leuk en interessant om te doen ook...

*had lekker een 9,5 (dus een goed) voor haar profielwerkstuk voor wiskunde A1,2 op de Havo *
Ik een 9,8 (Als ik een cijfer zou krijgen, ik miste 1 puntje op het beoordelingsformulier) dus ook een goed op VWO-niveau (In m'n uppie )

Maar het heeft dus wel degelijk een doel imho, ook al zie je die misschien zelf niet helemaal in en is het niet altijd even leuk om het te doen, ik denk dat ik met het maken van mijn pws er zeker bepaalde ervaringen bij heb.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Snufje schreef op 11-04-2003 @ 15:30:
wij moeten 70 slu's (studielasturen) ??
agh, zal wel komen omdat ik op de havo zit.
ga het btw voor bio doen (en geschiedenis, omdat dat het profielvak is, bio is mn keuzevak) over Schizofrenie.
DAT vind ik echt heel erg interessant! en ja, het is voor beide vakken goedgekeurd door de directeur (daaraan moet je toestemming vragen)
Oud 11-04-2003, 16:38
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
... schreef op 11-04-2003 @ 17:24:
wij moeten 70 slu's (studielasturen) ??
agh, zal wel komen omdat ik op de havo zit.
ga het btw voor bio doen (en geschiedenis, omdat dat het profielvak is, bio is mn keuzevak) over Schizofrenie.
DAT vind ik echt heel erg interessant! en ja, het is voor beide vakken goedgekeurd door de directeur (daaraan moet je toestemming vragen)
HAVO is 40 (ook wettelijk volgens mij)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:52
Ketjing
Ketjing is offline
Dat hele Pws is nutteloos. Alleen maar veel werk voor een voldoende of een goed.
Reageren

Regels voor berichten