![]() |
|
![]() |
BRON
ik probeer een beetje te vertalen wat daar staat Zaterdag 22 maart vroeg in de ochtend konden Japanners getuigen zijn van een uniek verschijnsel: zon was vierkant in plaats van rond. Dit fenomeen heeft hooguit 5 seconden geduurd. Kenners zeggen dat dit was mogelijk door de specifieke omstandigheden - water was veel warmer dan de lucht waardoor een bepaalde breking van zonnestralen plaastvond. fotow : ![]() Kan dit echt ?? of is het weer zo'n verzinsel om meer lezers aan te trekken ?? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dit plaatje kan natuurlijk ook altijd nog met fotoshop zijn gemaakt ![]()
|
Als er ooit een zonsverduistering komt dan gebruiken ze van die brilletjes en lenzen. Nou die mensen die je ziet staan gebruiken dat ook of ze willen oogbeschadiging oplopen. En natuurlijk zit er dan ook een bepaalde lens over die fototoestel, want als het licht daar in schijnt word dat versterkt. Maar ik weet nie of dat kan een vierkante zon, de zon zal wel niet echt vierkant worden.
||
Citaat:
![]() Wat een onzin... Als je de zon vierkant zou zien, zou dat betekenen dat de lichtstralen naar elkaar toe zouden buigen, (een gedeelte dan, zeg maar wat je mist als je er een rondje overheen legt) maar dat zou weer betekenen dat je het alleen kan zien als je in het "brandpunt" staat, en dat lijkt me dan wel weer helemaal toevallig. Met al die andere toevalligheden erbij: mensen weten opeens dat dat te zien is, anders staan ze niet met zn allen naar het 5-seconden-durende verschijnsel te kijken; de fotograaf kan precies in die vijf seconden een mooie foto maken; men staat precies in dat brandpunt; en weet precies hoe dat kan, ook al is het nooit eerder voorgekomen (tenminste, men spreekt van een uniek verschijnsel). En dat verhaaltje over water dat veel warmer was dan de lucht... ik zou nog wel wat beters kunnen verzinnen zeg...
||
Citaat:
Volgens mij is water vroeg in de morgen altijd warmer dan de lucht, omdat het minder snel afkoelt. Nouja iig het lijkt mij ook fake...
|
Dit feit, heb ik op het nieuws gezien, ik neem dus aan dat het waarwel degelijk is. Het komt door een bepaalde breking. Maar het enige dat er gebeurt is dat je de zon uitgerekt ziet.
"De zon kan voor Eskimo's en poolonderzoekers soms vierkant lijken. Het effect wordt waargenomen wanneer aangrenzende luchtlagen de lichtstralen zowel horizontaal als verticaal afbuigen. " Bron: "www.hetweer.org/HetWonderlijkeWeer/wetenswa.htm"
Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 09:24. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 23-10-2008 19:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Software & Hardware |
[usb] werkt met alle moederborden? Verwijderd | 13 | 28-01-2004 18:57 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Liefde & Relatie |
Dingen doen met / voor je vriendin... Maar wat? DizzyWeb | 9 | 24-03-2003 14:22 |