Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 10:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Overal hangen nu posters bij de winkels: "vakantiehulp gezocht". Nou lijkt dit me wel leuk, en het geld kan ik ook wel gebruiken, maar ik heb helemaal geen ervaring, en ik heb een slecht geheugen voor namen en plaatsen (en dan bedoel ik echt slecht: het einde van het jaar is in zicht en ik ken nog niet eens de namen van m'n klasgenoten). welk werk zou het geschiktst zijn? en zijn er meer mensen met dit probleem?
P.S. met mijn plaatsen geheugen valt een krantenwijk natuurlijk af, en tomaten plukken is ook niet zo'n goed idee, aangezien ik hysterisch word van wespen en andere insecten die steken bijten of in je oor kunnen vliegen

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 10:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 11:58
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-04-2003 @ 11:29:
Overal hangen nu posters bij de winkels: "vakantiehulp gezocht". Nou lijkt dit me wel leuk, en het geld kan ik ook wel gebruiken, maar ik heb helemaal geen ervaring, en ik heb een slecht geheugen voor namen en plaatsen (en dan bedoel ik echt slecht: het einde van het jaar is in zicht en ik ken nog niet eens de namen van m'n klasgenoten). welk werk zou het geschiktst zijn? en zijn er meer mensen met dit probleem?
P.S. met mijn plaatsen geheugen valt een krantenwijk natuurlijk af, en tomaten plukken is ook niet zo'n goed idee, aangezien ik hysterisch word van wespen en andere insecten die steken bijten of in je oor kunnen vliegen
Hmmm begin een Hulplijn voor mensen met een slecht geweten op jonge leeftijd.
Oud 15-04-2003, 12:04
iamcj
iamcj is offline
Ik geloof dat je een slecht geheugen hebt, sommige hebben dat nu helemaal. Wat ik wel heel vaak tegenkom is dat mensen gewoon niet weten hoe ze bepaalde informatie op moeten nemen omdat ze het nooit "geleerd", "gekunt" en later "gedurft" hebben.

Je geheugen kan je trainen. Schrijf al je klasgenoten op, leer ze uit je hoofd. Ik ben van mening dat je juist een baantje moet zoeken, waar je een beetje geheugen bij nodig hebt, bijvoorbeeld een krantenwijk. Dan werk je gewoon met een lijstje en leer je de route uit je hoofd en na 10 keer worden de straten heus wel wat herkenbaarder. Dan loop je niet weg voor je probleem, maar probeer je het op te lossen. Volgend jaar kies je een moeilijker baantje.

Anders ben je je hele leven bezig om er onder uit te komen. Als je leertips wil, moet je dat maar aangeven.
Oud 15-04-2003, 19:47
aznrijstkorrel
aznrijstkorrel is offline
heb jij het probleem al aangekaart aan een leraar? deze zal je met het probleem zeker weten helpen.

de tijd die jij wil steken in het verdienen van geld zou ik eerder steken in het verhelpen van het probleem dat 100% zeker opgelost kan worden. Dit resulteert in het aankunnen van 'betere banen' en daarmee ook je carrierekansen alsmede de hoogte van je loon.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 23:55
attrib
attrib is offline
Citaat:
ik heb ook last van slecht geheugen...
en het is niet makkelijk.
zo ben ik onderuit gegaan met m'n eerste baantje waar ik (OMG, erg) bij een slager werkte en soort vlees moest inpakken. en voor de bonnetjes moest ik elk vlees soort uit m'n hoofd herkennen.. maar dat lukte maar niet. al snel was het voorbij en lag ik eruit.

het is gewoon enorm moeilijk. maar probeer eens werk te vinden in de tuin. m'n 2de vakantiebaantje hoefde je niet bij na te denken. dat was gewoon schoffelen, scheppen, planten blabla.
gelukkig weet ik wel wat af van computers, dus heb het met m'n huidige baante nu mooi opgelost en hoef me niet meer vies te maken. toch nog een happy end bij mij
Oud 18-04-2003, 00:24
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
krantenwijk is geen ramp. Onze lieve heer heeft niet voor niets pen en papier uitgevonden... Tsja... ik ken de namen van mijn klasgenoiten meestal ook pas na minstens 3 jaar, maar je kunt altijd wel wat doen als werk. Ervaring leert. Als je 150 keer hetzelfcde doet is dat sterker dan je geheugen omdat dat een automatisme wordt... Je gaat het vanzelf doen .
Oud 18-04-2003, 07:05
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 18-04-2003 @ 01:24:
krantenwijk is geen ramp. Onze lieve heer heeft niet voor niets pen en papier uitgevonden...
Je krijgt bij sommige krantenwijken zelfs een looplijst en die moet je dan altijd bij je hebben. Bij folderwijken maakt het helemaal niks uit, want daar krijgt elk huis gewoon folders tenzij ze zo'n sticker op de deur hebben. Als kassamuts valt er ook weinig te onthouden (op het dat je de streepjescode moet scannen na dan), met vakkenvullen valt het ook best mee. En zo kan ik nog wel even door gaan. Dat je geen ervaring hebt maakt 9 van de 10 keer helemaal niks uit, en voor iedereen moet eens de eerste keer zijn.Je moet niet overal een probleem van maken, ga eerst eens iets proberen, wie weet gaat het wel hardstikke goed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:01
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-04-2003 @ 08:05:
Je krijgt bij sommige krantenwijken zelfs een looplijst en die moet je dan altijd bij je hebben. Bij folderwijken maakt het helemaal niks uit, want daar krijgt elk huis gewoon folders tenzij ze zo'n sticker op de deur hebben. Als kassamuts valt er ook weinig te onthouden (op het dat je de streepjescode moet scannen na dan), met vakkenvullen valt het ook best mee. En zo kan ik nog wel even door gaan. Dat je geen ervaring hebt maakt 9 van de 10 keer helemaal niks uit, en voor iedereen moet eens de eerste keer zijn.Je moet niet overal een probleem van maken, ga eerst eens iets proberen, wie weet gaat het wel hardstikke goed.
pcies... Ik heb zelfs folders gelopen... Nouja ach.... Als je kunt lezen hoef je verder helemaal niets te onthouden.
Reageren

Regels voor berichten