Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 12:05
Verwijderd
Ligt het nu aan mij of komen er hier steeds meer jongere mensen van 12-14 jaar die advies nodig hebben over relaties?

Ben ik dan zo vreemd dat ik op mijn twaalfde amper bezig was met jongens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2003, 12:09
Verwijderd
neej je bent niet vreemd..
ik verbaas me er ook over..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:10
The0
The0 is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 11-05-2003 @ 13:05:
Ligt het nu aan mij of komen er hier steeds meer jongere mensen van 12-14 jaar die advies nodig hebben over relaties?

Ben ik dan zo vreemd dat ik op mijn twaalfde amper bezig was met jongens?
Ja, en nee.
De gemiddelde leeftijd lijkt inderdaad dalende, weet ook niet waarom. En mijn eerste vriendin had ik toen ik 16 was.

(misschien moet je je daar wel bij bedenken dat toen jij 12 was (helaas heb je je leeftijd niet vermeld) internet niet zo populair was als nu. Toen ik 12 was wist ik net goed wat internet was.
Oud 11-05-2003, 12:11
Parlaatje
Parlaatje is offline
uuuh neje das niej raar
ik was er ook nog niet echt mee bezig pas vorig jaar vort eerst egt verliefd geworde
dit jaar gezoend

dus zeg maar uit van mn 14de jaar

maar mn zusje zat vorig jaar in groep 8 (ze is truggezet) en daar hadden al die meisjes van 12 het over piercings make-up en vriendjes
Oud 11-05-2003, 12:12
thunder110
thunder110 is offline
Al-lemachtig, is iedereen er nu nóg niet over uitgezeverd.
Oud 11-05-2003, 12:15
miro
miro is offline
Tis wel vreemd dat er steeds jongere mensen komen maar wij worden ook steeds ouder he

Enne... ik was trouwens met mn 12e wel al met vriendjes bezig, brugklas enzo...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 11-05-2003 @ 13:10:
Ja, en nee.
De gemiddelde leeftijd lijkt inderdaad dalende, weet ook niet waarom. En mijn eerste vriendin had ik toen ik 16 was.

(misschien moet je je daar wel bij bedenken dat toen jij 12 was (helaas heb je je leeftijd niet vermeld) internet niet zo populair was als nu. Toen ik 12 was wist ik net goed wat internet was.
Klopt, ik was denk ik 14 toen internet populair werd.

Maar het valt me ook echt op dat de bezoekers steeds jonger worden. Ik kom hier al een hele tijd, en zie de laatste tijd steeds meer posts van 12-14 jarigen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:17
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik was op 12e ook wel met jongens bezig enzo. maar zag t meer als 'tijdsverdrijf' dan heel serieus ofzo.
mij hoorde je niet over relatie-advies hoor....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:29
Bruut
Bruut is offline
hehe op mn 12de zat ik in de 1ste, was zwaar populair toen nieuwe school, nieuwe meisjes enz!

had wel een heel knap vriendinnetje maar voor de rest deden we nix ofzo ik kreeg het al benauwd als ze naast me ging zitten zat liever thuis achter me nintendo ofzow
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:54
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het juist goed dat die mensen zulke adviezen hier komen vragen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:13
Veenbes
Veenbes is offline
Op m'n twaalfde vond ik jongens geloof ik eng en raar, maar wel leuk om mee te voet- en trefballen.
Nou ja ontopic ik denk dat het een algemene trend is dat mensen steeds eerder volwassen worden en dat is dus ook te zien aan dit forum, ja.
Oud 11-05-2003, 13:43
Verwijderd
toen ik in de brugklas zat was ik al hopeloos verliefd op een ongelooflijke eikel.. tsja.. toen begon het al..

Ik geloof wel dat topics met vragen van 12-14 jarigen vooral over "vindt hij/zij me wel leuk?" gaan.. je merkt echt dat het een ander stadium is ofzo..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:17
Verwijderd
ik ben het eigenlijk met Wawl eens
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:47
Angeles
Angeles is offline
Ik had het denk ik echt geweldig gevonden als er al een forum was geweest toen ik 12 was, volgens mij had ik daar echt veel aan gehad. Ik had toen al wel interesse in jongens, was verliefd, maar dat werd dus niets.
Oud 11-05-2003, 15:01
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 11-05-2003 @ 15:17:
ik ben het eigenlijk met Wawl eens
Mijn dank is groot.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 15:39
Loezzel
Loezzel is offline
Ik was er totaal niet mee bezig op die leeftijd.
Ik vind het vaak niet echt serieus, maar ach, reageren is altijd leuk....
Oud 11-05-2003, 16:09
stout!
stout! is offline
Ik was absoluut niet op dezelfde manier met liefde bezig als nu (en gelukkig ook maar) en er nog lang niet zelf aan toe, maar ik was er al wel in geïnteresseerd en vond alles wat met liefde en seks te maken had machtig interessant. Dus als ik toen op zo'n forum als dit had gezeten, had je mij ook wel op L&R kunnen vinden.

Ik denk dat veel mensen het te serieus nemen omdat ze door de bril van hun eigen gevoelsleven naar de topics en reacties van mensen in een heel andere levensfase kijken, terwijl die het allemaal heel anders beleven.

Een meisje van 12 dat een vriendje wil, vind ik niet raar. Ik had toen ook wel eens 'verkering' en vond dat best spannend en stoer. Maar dat ze een vriendje wil, betekent niet dat haar idee van een relatie hetzelfde is als dat van de mensen van 16 die zo overspannen reageren.

Op je 12e hang je er een beetje tussenin dus naar mijn mening is het helemaal niet raar als je dan een beetje interesse krijgt en op zoek gaat naar informatie en verhalen.
Wij lazen ook in tijdschriften over dingen waar we eigenlijk zelf nog te jong voor, maar al wel geïnteresseerd in waren. Mja, ik begin me nu oud te voelen.

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:00
Poohbear
Poohbear is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 11-05-2003 @ 14:13:
Op m'n twaalfde vond ik jongens geloof ik eng en raar, maar wel leuk om mee te voet- en trefballen.
Nou ja ontopic ik denk dat het een algemene trend is dat mensen steeds eerder volwassen worden en dat is dus ook te zien aan dit forum, ja.
Haha... sorry, maar had jij op je 13de niet ook al een vriendje ?
Oud 11-05-2003, 20:13
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Poohbear schreef op 11-05-2003 @ 21:00:
Haha... sorry, maar had jij op je 13de niet ook al een vriendje ?
Offtopic: huhu, maar dat betekent niet dat dat niet nieuw en eng was in het begin , ging eigenlijk alleen met meisjes om.
Oud 11-05-2003, 20:46
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik was rond m'n 12 wel al bezig met jongens maar op een andere manier dan nu
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:09
oeski
oeski is offline
De tina staat er vast ook vol mee, iig toen ik twaalf was.
Alleen, net zoals hier al wordt gezegd, nu is internet populair an komen al die vragen ook hier.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:20
Rens
Rens is offline
Ja, en dan denk ik toch wel dat het beter is dat ze die vragen wel stellen, dan niet.. Ik was op mijn 12e heus wel bezig met jongens, had ook zat vriendjes, maar wanneer is iets nu echt een vriendje?? Echt serieus was het dus niet! Dat komt pas nu...
Ik had niet eens voorlichting gehad van mijn ouders, en je krijgt voorlichting in de derde, tenminste bij ons op school.. Ik had dus liever gehad dat ik al de dingen waar ik toen over piekerde gewoon kon vragen, en dan dus op een forum, want dat is altijd makkelijker!
Oud 12-05-2003, 20:26
blacky
blacky is offline
Nee hoor, want ik was op mijn 12e ook nog absoluut niet met relaties bezig.
Oud 12-05-2003, 20:27
Verwijderd
nouja ik heb vanaf me 14e ook al een relatie dus ik vind het vrij normaal..maja wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:38
...~#*|*#~...
...~#*|*#~... is offline
ik ben nou wel eens bij een groep mensen waarvan zowat alle 12/13 jarige mensen [waar ik overigens niet mee omga] zijn ontmaagd.. ze vinden mij met mijn 15 jaar dan ook erg vreemd dat ik niet wil zoenen.. errrg irritant
maar ontopic : ik vind het op zich niet erg dat er jongere mensen zijn [niet dat ik zelf nou zo oud ben] want het lijkt me toch handig voor hun, zoals iemand al eerder meldde, dat ze bepaalde dingen op een forum kunnen vragen..
Oud 12-05-2003, 21:00
Mark
Mark is offline
Als ik heel eerlijk ben, ben ik me nu pas aan het ontwikkelen op het gebied van echte relaties. 12 jaar

Mark
Oud 12-05-2003, 21:02
Verwijderd
Ach man, hou toch eens op met dat gezeur. De een is vroeger dan de ander, de tien mensen van 12 die hier komen zijn gewoon vroeger dan jullie. Klaar. 't Is geen schokkende trend, 't zegt helemaal níets.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:37
Verwijderd
Tuurlijk is het ook prima dat ze hier advies komen vragen, ze doen maar

Ik bedoelde mijn vraag eigenlijk meer zo: ik zie de laatste tijd steeds jongere bezoekers hier, veel meer dan een jaar geleden. Hoe komt dat?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:39
Verwijderd
Het is een trend, maar zeker geen wetmatigheid.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:40
Verwijderd
omdat nu meer mensen internet hebbe dan een jaar gelede.. en omdat ze dit adres nogal eens van school krijgen voor werkstukken of uitreksels of dergelijke
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:41
Verwijderd
De bezoekers worden steeds jonger, omdat steeds meer jonge mensen internet ontdekken.
En toen ik 12 was, was mijn hele klas bezig met verkering. In het jaar dat ik in de eerste zat, hebben 6 klasgenootjes verkering aan mij gevraagd (of een vriendje op me afgestuurd om dat voor hun te doen). Je kunt het niet vergelijken met de verkeringen/relaties die mensen van 15-20 hebben, en nog minder met de relaties die mensen boven de 20 hebben. Iemand van 12 staat aan het begin van de puberteit. De meeste twaalfjarigen hebben de verliefd-word-hormonen al, en kunnen dus verliefd worden. Ze beleven het alleen heel anders dan een 15jarige, 20jarige of 25jarige dat doet. Ik was bijna de enige uit de klas die nog nooit 'verkering' had gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-05-2003 @ 12:41:
De bezoekers worden steeds jonger, omdat steeds meer jonge mensen internet ontdekken.
En toen ik 12 was, was mijn hele klas bezig met verkering. In het jaar dat ik in de eerste zat, hebben 6 klasgenootjes verkering aan mij gevraagd (of een vriendje op me afgestuurd om dat voor hun te doen). Je kunt het niet vergelijken met de verkeringen/relaties die mensen van 15-20 hebben, en nog minder met de relaties die mensen boven de 20 hebben. Iemand van 12 staat aan het begin van de puberteit. De meeste twaalfjarigen hebben de verliefd-word-hormonen al, en kunnen dus verliefd worden. Ze beleven het alleen heel anders dan een 15jarige, 20jarige of 25jarige dat doet. Ik was bijna de enige uit de klas die nog nooit 'verkering' had gehad.
Ik had toen verkering en vond er geen bal aan, stom joch Mja, ik was toen echt nog niet zó serieus als nu... kan me nu voorstellen dat andere 12/13-jarigen dat wél zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 14:18
alanis
alanis is offline
*kuch*

Ik zoende voor het eerst toen ik twaalf was...en heb ook twee vriendjes achter elkaar gehad toen ik 12 was, en die laatste was toch wel behoorlijk serieus (ook al duurde het maar 2 maanden, maar we waren wel echt bijzonder erg verliefd).

BTW: ging niet verder dan zoenen toen hoor, dat kwam pas op mijn 13e, toen een vakantievriendje aan mijn borsten mocht zitten van mij...
Echte sex kwam pas op mijn 16e, en ik was al bijna 17....
Oud 13-05-2003, 14:22
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Ik heb ook 't gevoel dat jongeren steeds vroeger wijs worden, en er ouder uitzien. Als je nu bijv meisjes van een jaar of 11, 12 ziet... Toen ik zo oud was liep ik nog gewoon in mn wijde t-shirt. Hmmm, miss ben ik wel gewoon raar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 15:22
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
-x-Kaa-x- schreef op 13-05-2003 @ 15:22:
Ik heb ook 't gevoel dat jongeren steeds vroeger wijs worden, en er ouder uitzien. Als je nu bijv meisjes van een jaar of 11, 12 ziet... Toen ik zo oud was liep ik nog gewoon in mn wijde t-shirt. Hmmm, miss ben ik wel gewoon raar
ik was ook echt totaal niet met jongens bezig... okeej had wel gezoend maar verder hield ik me echt niet met ze bezig qua liefde dan...trok zoiezo heel veel met jongens op. En idd als je kindjes van nu ziet van 12 opgemaakt en alles... interreseerde me toen echt niet. dus zal wel aan het veranderen zijn ofzo
Oud 14-05-2003, 00:07
Verwijderd
Ik snap er ook geen hol meer van. Het roken en blowen was al flink verjongd, maar die sex!!!! Pffffff, en het ergste is dat ze dus echt geen hol verstand hebben van waar ze mee bezig zijn. 1 blinde shitzooi. En de schuld ligt bij Phatnet, want daar verenigen alle koters zich om te daten!! Ik kan het weten, want mijn broertje is daar gedoopt. Anti-Phatnetters aller landen, verenigt u! en los daarvan, tering, stuur die kindjes naar bed ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 00:08
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 14-05-2003 @ 01:07:
Ik snap er ook geen hol meer van. Het roken en blowen was al flink verjongd, maar die sex!!!! Pffffff, en het ergste is dat ze dus echt geen hol verstand hebben van waar ze mee bezig zijn. 1 blinde shitzooi. En de schuld ligt bij Phatnet, want daar verenigen alle koters zich om te daten!! Ik kan het weten, want mijn broertje is daar gedoopt. Anti-Phatnetters aller landen, verenigt u! en los daarvan, tering, stuur die kindjes naar bed ofzo?

Ik moest even reageren op deze rare quote! Waar heb je het over man? Ik was zelf hardstikke slim toen ik 12 was. Althans, dat dacht ik toen. Het is namelijk gewoon bullshit. Als je wat ouder bent dan zie je wel dat jij - kotertje dat zich beledigd voelt - gewoon een klein ukkepukje bent!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 00:18
Verwijderd
t blijft een scholieren forum he?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 08:09
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 11-05-2003 @ 16:39:
Ik was er totaal niet mee bezig op die leeftijd.
Ik vind het vaak niet echt serieus, maar ach, reageren is altijd leuk....
Oud 14-05-2003, 08:30
Optima
Optima is offline
ja, maar ik snap niet hoe iemand van 12 relatieproblemen kan hebben. beetje overdreven woord voor een puberverliefdheid...
Oud 14-05-2003, 09:07
Verwijderd
ik maakte mij in groep 8 iedere dag op, gewoon omdat ik dat stoer vond en erbij wilde horen.. (in de brugklas deed ik het al niet meer en nu nog steeds bijna niet) Maar het stelde allemaal echt nix voor hoor, zo onschuldig als het was.
Ik had ook veel vriendjes, maar het ging nog niet verder dan handje in handje lopen....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 09:10
Verwijderd
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 14-05-2003 @ 10:07:
ik maakte mij in groep 8 iedere dag op, gewoon omdat ik dat stoer vond en erbij wilde horen.. (in de brugklas deed ik het al niet meer en nu nog steeds bijna niet) Maar het stelde allemaal echt nix voor hoor, zo onschuldig als het was.
Ik had ook veel vriendjes, maar het ging nog niet verder dan handje in handje lopen....
Kijk, en aan dat opmaken merk ik dus dat meisjes zich sneller 'oud' voelen. Nu bedoel ik jou niet persoonlijk hoor, maar toen ik op de basisschool zat maakte niet 1 meisje zich op, terwijl als je nu kijkt, ze allemaal helemaal trendy en opgetut rondlopen. Is dat nu gewoon zo sterk veranderd in een paar jaar tijd of hoe zit het nou?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:14
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-05-2003 @ 09:30:
ja, maar ik snap niet hoe iemand van 12 relatieproblemen kan hebben. beetje overdreven woord voor een puberverliefdheid...
DAt vind ik nu dus ook he. Het spijt me zeer maar iemand van 12-13-14 die over relatieproblemen praat neem ik niet zo gauw serieus. Ik vind dat gewoon echt veel te overdreven..
Oud 14-05-2003, 19:33
Punkygirl
Punkygirl is offline
Mee eens..

relatie problemen op je 12-13de..
tja das gewoon niet echt serieus..

vanaf 16 zou ik ze zelf serieus nemen..
Is een betere leeftijd.. en dat zeg ik niet alleen omdat IK ook 16 ben.. ( bijna 17 maar boeiend)
Oud 15-05-2003, 16:12
14Girlz14
14Girlz14 is offline
mense van jonger dan 16 kunne ook serieuze relatie hebbe hoor !!!!!!! ennuh, ik was op me 10 al een btje besug met jongus, dat was nie serie, maar vanaf de 2e klas wor t wel wat seriër hoo!!!!!
kuss, 1 van de 2 anoniempjies
Oud 15-05-2003, 16:14
miro
miro is offline
Citaat:
14Girlz14 schreef op 15-05-2003 @ 17:12:
mense van jonger dan 16 kunne ook serieuze relatie hebbe hoor !!!!!!! ennuh, ik was op me 10 al een btje besug met jongus, dat was nie serie, maar vanaf de 2e klas wor t wel wat seriër hoo!!!!!
kuss, 1 van de 2 anoniempjies
Ja je kunt aan je nederlands wel zien dat jullie heel erg serieus zijn ja...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 16:17
sjw
sjw is offline
het gaan snel tegen nu in deze tijd

er zijn wel meer dingen verandert maak je maar niet druk !!

Oud 15-05-2003, 16:18
sjw
sjw is offline
ik bedoel het gaat snel in deze tijd
Oud 15-05-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 15-05-2003 @ 17:14:
Ja je kunt aan je nederlands wel zien dat jullie heel erg serieus zijn ja...
je haalt de woorde uit me mond..

sjongejonge wat een taaltje..
probeer ik mense wijs te make dat 14 jarige een normale best serieuze relatie kunne hebbe.. kom jij met je achterlijke pubertaaltje dat ook vertelle.. jah gelooft niemand me meer
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:08
miro
miro is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 15-05-2003 @ 18:03:
je haalt de woorde uit me mond..

sjongejonge wat een taaltje..
probeer ik mense wijs te make dat 14 jarige een normale best serieuze relatie kunne hebbe.. kom jij met je achterlijke pubertaaltje dat ook vertelle.. jah gelooft niemand me meer
Ik geloof je wel hoor, ik had zelf met mn 15de ook al een serieuze relatie (tenminste, ik vind 2 jaar toch behoorlijk serieus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten