Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Videogeheugen is totaal onbelangrijk. 64MB of 128MB maakt dus niets uit, laat je hierdoor niet verleiden!
Ik zal het nog anders vertellen een kaart met 128MB is altijd langzamer dan een kaart met 64MB Dus als je geen zware gafische programma's zoals autocab ed draait kun je beter voor een zelfde model 64MB gaan als een 128MB. Voor een vergelijking kun je hier terecht : Toms Hardware Hier dtaan de meest gangbare kaarten op met een vergelijking. In tekening vorm dus een soort tekentaal. |
![]() |
|
http://www.tomshardware.com/graphic/...charts-04.html
Hier is de GF4 Ti4200 met 64MB toch 7% sneller dan dezelfde versie met 128MB. ![]() Dit komt omdat de GF4 Ti4200 met 128MB langzamer geheugen gebruikt, dan de 64MB versie. Zonder dit verschil zouden ze identiek presteren. Videogeheugen maakt geen verschil in performance, behalve als de textures niet volledig in het geheugen passen. Dan is het wel langzamer. Dit kan het geval zijn bij toekomstige games (over 2 jaar b.v.), maar op deze gok zou ik geen dure 128 MB versie nemen. * edit: ik las je bericht verkeerd *smack* dacht dat je zei dat 128MB altijd sneller was ![]() Maar dan nog, Ti4200 128MB is langzamer omdat er minder snel geheugen wordt gebruikt, als hetzelfde geheugen wordt gebruikt presteren de 2 modellen identiek.
Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 20:18. |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.citysystems.nl/prijslijst...0city%2014.pdf
is een pdf(ik hoop dat ie niet hier neergezet wordt) Anywayz, dit is naar het schijnt een goedkope winkel bij ons hier in apeldoorn(die ik ook nog makkelijk kan vinden(heb mij netwerk kaart er vandaan ![]() Staan er idd niet zo veel tussen, maar er zijn hier nog 3 andere ggoedkope shops(plus dat de jongen die het wel er voor mij inzet(doet ie met plezier, want dan krijgt ie mijn ´oude´gf2mx 64mb gratis ![]() En bedankt voor jullie reacties, snif ![]() Danke danke ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 20:33. |
![]() |
||
Citaat:
Presteert dus niet sneller, maar kost wel een hoop. Maar ze moeten iets met die oude voorraad doen. En 8500/9200 is sneller dan 9000, dus opzich klopt het wel.
||
Citaat:
![]() (ja, ik weet dat dat niet typerend is voor alle Radeons ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Één hint: met een 'FCKGW'-key werkt het niet...vis zelf de rest maar uit ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan SP1 idd niet instaleren nee. Als ik hem gedownload hebt en hij instaleert hem zegt hij op een gegeven moment dat ik een foute key heb.
Verrek het is idd een Fckgw. Wat houdt dat eigelijk in? Ik heb hem namelijk van iemand die hem legaal zou mogen verspreiden(iets van zijn vaders werk ofzo) Houdt fckgw dit in of zo? |
![]() |
||
Citaat:
![]() (en het is niet dat balkjesprobleem)
||
Citaat:
Je key kun je wijzigen met een programmatje 'TweakXP', en verder ga ik er niets over zeggen. Dit is ook erg off-topic, en ik zou graag zien dat dergelijke zaken elders besproken worden.
Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 14:40. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De Radeon9000 met 128 mb DDR is het geworden
Staat ook iets bij van Atlantis en Sapphire, weet niet wat dat inhoudt. Klinkt wel leuk ![]() Was 109 euro. Ik heb alleen nog maar ff Return 2 Castle Wolfenstein geprobeerd, maar ik merk enorm verschil t.o.v. mijn ´oude´GF2 mx 64 mb. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een 9000 128Mb? Sorry dat ik het vraag, maar wat betaal je daar nu voor? Ik zie namelijk dat een 9000PRO met 128Mb nog steeds rond de 120 euro moet opbrengen (bron: t.net Pwatch) terwijl een Radeon 9200 64Mb (de vroegere 8500), die een stuk sneller is, twee tientjes minder kost.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was gewoon ff naar 1 winkel in de buurt gegaan. ik vroeg nog naar de 8500(9200 zal wel weer een stukkie duurder zijn dn 9000). Maar een vriend vond dat een erg goede winkel met goede service.
Maar ach, hij werkt perfect. Met mijn oude kaart wilde het nog wel eens haperen bij Return 2 Castle Wolfenstein als ik recht in een vlammenwerper stond, nu loopt ie soepel als een goed geoliede tiet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of duizelen al die type nummers voor je ogen? ![]() Oke snel overzicht: nVidia - GeForce 2 MX400 -> langzaam GeForce 3 -> Redelijk GeForce 4 MX -> Langzaam GeForce 4 Ti -> Snel GeForce FX -> Snel, maar te duur ATi - 8500,9200 -> Redelijk 9000 -> Langzaam 9500 -> Snel 9700,9800 -> Zeer snel Zoiets? ![]()
||
Citaat:
![]() 8500LE-> langzaam 8500/ 9100/ 9200 -> redelijk 9000 PRO ->minder langzaam/ redelijk 9500 PRO -> snel 9500 -> minder snel/ wel ok 9700 -> snel 9700 PRO -> zeer snel 9600 -> ook wel snel geloof ik. ![]() 9800 -> zeer snel 9800 PRO -> bestaat ie? ati kenende vast wel ![]()
|
@Postbode: komop, dat onthoudt ze echt niet allemaal. Houdt het simpel, en het klopt heel aardig. als ze maar weet dat ATi Radeon 9500 en 9700/9800 hedendaags de snelste kaarten van ATi zijn, en GeForce 4 Ti en GeForce FX de snelste van nVidia.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik dus wilde zeggen is dat ze de 8500 niet hadden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() -de postbode-
||
Citaat:
![]() Maar als ze het maar een beetje onthoud ben ik al heel blij. Overladen met allerlei info leer je niet veel van. Zeker in het begin hoef je het allemaal niet precies te weten, maar wel ongeveer. ![]()
|
ik zie hier heel veel adviesen en schema's, maar ik wou ff wat zeggen
er staat voor de minder bekenden langzaam snele enz. nix mis mee, en jullie hebben ook gelijk, alleen jullie vergeten 1 ding dat zijn de Nvidia en ATI, die zijn een enorme conncurentiestrijd aan het voeren op dit moment (niet nu afgelopen jaren) en niet alleen Nvidia en ATI maar ook intel amd enz. en de software die je je mooi gloednieuwe duure compie draait die is niet super veel beter geworden t.o.v. de hardware. er zijn natuurlijk uitzonderingen (ut 2003 @1600x1200@ 4x antiantalysing). wat ik dus wil zeggen is dat je helemaal niet zulke duure dingen nodig hebt om een leuk sysyteempje te draaien. ik draai met een tnt2 en kan nog alles ! van ut2003 tot CS en r2cw tot rct (slecht voorbeeld). misschien een beetje onduidelijk en offtopic, maar wou ik ff zeggen ![]()
|
TNT2 Ultra kon ik Unreal Tournament al niet goed draaien, laat staan UT2003.
Natuurlijk kun je prima uit de voeten met een Radeon 9200 of GeForce 4 Ti4200. Maar deze kaarten zijn DirectX 8.1 kaarten, en dus gemaakt voor de huidige generatie spellen. De volgende generatie spellen zijn DirectX 9 spellen, en draaien meteen al niet lekker op je DirectX 8.x hardware. Zeker als je nu een kaart koopt, loont het enorm om een DirectX 9 kaart te kopen, zoals de relatief voordelige Radeon 9500 128MB indien je deze wilt modden, of anders een 9500 Pro of 9700.
|
GeForce 2 is ook een heel stuk beter dan de TNT 2. Dat is echt een verouderde kaart. Tja UT was nog wel te spelen hoor, ik had KT133A chipset met Duron 800MHz, dus wel een minder systeem dan jij. En ik geloof 256MB PC133.
Maar wat vind jij goed kunnen spelen? 25fps vind ik toch echt een minimum.
||
Citaat:
maar renegade draai ik in 1024x768 en dat draait wel lkkr soepel ![]() maar ik ben nu ook aan en nieuwe kaart toe (nee duuhhh!!), mar heb nu ff de centjes niet ![]()
|
![]() |
|
|