Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 14:16
Mara
Mara is offline
Hallo
Ik vroeg me af of er toevallig ook een programmatje is om tussen computers te kunnen chatten, zonder dat je een internetverbinding nodig hebt? Zo ja, kan ik dat ergens (gratis) downloaden?
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 14:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
net send kun je gebruiken, maar dat werkt niet tussen een xp/2000/nt en 9x, want 9x ondersteunt volgens mij geen net send. Maar echt chatten is niet handig. Je kunt tog netmeeting gebruiken, als je lange gesprekken hebt

edit:
hoe bedoel je chatten, in je netwerk of via internet. Als je via internet bedoelt kan het niet. Je kan neit met iemand chatten als je geen verbinding hebt met hem/haar.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:22
Mara
Mara is offline
Ja ik weet het ik leg het een beetje raar uit... ik bedoel dat je gewoon tekstberichten naar een andere computer in je netwerk kan sturen, zonder dat je verbinding met het internet nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:23
wabbit
wabbit is offline
winpopup
Oud 18-04-2003, 14:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-04-2003 @ 15:22:
Ja ik weet het ik leg het een beetje raar uit... ik bedoel dat je gewoon tekstberichten naar een andere computer in je netwerk kan sturen, zonder dat je verbinding met het internet nodig hebt.
dan kun je net send gebruiken voor korte berichten, maar als je echt wi chatten mot je dat met netmeeting doen. Je moet 'bellen' naar de andere pc. Dus gewoon bellen naar de andere ip-adres. Ik neem aan dat het zoiets is al 192.168.0.2 oid. Dat is bij mij iig. Dan moet de andere aan op de andere comp het gesprek accepteren. En je kan chatten, prog's delen, whiteboard gebruiken en zelfs met een mic praten. Maar dat is een beetje stom als je bij elkaar in huis zit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 18-04-2003 @ 15:25:
En je kan chatten, prog's delen, whiteboard gebruiken en zelfs met een mic praten. Maar dat is een beetje stom als je bij elkaar in huis zit
Ja, het ging er vooral dat er niet van beneden naar boven gelopen hoeft te worden als iemand me iets wil vragen, aangezien ik op zolder zit.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:32
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-04-2003 @ 15:27:
Ja, het ging er vooral dat er niet van beneden naar boven gelopen hoeft te worden als iemand me iets wil vragen, aangezien ik op zolder zit.
ik schreeuw dan atijd
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:43
wabbit
wabbit is offline
het zou wel makkelijk zijn als je neerzet welke OS je op de computers draait
Reageren

Regels voor berichten