Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 21:56
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik ga eigenlijk alleen maar naar het filmhuis en nooit naar de bioscoop. Ook kijk ik altijd de film die op vrijdag nacht op nederland drie of op belgie 2 worden uitgezonden. Ik neem al die films ook op. Ben ik de enigste die geintereseerd is in films die ook buiten holywood gemaakt worden???? Wie kent er bijvoorbeeld
Black cat White cat van Emir Kusturica
of 1 hour photo
le febuleux destin de amelie poulain
alice et martin
Oud 09-04-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
hippie jesse schreef op 09-04-2003 @ 22:56:
ik ga eigenlijk alleen maar naar het filmhuis en nooit naar de bioscoop. Ook kijk ik altijd de film die op vrijdag nacht op nederland drie of op belgie 2 worden uitgezonden. Ik neem al die films ook op. Ben ik de enigste die geintereseerd is in films die ook buiten holywood gemaakt worden???? Wie kent er bijvoorbeeld
of 1 hour photo
alice et martin
Je bent zeker niet de enige... Zelf vind ik Black cat White cat echt fantastisch
Ik ga eens in de zoveel tijd naar een filmhuis, en vrijwel elke woensdag avond kijk ik samen met mijn vriend en wat vrienden van hem ook een film.

Laatst heb ik nog Luna Papa gezien, ook een aanrader. Vorige week hebben we Trust van Hal Hartley gekeken, echt super film weer

Van wat voor films hou je nog meer? Noem eens wat meer titels, dan kan ik jou ook weer wat meer dingen aanraden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:09
hippie jesse
hippie jesse is offline
weet je wie de muziek speeld bij black cat white cat:Goran Bregovic. Moet je maar eens proberen bij kazaa, echt vet grappig

ken je compleet vacuümd nude in paredise. De film over die maffe stofzuigeverkoper, die is echt tegek
Oud 09-04-2003, 22:16
Briseïs
Briseïs is offline
Nee sorry...
1 hour photo
Ken m wel maar niet gezien...
Het is dus Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain... Een van mijn drie favoriete films. Samen met American Beauty en Fucking Åmål...
alice et martin
Nee, ken ik ook niet...

Maarja, je bent niet de enige die geïnteresseerd is in films van buiten Hollywood... Maar ik vind sommige films uit Hollywood ook leuk... En die zijn een stuk makkelijker te zien... (weet ik veel waar ik Donnie Darko of Hable Con Ella vandaan moet halen, en die moet ik toch echt een keer zien!)

Heb afgelopen vrijdag trouwens Festen opgenomen, ik moet alleen nog ff de tijd vinden om m te gaan kijken...
Oud 09-04-2003, 22:20
hippie jesse
hippie jesse is offline
er zijn ook wel een paar leuke films uit holywood, maar het huidige aanbod woord wel heeeeeeel erg gedomineerd.

Zijn jullie ook op IDFA geweest, of het IMFR
Oud 09-04-2003, 22:24
Verwijderd
IDFA niet, ben wel naar IFFR-Zuid (Internationaal Film Festival Rotterdam in Maastricht) gegaan, zeven films gezien;

Cidade de Deus,
Satin Rouge,
Morvern Callar,
Lilja 4-Ever,
Ken Park,
Russian Ark,
en... Far from Heaven.

Films die ik zelf erg goed vond waren Cidade de Deus en Lilja 4-ever, vervolgens waren Satin Rouge, Morvern Callar en Ken Park erg leuk. Russian Ark en Far from Heaven vond ik echt niks.. (Russian Ark is een film over het Hermitage, je krijgt een grande-tour door een dichter... verre van interessant eigenlijk... )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:37
hippie jesse
hippie jesse is offline
cool ik ga zo morgen effe checken op imdb.com
Oud 10-04-2003, 15:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-04-2003 @ 23:24:
Films die ik zelf erg goed vond waren Cidade de Deus en Lilja 4-ever,
Ik moet m zien, ik moet m zien. ik MET m zien!!!

Sorry dat moest er ff uit, maar ik wil m echt onwijs graag zien...
Oud 10-04-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 10-04-2003 @ 16:53:
Ik moet m zien, ik moet m zien. ik MET m zien!!!

Sorry dat moest er ff uit, maar ik wil m echt onwijs graag zien...
hij is ook gewoon echt super goed
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 21:40
hippie jesse
hippie jesse is offline
oh, dan moet ik hem ook zien
Oud 11-04-2003, 09:26
vixen
vixen is offline
Jullie moeten (nouja, vrij land he) Frida zien! geweldige film is dat, over het leven van de kunstenares frida khalo (erm..zoiets ). Echt mooi.
Oud 11-04-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 09-04-2003 @ 23:16:
Maarja, je bent niet de enige die geïnteresseerd is in films van buiten Hollywood... Maar ik vind sommige films uit Hollywood ook leuk... En die zijn een stuk makkelijker te zien... (weet ik veel waar ik Donnie Darko of Hable Con Ella vandaan moet halen, en die moet ik toch echt een keer zien!)

Donnie Darko hebben ze gewoon in de videotheek.. zelfs onze videotheek had hem..

Maar verder zijn zulke films idd best moeilijk te vinden vaak.. onze videotheek heeft ook niet zoveel.. vervelend is dat
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 11-04-2003 @ 16:02:
Donnie Darko hebben ze gewoon in de videotheek.. zelfs onze videotheek had hem..

Maar verder zijn zulke films idd best moeilijk te vinden vaak.. onze videotheek heeft ook niet zoveel.. vervelend is dat
Lumière in Maastricht draait veel van dat soort films, aanradertje misschien...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2003 @ 16:04:
jaa, ik was ook al van plan om daar eens heen te gaan Das het voordeel van nu in Maastricht wonen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 17:08
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 11-04-2003 @ 16:02:
Ik heb t laatst gevraagd, maar ze hadden m niet...

Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2003 @ 16:04:
Dat is niet echt een optie als je in Zuid-holland woont...
Oud 11-04-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-04-2003 @ 18:08:
Ik heb t laatst gevraagd, maar ze hadden m niet...

Dat is niet echt een optie als je in Zuid-holland woont...
Mja, van Pebbles weet ik dat ze ook in Maastricht woont

In Zuid-Holland zit vast ook wel een filmhuis...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 18:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Zijn jullie ook op IDFA geweest, of het IMFR
IDFA is een documentaire festival en die schaar ik niet onder de speelfilms. IFFR ben ik ook geweest, maar vergeet niet dat veel arthouse-films ook gewoon waardeloos zijn. LA CAGE bewees dat weer eens.

LILJA-4-EVER was erg ontroerend en gebruikte heel slim fantastische elementen symbolisch. Dat kenmerkende gezoom in Moodysson's films werkt mij wel op de zenuwen.

KEN PARK was een tegenvaller en niet eens zo confronterend als ik had verwacht. De ejaculatie-scene was wel 'verassend' en ik heb enorm veel respect voor de jonge acteurs die zich zo blootgeven voor en in deze film. Ik vind BULLY en KIDS van Clark beter en indringender.

Ik kijk erg uit naar PUNCH-DRUNK-LOVE van P.T. Anderson. MORVERN CALLAR ziet er ook interessant uit.
Oud 11-04-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 11-04-2003 @ 19:00:
IDFA is een documentaire festival en die schaar ik niet onder de speelfilms. IFFR ben ik ook geweest, maar vergeet niet dat veel arthouse-films ook gewoon waardeloos zijn. LA CAGE bewees dat weer eens.

LILJA-4-EVER was erg ontroerend en gebruikte heel slim fantastische elementen symbolisch. Dat kenmerkende gezoom in Moodysson's films werkt mij wel op de zenuwen.

KEN PARK was een tegenvaller en niet eens zo confronterend als ik had verwacht. De ejaculatie-scene was wel 'verassend' en ik heb enorm veel respect voor de jonge acteurs die zich zo blootgeven voor en in deze film. Ik vind BULLY en KIDS van Clark beter en indringender.

Ik kijk erg uit naar PUNCH-DRUNK-LOVE van P.T. Anderson. MORVERN CALLAR ziet er ook interessant uit.
Zelf vind ik Lilja 4Ever zo leuk omdat het erg toegankelijk is, iedereen kan de film begrijpen en hij komt over..

Ken Park vond ik tegenvallen omdat het niet echt duidelijk werd wat de jongeren bewoog tot wat ze deden... Daarnaast ben ik niet zo'n fan van films waarin jongens zich zo open en bloot aftrekken en ejaculeren voor de camera, maar toch dapper

Morvern Callar is echt wel goed, 't is een soort avontuur waar je echt goed naar kan kijken... leuk

Een van mijn persoonlijke favorieten (niet van IFFR maar over het algemeen) zijn toch wel de films van Julio Medem (Vacas, Sex et Lucia, Los amantes del circulo polar etc..)
En nog een paar losstaande films...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 18:58
sublime
sublime is offline
kga ook zelden tot nooit naar de bios, alleen filmhuis

afgelopen week nog een geniale film gezien, the garden. slowaakse film dus alleen dat taaltje is al geweldig, maar echt meesterlijke film, lekker wazig

van die 4 films die je noemde heb ik le fabuleux destin... en one hour photo gezien... > beiden die andere 2 ken ik niet...

die films op ned3, is me nooit opgevallen dat er vrijdagnacht altijd films waren
toch maar eens op gaan letten
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 20:38
Briseïs
Briseïs is offline
Ja! Ik ga Lilja 4-ever zien! Hij draait in Haarlem!

ff loze post
Oud 12-04-2003, 20:35
Muizzz
Muizzz is offline
le fabuleux destin d'amélie poulain.. geweldig
en fucking amal (met puntjes op de a).. ook geweldig

dus jesse je hebt heus wel smaak hoor
Oud 13-04-2003, 12:15
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Muizzz schreef op 12-04-2003 @ 21:35:
le fabuleux destin d'amélie poulain.. geweldig
en fucking amal (met puntjes op de a).. ook geweldig
Het zijn geen puntjes, het zijn rondjes. Fucking Åmål dus.
En als je daar American Beauty bij optelt heb je mijn drie favoriete films.
Reageren

Regels voor berichten