Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 20:04
Severus
Severus is offline
Hoi!

Ik zou graag willen weten hoe je foto's kunt de-comprimeren, als dat mogelijk is. Op de website van mijn school worden een aantal foto's geshowd (zoals bijvoorbeeld deze), maar ze zijn gecomprimeerd zodat ze gemakkelijker te laden zijn.

Ik heb een aantal van die foto's opgeslagen op mijn computer, en zou ze nu graag willen de-comprimeren, zodat ze veel beter te bekijken zijn ('t liefst zou ik het niveau willen halen dat de foto's hadden voordat ze gecomprimeerd werden). Wie weet hoe ik dat moet doen? Ik heb Adobe Photoshop, Jasc Photoshop en Adobe Imageready, dus als ik dat met een van die 3 photo-editing programma's moet doen, dan is dat geen probleem.

Nogmaals, kan iemand me a.u.b vertellen hoe ik die foto's kan de-comprimeren? Alvast duizendmaal dank!

Groetjes,

Ripper
Oud 16-04-2003, 20:14
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ripper schreef op 16-04-2003 @ 21:04:
't liefst zou ik het niveau willen halen dat de foto's hadden voordat ze gecomprimeerd werden
Dat kan dus niet. JPEG is lossy compression. Het is dus onmogelijk om de originele kwaliteit terug te krijgen.
Oud 17-04-2003, 01:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je kan een JPEG plaatje naar BMP of TIFF converteren met Paintshop Pro of Photoshop.

Maar zoals Desecrator al zei verandert dit niets aan de kwaliteit; het blijft precies hetzelfde plaatje, maar dan neemt het 8 keer zoveel ruimte in.

Maar als die JPEG goed is gemaakt zie je nauwelijks verschil tussen het origineel, ligt eraan in welke kwaliteit je het opslaat (van 0 tot 100, 0 = slechts, 100 = best).
Oud 17-04-2003, 07:00
M@rco
M@rco is offline
Dat kan dus niet nee. Net als je een zak chips leegeet, die chips krijg je ook niet meer terug

Die foto in je post lijkt me trouwens niet zozeer zwaar gecomprimeerd, maar eerder gewoon verkleind en gelijk opgeslagen (daar wordt het ook niet echt mooier van). Misschien dat anders degene die de foto's op de site heeft gezet, je de originelen kan geven?
Oud 17-04-2003, 07:08
iamcj
iamcj is offline
Ik zou naar de webmaster van school mailen, grote kans dat hij de grote foto nog heeft.
Oud 17-04-2003, 08:36
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 17-04-2003 @ 08:00:
Die foto in je post lijkt me trouwens niet zozeer zwaar gecomprimeerd, maar eerder gewoon verkleind en gelijk opgeslagen (daar wordt het ook niet echt mooier van).
Niet zwaar gecomprimeerd?
Zie je al die blokjes niet??
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:23
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-04-2003 @ 08:00:
Dat kan dus niet nee. Net als je een zak chips leegeet, die chips krijg je ook niet meer terug
behalve als je de zaak uitkotst....
Oud 17-04-2003, 14:10
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
McLaren schreef op 17-04-2003 @ 09:36:
nope
Oud 17-04-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 17-04-2003 @ 15:10:
nope
ohw, ik wel
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 14:20
McMotion
McMotion is offline
dan zie je elfjes waarom denk je dat het verkleinen zonder antialiasing zo scherp is gebleven, en waarom denk je dat zo'n klein kutplaatje meer dan 40 kb groot is
Oud 17-04-2003, 17:47
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
McLaren schreef op 17-04-2003 @ 09:36:
Niet zwaar gecomprimeerd?

Waarschijnlijk ligt dat niet aan de compressie maar aan het feit dat de foto's aanzienlijk verkleind zijn.

Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik niet wist dat je de compressiesterkte van JPG foto's kon instellen. Ik wil de dame iig voorstellen om de eigenaar vand e foto's te raadplegen om het orgineel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten