Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 10:23
chanelle
chanelle is offline
bang om mezelf te zijn
en om me te geven
misschien ben ik eigenlijk
bang om te leven,
bang om alleen te zijn,
en om me te binden,
misschien ben ik eigenlijk, bang om mezelf te vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 13:26
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Hij is heel mooi. Ook heel herkenbaar voor mij, want ik ben mezelf ook een tijd kwijt geweest, maar krijg mijn leven nu langzaam weer op de rails.
Ik weet niet of je je echt zo voelt, of dat je gewoon wat hebt geschreven, maar misschien zou je dit gedicht ook op Psychologie kunnen plaatsen, dan kan er aandacht besteed worden aan de inhoud van je gedicht.

Om even op de vorm van het gedicht terug te komen: hij loopt lekker, alleen zou ik de laatste zin in 2 regels opsplitsen, dus

misschien ben ik eigenlijk,
bang om mezelf te vinden...

Verder is hij lekker simpel, maar wel heel mooi.
Oud 17-04-2003, 17:28
Verwijderd
Hmm.. Ben het eens met wondersbestaan. Opsplitsen die laatste 2 zinnen Verder..wel aardig. Niet hoogstaand, maar wel begrijpelijk geschreven.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 06:36
Halogeen
Halogeen is offline
NEEEEEEEEEEEE!!!
Niet opslitsen alsjeblieft.... die laatste zin heeft zo'n mooie onthullende functie nu, omdat hij uit de maat springt bij de andere versregels...
Oud 19-04-2003, 07:34
Anne
Anne is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 19-04-2003 @ 07:36:
Niet opslitsen alsjeblieft.... die laatste zin heeft zo'n mooie onthullende functie nu, omdat hij uit de maat springt bij de andere versregels...
Daarom vind ik hem juist minder mooi en wordt het gedicht in mijn ogen verzwakt. Ben het dus eens met Myself! en wondersbestaan.
Oud 20-04-2003, 06:58
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Daarom vind ik hem juist minder mooi en wordt het gedicht in mijn ogen verzwakt.

Een mening is een mening, daar valt moeilijk tegenin te gaan, maar laat mij in ieder geval dan mijn kant belichten.

Het gedicht op zich bruist niet echt van de originaliteit, no offence want dit houdt niet in dat ik hem lelijk vind, maar eerlijk is eerlijk, bij de tweede regel wist ik al wat de laatste regel worden zou...
Nu dan, in zo'n geval was het leuker, verassender geweest als je die laatste regel zo gehouden had, maar dan zonder de komma, omdat je dan je lezer alsnog verrast, het gedicht zal de lezer beter opvallen, bijblijven (mijns inziens), wat volgens mij toch min of meer de bedoeling was, toch? Die laatste zin was toch bedoeld als een soort van eye-opener?

Reactie van de dichter graag!
Oud 20-04-2003, 12:43
hopefully
hopefully is offline
ik vind het een mooi gedicht!, misschien idd wel een beetje simpel, maar ik kan me wel vinden in het gedicht, omdat ik me een tijdje geleden ook zo voelde, en ik nu aan t werken ben om weer helemaal te genieten, maar t gedicht is dus wel toppie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten