Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Watvoor CPU heb je en hoe warm wordt deze in idle en stressed condities.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja. En voedingsfan op 7 volt. Cpu liefst passief koelen (als dat tenminste mogelijk is, het zal niet lukken met zo'n hete AMD cpu). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.7volts.com/ http://home.kabelfoon.nl/~sarj/fan.htm |
![]() |
||
Citaat:
Verder is een CPU haast niet passief te koelen, dan moet je wel een monster van een koelblok hebben en dan nog steeds airflow. Nee een simpele 2500rpm fan op een alu heatsink met copper contactoppervlak is prima. Voor €10 ben je dan klaar, superstil, 20dB en 2500rpm en stressed een 2400+ zo rond de 51 graden, is prima. Casefans op 7V draaien doe je gewoon met een stroomstekkertje voor je diskettedrive. Ik heb daar twee van, en toch geen diskdrive. Dus die kleine stekkertjes, met 2x zwart (= nuldraad, aarde) 1x rood = 5V en 1x geel = 12V.. nou één draadje van de casefan in rood en ander in geel en je hebt 12-5 = 7V. ![]()
Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 13:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ongeveer in het midden zie je uit metaal zo een strook lopen. Als je de zijplaten er op zet, dan raken deze die strook. Op het moment dat de platen mee gaan trillen (met bijv de HD), dan klapperen die steeds zachtjes tegen die strook aan. En dat maakt een hels kabaal ![]() Ik heb toen die strook afgetaped, en nou is die een heel stuk rustiger ![]() |
![]() |
|
AOpen maakt ook bagger kasten naar mijn mening. HQ45 en HQ08 waren zo'n beetje de eerst goed verkrijgbare kasten met een kleurtje, vandaar dat deze zo populair werd. Maar ik vind het erg dure en slechte kasten. AOpen PSU ben ik ook niet over te spreken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Target kasten, "BMW" type kasten, en verder de goedkopere design kasten uit duitsland zijn erg goed. Voor servers (non-rackservers) is Antec zeer goed, bovendien maakt Antec uitstekende PSU's.
Verder is Chieftec wel mooie value, en zijn er genoeg onbekende merken die prima produkten leveren tegen een scherpe prijs.
||
Citaat:
![]() Nee zijn echt veels te dure kasten. En zo verschrikkelijk mooi vind ik ze ook niet. Wel leuk ja, en alu is ook wel fijn voor je temp. Maar die prijs is echt belachelijk.
||
Citaat:
hmm, tsja, het is een afweging die je moet maken. mijn pc 60 was 160 euro excl psu. dat is idd bijna 100 euro duurder dan aardige normalen case. toch heeft ie wel voordelen, en hij 's echt uper mooi (vin ik dan). ideaal voor lan's ![]() -de postbode- ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|