Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 03:14
Verwijderd
De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer angst heb voor grote vlaktes/pleinen waar de lucht zichtbaar is , als ik bijvoorbeeld in het gras lig en ik kijk omhoog naar de wolken, dan krijg ik het gevoel alsof ik val en moet ik onmiddelijk mn ogen sluiten/ronddraaien.

Vooral snachts is het het ergst als ikbijvoorbeeld naar de sterren kijk, het is letterlijk gewoon het gevoel alsof ik naar boven word gezogen ofzo, ik vind het echt naar.

Het grappige is dat ik er eerder nooit last van heb gehad, het is plots verschenen een jaar geleden ofzo. En ja ik heb al geprobeerd om gewoon schijt te hebben en 10 minuten lang naar de lucht te staren maar dan word het alleen maar erger.

En ik weet ook dat het fucking onzin is en dat ik helemaal niet omhoog kan vallen ofzo, maar weet iemand misschien waar het aan kan liggen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 06:56
Isa
Isa is offline
Ehm, een gevoel dat je niet meer zo onafhankelijk moet zijn ofzow.
P.S. Moet je vooral in het leger gaan met dergelijke angsten ahum.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 07:53
idmind
idmind is offline
Plijnvrees? Nieuwe bril nodig?
Is het iets psychisch?
Gebruik je vaak drugs?
Oud 13-04-2003, 08:12
Hardcore
Hardcore is offline
Ja hij gebruikt veel te vaak drugs kijk maar naar zijn naam. En nog iets lucht kun je niet zien dus ben maar nie bang.
Oud 13-04-2003, 09:24
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik snap niet waar je je druk om maakt hoor,
Je geeft in aan je angst.
Bang worden omdat je bang bent daardoor nog banger worden enz blabla.

Dat als je naar de lucht kijkt, duizelig word, verward en angstig word , gevoel van vallen. is allemaal niet zo raar hoor.
Op de manier hoe jij zegt naar de lucht te kijken bv door op het gras te liggen of 's nachts naar de sterren kijken, dan neem ik beetje aan dat je recht omhoog kijkt toch?

Wat er dan gebeurd (theorietje van mij, misschien niet teveel waarde aan hechten) is dat je al je orientatiepunten verliest.
Je kan hetgene wat je ziet niet meer inschatten kwa afstand met waar je zelf staat. Je hersenen proberen altijd een vast punt te maken voor jezelf, en plek waar je zelf staat, om je eigen positie in te schatten met de omgeving (instinct dat belangrijk is als je wil vluchten). Je hersenen stoppen niet met denken als je naar de lucht blijft staren waar geen orientatiepunt is. Je kan duizelig worden, hoofdpijn krijgen misselijk worden of zelfs bang. (je hersenen snappen niet waar je bent)
Dat het snachts erger is omdat dan sowieso alle orientatiepunten vager zijn, en de nacht heeft altijd iets instinctiefs gehad bij mensen van "oppassen".

dus, snap je beetje wat ik bedoel?
je moet je denk ik geen zorgen maken
... en dan heb ik het niet eens over drugs,

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:06
Nona
Nona is offline
Daar zit echt best iets in. Ik kan ook wel duizelig worden als ik recht omhoog kijk, en dat heeft echt niets met angst te maken.

Maar ja, wat doe je eraan?
Oud 13-04-2003, 11:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 13-04-2003 @ 10:24:
Je geeft in aan je angst.
Het is "toegeven aan". Wat jij hier noemt is een anglicisme, afgeleid van "to give in".
Oud 13-04-2003, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-04-2003 @ 07:56:
Ehm, een gevoel dat je niet meer zo onafhankelijk moet zijn ofzow.
P.S. Moet je vooral in het leger gaan met dergelijke angsten ahum.
jachtpiloot worden
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:19
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-04-2003 @ 12:28:
Het is "toegeven aan". Wat jij hier noemt is een anglicisme, afgeleid van "to give in".
ehh oke..
foutje
Oud 13-04-2003, 18:50
Verwijderd
hmmm ik weet het eigenlijk niet echt.. misschien dat je je teveel drukmaakt iedere keer als je naar boven kijkt.. en dat je daardoor steeds banger word en het ook iedere keer steeds enger vind om nar boven te kijken.
denk dat je het beste een half uur lang naar boven moet staren om zo te merken dat dr niks aan de hand is mrja je hebt al gezegt dat dat niet helpt
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:27
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Tjah ik heb precies hetzelfde gehad, maar dat is al lang geleden, volgens mij was ik toen een jaar of 12, maar na verloop van tijd (paar jaar) was het weer verdwenen.
Dat zuiggevoel wat je omschrijft, had ik ook, ik zou anders ook niet weten wat het is, ik zou ook niet op een grasveld kunnen liggen, als ik de lucht zou zien.
Waar het vandaan komt weet ik ook niet, maar het was gewoon opeens weg.
Oud 13-04-2003, 20:43
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Heel apart, en ik zou niet weten wat t is, al heb ik wel dat ik draaierig/flauwvallerig kan worden als ik denk aan vliegen, of zweven, ronddraaien in deze enorme lucht.
Mja, ik denk dat t misschien kan helpen jezelf wat te 'aarden', te stampen op de grond, wat te eten als je je zo voelt, je voeten duidelijk op de grond te voelen ed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:22
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 13-04-2003 @ 21:43:
Heel apart, en ik zou niet weten wat t is, al heb ik wel dat ik draaierig/flauwvallerig kan worden als ik denk aan vliegen, of zweven, ronddraaien in deze enorme lucht.
Mja, ik denk dat t misschien kan helpen jezelf wat te 'aarden', te stampen op de grond, wat te eten als je je zo voelt, je voeten duidelijk op de grond te voelen ed.
Lijkt me niet slecht idd.
Oud 13-04-2003, 23:39
Verwijderd
laatmaar is al verholpen met een dikke joint naar de sterren gestaard en bed8 dat het bullshit was.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:45
idmind
idmind is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 14-04-2003 @ 00:39:
laatmaar is al verholpen met een dikke joint naar de sterren gestaard en bed8 dat het bullshit was.
Ik hoop niet dat er meer van dit soort bullshit posts komen zeg. Anders ga ik eens de phase drie beschrijven van mijn LSD trip die ik nooit genomen heb. Zet het dan onder drugs en alcohol of zo... :[
Oud 14-04-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
idmind schreef op 14-04-2003 @ 00:45:
Ik hoop niet dat er meer van dit soort bullshit posts komen zeg. Anders ga ik eens de phase drie beschrijven van mijn LSD trip die ik nooit genomen heb. Zet het dan onder drugs en alcohol of zo... :[
uhm bullshit? wat heeft dit met drugs te maken ? ik zei alleen dat ik het zelf weg had laten gaan...

Al die tijd maakte ik me gewoon druk om niets, maarja, gister zag ik het in. Is dat zo ongeloofwaardig?

Misschien een tip voor iedereen, dat iedereen zichzelf kan genezen zonder zo een kutpsycholoog
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:30
Eend
Eend is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 14-04-2003 @ 12:09:
Misschien een tip voor iedereen, dat iedereen zichzelf kan genezen zonder zo een kutpsycholoog
Och, ik zal nooit kunnen genezen, met of zonder psycholoog. Tis alleen dat ik me beter voel met psycholoog en zonder drugs.
Oud 14-04-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:

niet iedereen kan dat,. ja de meeste wel maar niet iedereen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 08:20
KizzeLientje
KizzeLientje is offline
Ik weet niet wat het is ,maar er is wel een naam voor,tis iets zoals claustrofobie
Oud 19-04-2003, 06:58
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:

Sorry maar ik vind dat je op dit punt wel erg kortzichtig bent, het gaat om jou geval van lucht angst, en niet over algemene psychische klachten.
Reageren

Regels voor berichten