Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 20:02
Brooklyn
Brooklyn is offline
Ik heb in mijn gezicht een moedervlek en zou die heel graag willen verwijderen, ik ben daarvoor een keer naar het ziekenhusi geweest en de arts zei dat het geen kwaadaardige was maar dat als ik hem weg liet halen dat ik dan een lidteken kreeg wat twee keer zo groot is als mijn moedervlek, ik wil natuurlijk geen lidteken in mijn gezicht, is er iemand die een andere oplossing weet?

Daan!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, een andere oplossing zou ik ook niet weten, misschien is het het beste om het te proberen te accepteren. Ik heb vorig jaar oktober een aantal moedervlekken laten weghalen en je houd er idd erg grote littekens aan over die zeker twee keer zo groot kunnen zijn. Het is nu bij mij ongeveer een half jaar geleden en je ziet het nog steeds heel erg goed (mn elleboog en mn buik dus niet zo heel erg) In mn gezicht had ik een soort wrat en die is toen ook weggehaald maar dat is wel een mooi litteken geworden maar met moedervlekken zijn ze wat voorzichtiger en dan halen ze ook meer weg, dus ook een groter litteken.

Probeer het te accepteren, voor andere valt het waarschijnlijk minder op dan voor jezelf.

Groetjes Daantje
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:24
Dashja
Dashja is offline
Ik zou het niet precies weten, misschien dat je huisarts je kan helpen bij deze vraag..
Ze hebben tegenwoordig wel goede littekencreme, maar
het is maar de vraag of het dan echt goed helpt..
Iig sterkte ermee!
Kan trouwens alleen de huisarts bepalen of een moedervlek
kwaadaardig is? Ik heb er nml een op rug en die is wel
gegroeid en voor een moedervlek best groot...
Niet dat ik er last van heb. (Zo vaak kijk ik niet naar mijn rug)
Maar vragen kan nooit kwaad, toch?
Knuf
Oud 24-02-2003, 10:22
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik ben in november geopereerd alleen niet op mijn gezicht, als je meer wil weten moet je me even een prive berichtje sturen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:50
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ikzat vorige week ook bij de dokter om een moeder vlek weg te halen. Maar toen hij zei wat het plan was heb ik me bedacht. Ik heb een vrij groten in mijn nek zitten. Hierdoor kan je moeilijk bepaalde soort kettingen om.

Het is wel vrij pijnlijk zo'n verdoving, daarom heb ik er vanaf gezien. Niet omdat het een litteken zou worden. Want dit was niet het geval volgens die arts.
Oud 24-02-2003, 13:44
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
zo groot wastie dan niet, anders doen ze het wel bij de plastisch chirurg. Je kan bij de dokter / apotheek Embla zalf krijgen, dat is een verdovende zalf, hierdoor voel je die verdovingsprikjes niet meer, heb ik ook gedaan en het werkt echt! Ik kreeg namelijk 18 verdovingsprikjes
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:49
Verwijderd
ik heb n moedervlek weg laten halen op mijn gezicht, ik heb wel n litteken maar dat is maar n heel klein streepje van 1.5 cm ofzo.. ze hechten het denk ik bij jou ook zodat t n streepje is, of je kan vragen of dat kan.. iig, bij mij zie je dr niks van!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:56
Brooklyn
Brooklyn is offline
Citaat:
Probeer het te accepteren, voor andere valt het waarschijnlijk minder op dan voor jezelf.[/B]
Anderen valt het idd veel minder erg op dat hoor ik ook maar voor mijn gevoel valt het zo op
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 13:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Die verdovingsprikken zijn idd erg pijnlijk, ik had er vier achter elkaar (twee moedervlekken en twee soort wratten tegelijk). Was best pijnlijk, maar wel te overleven. Ik wist niet dat dat zo goed hielp van die verdovende zalf, had ik eerder moeten weten

Bij mij is er dus best een groot litteken van over maar dat komt waarschijnlijk ook doordat het precies aan de binnenkant van mn elleboogplooi is, ook zo'n lekker plekje, er hebben trouwens wel hechtingen in gezeten, in alle vier. Ze mochten er na een week uit in mn kin en op mn hoofd, na tien dagen uit mn buik en na ongeveer 2 weken uit mn arm (was dus bijna gaan ontsteken niet echt lekker) Maar als je mag kiezen tussen wel of geen hechtingen zou ik het wel laten hechten, het is ff vervelend en niet zo handig met douchen enzo maar je krijgt een veel mooier litteken daarna.

Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt, als je besluit om het toch te laten doen sterkte en als je nog vragen hebt dan mag je me een prive-bericht sturen of natuurlijk hier je vraag stellen.

Groetjes Daantje
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 14:44
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Die zalf helpt echt! Het is niet zo dat je niets meer voelt, want dat kan niet, maar het maakt wel verschil uit

Mijn wond was ook gehecht en die gingen er na 10 dagen uit, omdat het weekend er precies tussen zat. Daarna heeft mijn moeder bij de dokter douchepleisters gehaald, waardoor ik gewoon lekker kon douchen

groetjes!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 14:45
Fagyi
Fagyi is offline
Ik had ook veel moedervlekken in mijn gezicht. Toen ben ik naar mijn huisarts gegaan en heb ik gezegd dat ze jeukten af en toe en dat ik ze openkrabte (het was niet waar, maarja). Ze heeft me toen naar een plastisch chirurg doorgestuurd. Deze heeft ze heeeel netjes weggehaald. Ik heb van de 5 die er zijn verwijderd, maar 1tje een klein littekentje overgehouden. Dus misschien moet je aan je huisarts vragen om een verwijzing naar de plastisch chirurg... en als je zegt dat ze jeuken wordt het vergoed door de verzekering...

Over de verdovingsspuitjes: AU!!! Die doen echt zeer! Maar dat is maar 1 of 2 minuutjes, en dan voel je al nix meer door de verdoving. En als je erdoorheen bent, ben je wel mooi van je moedervlekjes af!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is het gebeurt bij de Dermatoloog in het ziekenhuis dus niet gewoon bij de huisarts en bij mij is er wel nog een litteken maar waarschijnlijk doen ze in je gezicht ook meer hun best om het mooi te krijgen ofzow Bij mij is het litteken in mn gezicht in ieder geval het minst opvallend.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:07
Brooklyn
Brooklyn is offline
Zijn de kosten van een plastisch chirugie voor eigen rekening of word er een deel vergoed of zijn het eigen kosten?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat als je zegt dat je ze niet vertrouwd of als je ze openkrabt of dat je er op een andere manier last van hebt dat het dan wel vergoed wordt maar als het alleen voor het mooi is niet.
Het is trouwens wel zo dat als je bij de huisarts zegt dat je het niet vertrouwd dat ie je waarschijnlijk doorstuurt naar een dermatoloog ipv naar een plastisch chirurg omdat het dan om medische redenen is en waarschijnlijk dus vergoed wordt (dan wordt het volgens mij wel minder mooi gedaan omdat het niet voor het mooi is).
Als het voor het mooi is zal ie je waarschijnlijk doorsturen naar een plastisch chirurg en of het dan vergoed wordt is nog maar de vraag en hangt ook van je verzekering af trouwens.

Groetjes Daantje
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:48
Casull
Casull is offline
Oef, nou ik heb eens een moedervlek weg laten halen die onder mijn broekband(of hoe je die plek ook noemt) zat. Hij werd gewoon weggesneden en toen werd de wond dichtgenaaid, alleen had had de dokter het verband te vroeg weggehaald waardoor de wond weer opensprong, toen heb ik het gewoon zo laten genezen waardoor ik nou een litteken heb dat een stuk groter is dan de oorspronkelijk moedervlek. Ik vind het niet zo erg, want hij zat toch onder mijn broekband en ik heb hem weg laten halen omdat hij pijn deed, maar een moedervlek in je gezicht zou ik dus niet zomaar weg laten halen, want zoals je in alle posts heb kunnen lezen hou je er vaak een litteken aan over.

Bij mij was het trouwens helemaal vergoed, maar dat was volgens mij omdat ik er daadwerkelijk 'fysieke hinder'(zoals ze dat noemde) van had.
Oud 28-02-2003, 15:44
Fluffy puff
Fluffy puff is offline
Ik heb ook een moedervlekje op mijn rug die heel iets groter is geworden. Ik wil 'm graag nalaten kijken of ie kwaadaardig is. Mijn broer heeft vanaf zijn geboorte en hele grote moedervlek op zijn rug gehad, met een doorsnede van iets van 8 cm. Hij is ermee naar de huisarts gegaan. Kleintjes kunnen door de huisarts zelf worden weggehaald, maar met die grote is hij naar de huidarts gestuurd (dermatoloog dus). Hij heeft wel een groot litteken er aan over gehouden, maar dat komt ok doordat de huid op je rug redelijk strka staat, en dus gaat dichtgroeien moeilijker. Het is bij hem volledeig door de verzekering vergoed.
Ik heb het 's opgezocht bij gezondheidspein.nl:

[SIZE=1]
Een moedervlek wordt ook wel naevus genoemd. Een moedervlek is een goedaardig, aangeboren huidgezwel. Het bestaat uit pigmentbevattende of -vormende cellen en/of vaatveranderingen (haemangioma, angioom of wijnvlek). De wijnvlekken verdwijnen bij kinderen meestal spontaan. Bijna iedere volwassene heeft wel een paar naevi. Ze kunnen vlak zijn, dus niet verheven boven de huid, of het zijn bultjes. Een moedervlekje in het gezicht, als ze op de goede plek zitten, noemen we schoonheidsvlekjes (‘taches de beaute’). Een diervelnaevus is een grote behaarde moedervlek.

De moedervlekken kunnen behandeld worden door ze met koolzuursneeuw te bevriezen, te laseren of operatief te verwijderen..

Let op als een moedervlek gaat bloeden, verandert van vorm of kleur, of groter wordt. Dat kan een teken van huidkanker zijn. Ga naar de huisarts die wat weefsel verwijdert voor onderzoek (biopsie). Een moedervlek kan vrij makkelijk verwijderd worden onder plaatselijke verdoving. Vaak doet de huisarts dit zelf. Ook worden wel eens grote moedervlekken preventief weggehaald, om problemen te voorkomen en om schoonheidsredenen.

Mensen met een lichte huid hebben relatief meer moedervlekken, en ook bij het ouder worden neemt het aantal toe. Blootstelling aan de zon bevordert de kans op huidkanker in de vorm van kwaadaardige moedervlekken. Blijf daarom niet te lang in de zon, probeer niet te verbranden en smeer je in met zonnebrandcreme.
[SIZE=2]

ER zijn dus verschillende behandelingen mogelijk Suc6!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:28
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
alleen als ze klein zijn, gelden die verschillende mogelijkheden, als ze redelijk groot zijn moet het operatief gebeuren
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:19
CyPleX
CyPleX is offline
Citaat:
Fluffy puff schreef op 28-02-2003 @ 16:44:
Ik heb ook een moedervlekje op mijn rug die heel iets groter is geworden. Ik wil 'm graag nalaten kijken of ie kwaadaardig is. Mijn broer heeft vanaf zijn geboorte en hele grote moedervlek op zijn rug gehad, met een doorsnede van iets van 8 cm. Hij is ermee naar de huisarts gegaan. Kleintjes kunnen door de huisarts zelf worden weggehaald, maar met die grote is hij naar de huidarts gestuurd (dermatoloog dus). Hij heeft wel een groot litteken er aan over gehouden, maar dat komt ok doordat de huid op je rug redelijk strka staat, en dus gaat dichtgroeien moeilijker. Het is bij hem volledeig door de verzekering vergoed.
Ik heb het 's opgezocht bij gezondheidspein.nl:

[SIZE=1]
Een moedervlek wordt ook wel naevus genoemd. Een moedervlek is een goedaardig, aangeboren huidgezwel. Het bestaat uit pigmentbevattende of -vormende cellen en/of vaatveranderingen (haemangioma, angioom of wijnvlek). De wijnvlekken verdwijnen bij kinderen meestal spontaan. Bijna iedere volwassene heeft wel een paar naevi. Ze kunnen vlak zijn, dus niet verheven boven de huid, of het zijn bultjes. Een moedervlekje in het gezicht, als ze op de goede plek zitten, noemen we schoonheidsvlekjes (‘taches de beaute’). Een diervelnaevus is een grote behaarde moedervlek.

De moedervlekken kunnen behandeld worden door ze met koolzuursneeuw te bevriezen, te laseren of operatief te verwijderen..

Let op als een moedervlek gaat bloeden, verandert van vorm of kleur, of groter wordt. Dat kan een teken van huidkanker zijn. Ga naar de huisarts die wat weefsel verwijdert voor onderzoek (biopsie). Een moedervlek kan vrij makkelijk verwijderd worden onder plaatselijke verdoving. Vaak doet de huisarts dit zelf. Ook worden wel eens grote moedervlekken preventief weggehaald, om problemen te voorkomen en om schoonheidsredenen.

Mensen met een lichte huid hebben relatief meer moedervlekken, en ook bij het ouder worden neemt het aantal toe. Blootstelling aan de zon bevordert de kans op huidkanker in de vorm van kwaadaardige moedervlekken. Blijf daarom niet te lang in de zon, probeer niet te verbranden en smeer je in met zonnebrandcreme.
[SIZE=2]

ER zijn dus verschillende behandelingen mogelijk Suc6!
hmm ik weet niet of je het opgevallen is een keer maar ik heb er ook een hoewel de plaats valt wel mee ik heb hem in mijn lies hij is ongeveer net zo groot als een kwartje (vroeger toen de guldens er nog waren) maar nou je dit zegt over die moeder vlek het is mij nog nooit opgevallen, maar ja liefde maakt blind
Oud 26-03-2003, 20:29
poesiefox
poesiefox is offline
Bij mij zijn ze dichtgebrand. Dat stinkt naar BBQ. Ik heb dus alleen een wit vlekje overgehouden, maar dat is wel net zo vlak als de omliggende huid. Is heel keurig weggehaald.

En zelf zorg ik heel goed voor wondjes, dus het is ook niet gaan ontsteken ofzo, maar prachtig genezen.

Liever een litteken dan een moedervlek die zich tot huidkanker kan ontwikkelen. Dat heeft mijn oom de das om gedaan.
Oud 27-03-2003, 13:42
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Voor mij vandaag nog 2 weekies en dan wordt ik weer geopereerd
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
nl2suzy schreef op 24-02-2003 @ 11:50:
Ikzat vorige week ook bij de dokter om een moeder vlek weg te halen. Maar toen hij zei wat het plan was heb ik me bedacht. Ik heb een vrij groten in mijn nek zitten. Hierdoor kan je moeilijk bepaalde soort kettingen om.

Het is wel vrij pijnlijk zo'n verdoving, daarom heb ik er vanaf gezien. Niet omdat het een litteken zou worden. Want dit was niet het geval volgens die arts.
...je doet het niet om de verdóving? Die voel je 1 seconde, dat spuitje, hoogstens. Doet trouwens niet eens pijn.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:31
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Afgelopen vrijdag is mijn tweede operatie uitgevoerd en ik moet eerlijk toegeven dat ik meer pijn heb dan de eerste keer. Het is niet zo dat ik dood ga van de pijn ofzo, maar omdat ik vorige keer weinig tot geen pijn had heb ik voor mijn gevoel dus meer pijn.

Er is alleen 1 nadeel en dat is dat de arts per ongeluk een spiertje geraakt heeft (is ook niet zo gek met al die spieren in je lichaam) en daardoor heb ik nu dus een blauwe plek op me rug
die nog pijnlijker is dan de hechtingen.

Maar ik sla me dr wel door heen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:40
schizofrenic
schizofrenic is offline
ik heb ook 2 moedervlekken laten weg halen.. 1tje zat in mn nek, verdoving voelde je weinig van.. het prikte een beetje.. daat heb ik wel een litteken van..
en ik heb er 1tje onder mn oksel weg laten halen.. die werd verdoofd en knipten ze er gewoon af.. klinkt een beetje raar...

maargoed succes er mee !
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 18:22
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik had er een in m'n nek die heb ik laten weghalen, omdat hij bij het kammen wel eens zou kunnen open raken wat toch wel gevaarlijk kan zijn. Bij mij is niets verdoofd. De dokter had een soort solderbout waarmee hij hem wegbrande, na een tijdje begon het te krimpen en viel het er af. Gelukkig niet zo eng dan naar de chirurg moeten...
Oud 14-04-2003, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Afgelopen vrijdag is mijn tweede operatie uitgevoerd en ik moet eerlijk toegeven dat ik meer pijn heb dan de eerste keer. Het is niet zo dat ik dood ga van de pijn ofzo, maar omdat ik vorige keer weinig tot geen pijn had heb ik voor mijn gevoel dus meer pijn.
Ik had ook wel pijn, een beetje zeurend en stekend maar met een paracetamol ofzow gaat het wel wat beter, hechtingen zijn idd irritant maar je krijgt vaak wel een mooier litteken, eventjes doorbijten dus.

Beterschap dan maar, het gaat allemaal weer over

Groetjes Daantje
Oud 14-04-2003, 23:12
Mark
Mark is offline
Ik heb nu 3 keer moedervlekken laten weghalen. Echt die verdovingen stellen niet zo veel voor. Daar hoef je het niet om te laten. Het valt echt reuze mee. Ook in je nek, daar heb ik er ook 2 weg laten halen. Echter er zit er eentje met een diameter van 2 cm op de zijkant van me knie, die is wel lastig om weg te laten halen. Die is 99% niet kwaadaardig, er wordt elk jaar naar gekeken en als ik hem weg laat halen dan wordt dat idd zoals ik hier al eerder heb gehoord een litteken van ongeveer 2 keer zo groot. 4 cm dus. Ik laat hem dus mooi zitten, mocht het foutgaan, kun je hem altijd nog weg laten halen. Houd het wel in de gaten.

Snow (die niet snapt waar de naam moedervlek vandaan komt)
Oud 15-04-2003, 14:40
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 15-04-2003 @ 00:12:
Ik heb nu 3 keer moedervlekken laten weghalen. Echt die verdovingen stellen niet zo veel voor. Daar hoef je het niet om te laten. Het valt echt reuze mee. Ook in je nek, daar heb ik er ook 2 weg laten halen. Echter er zit er eentje met een diameter van 2 cm op de zijkant van me knie, die is wel lastig om weg te laten halen. Die is 99% niet kwaadaardig, er wordt elk jaar naar gekeken en als ik hem weg laat halen dan wordt dat idd zoals ik hier al eerder heb gehoord een litteken van ongeveer 2 keer zo groot. 4 cm dus. Ik laat hem dus mooi zitten, mocht het foutgaan, kun je hem altijd nog weg laten halen. Houd het wel in de gaten.

Snow (die niet snapt waar de naam moedervlek vandaan komt)
IK heb 18 verdovingsprikjes gehad met een naald die schuin mijn rug in ging en ik kan je zeggen, dat doet behoorlijk pijn!

Het is niet altijd zo dat het litteken groter wordt dan de plek hoor, want een plastisch chirurg kan het tegenwoordig zo mooi maken dat je er weinig meer van terugziet.

die van mij was 5,5 cm lang en 3,5 cm hoog maar mijn eerste litteken was niet groter hoor, eerder kleiner, omdat ze heel je huid naar elkaar toetrekken. Hoe het er nu uitziet weet ik pas over 7 dagen, spannend
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten