Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 14:52
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
ik moest vanochtend me punten voor de schoolexamens ophalen. Had voor scheikunde dus een 7,4. Waar ik geheel niet ontevreden mee ben.
Maar het volgende aws het geval. Bij vraag werd de structuurformule van een molecuul gevraagd.
Je wist wat de reactieproducten waren.
Ik heb deze Reactie opgeschreven en aan de hand daarvan in verschillende stappen opgeschreven wat de structuurformule was. En aan het einde van de vraag heb ik duidelijk geschreven. De structuurformule van stof X is NH2=C=NH2 (ofzoiets).
Toen ik het schoolexamen bekeek, stond er door de eerste de beste structuurformule bij vraag 2 een streep. Ik om uitleg gevraagd. Zegt de leraar....sorry het 1e antwoordt telt. Terwijl ik duidelijk aan het einde van de vraag: dit is de structuurformule van stof x had geschreven. Toen zei hij die beredenering moest je maar op kladblok schrijven. Hier kan ik me nou zo kwaad over maken. Hoewel het maar om 1 puntje gaat (had nog wel 1 van de 2 punten gekregen) gaat het mij om het principe. De leraar beriep zich op de examenregelementen, waarin staat 1e antwoord telt. Maar ik had duidelijk aan het einde van de vraag staan: Dit is de structuurfromule van stof X.

Kan ik hier iets tegen doen? en zijn jullie op deze wijze ook wel eens benadeeld?
Oud 22-04-2003, 14:57
Nona
Nona is offline
Je kan misschien een klacht indienen als je er echt mee zit, maar denk er even over na of dit de moeite waard is.

Hij zat natuurlijk wel helemaal fout, want bij je antwoord mag (moet je zelfs vaak) een berekening of herleiding zetten. Ik weet wat dat betreft weinig van scheikunde, maar ik weet dat het bij wiskunde zo is...
Oud 22-04-2003, 16:55
alwaysgood
alwaysgood is offline
dat was ook zijn motivatie; In de vraag stond alleen geef de structuurformule. Dus daar heeft hij wel beetje gelijk.
Maar het gaat erom dat ik duidelijk had neergezet. De structuurformule van stof x =.....
Oud 22-04-2003, 18:49
Friends
Friends is offline
je zou naar de examenmensies kunnen gaan. in ieder geval een brief inleveren bij de organisatie van de examens.
Dat helpt altijd. ik zou eerst nar de conrector gaan. of je afdelingshoofd en het daar uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:41
autodropje
autodropje is offline
Je kunt iig naar je coordinator, schoolhoofd ofzo gaan, er word juist overal zo gehamert op motiveren, doe je het een keer is het weer niet goed
Oud 23-04-2003, 17:34
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Zie het als een leerfase. Je kan dit beter NU hebben dan over een maand. Ik vind dat je leraar niet ongelijk heeft. Er zal in de examenregelementen staan iets van: er moet 1 duidelijk antwoord staan.

Als er wordt gevraagt om een structuurformule, geef dan een structuurformule. Geef alleen uitleg als dat in de vraag staat. Ik hoop voor je dat je dat hiervan geleerd hebt want volgende keer is het voor het eggie.

Leer je toch nog is wat van je leraar
Oud 23-04-2003, 19:08
Donald Duck
Donald Duck is offline
Je kan het beste (denk ik) het even met je mentor er over hebben en als het vaker bij die docent voorkomt even naar de sectie leiding gaan om het aan te kaarten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:51
Verwijderd
wil die gast dan dat je je antwoord voortaan bovenaan zet en de berekening eronder???

...scheikundeleraren....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 17:08
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 22-04-2003 @ 15:52:
verhaal
Persoonlijk zou ik je leraar dankbaar wezen, want als je dit op het CSE geflikt had, had je helemaal geen punten gehad en dan is één puntje missen op zo'n tentamen minimaal in vergelijking tot de schade die je jezelf anders had aangericht.
Oud 26-04-2003, 15:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik zou hier gewoon werk van maken

als je echt 'van stof x ' hebt neergezet kunnen ze je niets maken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:37
b-z
b-z is offline
was het lekker
Oud 28-04-2003, 14:00
Verwijderd
nah ik vind het belachelijk. Dat van "het eerste antwoord telt" geldt toch wanneer je meerdere antwoorden opschrijft. Jij had duidelijk maar 1 echt antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Hebben jullie wel een condoom gebruikt?
Reageren

Regels voor berichten