Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 23:50
Verwijderd
Topmodellen zien er al lang niet meer uit als Brigitte Bardot met grote tieten en sensuele roodgestifte lippen. De supermodellen van deze tijd lijken veelal op junks, en zijn het vaak ook. Bill Clinton wijdde in 1997 een persconferentie aan de heroin chique-trend en riep de media op haar verantwoordelijkheden te nemen en een iets gezonder schoonheidsideaal uit te dragen. Modebladen zouden mede verantwoordelijk zijn voor eetstoornissen en verstoorde zelfbeelden van jonge meisjes.

Vind jij kleding in een blad mooier of aantrekkelijker als het gedragen wordt door een Eva Herzigova of Kate Moss (die overigens inmiddels wat kilo's is aangekomen), of zie jij liever een maatje 38 als 'paspop'?

Denk jij dat het aantal eetstoornispatiënten werkelijk verband houdt met dit door de bladen geschetste ideaalbeeld van het vrouwelijk lichaam?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 23:52
Verwijderd
wauw heb je al die topics op zitten sparen en komen ze er nu allemaal uit ?

Ik houd van vrouwen als ze niet te mager zijn maar ook zeker niet te dik. 't cola flesje zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 23:54
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 17-04-2003 @ 00:52:
wauw heb je al die topics op zitten sparen en komen ze er nu allemaal uit ?

Ik houd van vrouwen als ze niet te mager zijn maar ook zeker niet te dik. 't cola flesje zeg maar.
nee, heb ineens inspiratie en aangezien Rodina het niveau van Lifestyle zo laag vindt probeer ik daar wat aan te veranderen

De vraag is eigenlijk niet echt van wat voor vrouwen je houdt maar hoe je tegenover de heroin chique-look staat etc.. Maar colaflesje klinkt leuk!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 23:58
GRRR
GRRR is offline
als ze maar lekker dikke billen hebben dan vind ik het best
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 17-04-2003 @ 00:54:
nee, heb ineens inspiratie en aangezien Rodina het niveau van Lifestyle zo laag vindt probeer ik daar wat aan te veranderen

De vraag is eigenlijk niet echt van wat voor vrouwen je houdt maar hoe je tegenover de heroin chique-look staat etc.. Maar colaflesje klinkt leuk!
Goed hoor.

Urm nou de heroin chique look is niet echt vrouwelijk, ik gruwel eigenlijk behoorlijk van die te dunne modellen. Is relatief ik weet 't. Te dik is overigens ook niet om aan te zien. Ja ik ben kritisch
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 00:06
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
mmm, ik vind het ook lelijk. maar dat zou best onderbewuste jaloezie kunnen zijn (bestaat dat?)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 00:06
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik vind die buikjes namelijk wel mooi
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 04:00
maar
maar is offline
Ja, voor op de catwalk vind ik het prima. Mooier ook, wat niet betekent dat ik over lijken ga om zelf even dun te worden; die wereld is zo onbereikbaar en ik zie echt wel dat dat extreem is.

Of die advertenties eetproblemen veroorzaken; vast. Maar door alleen de sprieten te bannen uit tijdschriften verander je het ideaalbeeld echt niet zomaar. De belangrijkste reden dat pubermeisjes mager willen zijn is volgens mij dat ze nog niet gewend zijn aan hun volwassen lichaam, terugwillen naar hun kinderlijfje, en dat blijft.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 07:17
Verwijderd
Citaat:
maar schreef op 17-04-2003 @ 05:00:
Ja, voor op de catwalk vind ik het prima. Mooier ook, wat niet betekent dat ik over lijken ga om zelf even dun te worden; die wereld is zo onbereikbaar en ik zie echt wel dat dat extreem is.

Of die advertenties eetproblemen veroorzaken; vast. Maar door alleen de sprieten te bannen uit tijdschriften verander je het ideaalbeeld echt niet zomaar. De belangrijkste reden dat pubermeisjes mager willen zijn is volgens mij dat ze nog niet gewend zijn aan hun volwassen lichaam, terugwillen naar hun kinderlijfje, en dat blijft.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is niet zo dat veel meisjes terug willen naar hun kinderlijfje, maar ze krijgen via de media het idee dat het schoonheidsideaal ligt bij uitstekende ribben, ingevallen gezichtjes en benen met de dikte van een luciferhoutje. Juist meisjes in de puberteit zijn heel vatbaar voor dit soort ideeen. Ze zijn a) onzeker over zichzelf, en b) ze krijgen een vrouwelijker lichaam waar ze aan moeten wennen (en dat wordt het niet gemakkelijker gemaakt door al die heroine-modellen). Wanneer de media en de modellenwereld in bladen en op de catwalk alleen van die spijkers laten zien, zullen deze meisjes niet snel het idee krijgen dat maatje 38 ook oke is.

Ik zeg niet dat (extreem) dunne modellen geen model meer mogen zijn, maar ik denk wel dat ook vrouwen/meisjes met een iets grotere maat ook regelmatig op de catwalk moeten lopen en modereportages voor tijdschriften moeten doen (wat nu nog maar zeer sporadisch voorkomt), zodat (vooral jonge puber-)meisjes merken dat je er niet als een dunne junk uit hoeft te zien...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 07:25
Verwijderd
ik vind maatje 38 mooier.
met ingevallen wangen heb je een niet-sprekend gezicht, dus al die modellen lijken op elkaar.
nou was dat ook de bedoeling, want het probleem als naomi of cindy een show liep, dat het publiek meer naar hun keek dan naar de collectie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 07:32
on the moon
on the moon is offline
ik vind het er vaak eng uit zien. er was ook een reclame van het parfum j'adore...dat model zag er echt eng uit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 17-04-2003 @ 08:17:
Daar ben ik het niet mee eens. Het is niet zo dat veel meisjes terug willen naar hun kinderlijfje, maar ze krijgen via de media het idee dat het schoonheidsideaal ligt bij uitstekende ribben, ingevallen gezichtjes en benen met de dikte van een luciferhoutje. Juist meisjes in de puberteit zijn heel vatbaar voor dit soort ideeen. Ze zijn a) onzeker over zichzelf, en b) ze krijgen een vrouwelijker lichaam waar ze aan moeten wennen (en dat wordt het niet gemakkelijker gemaakt door al die heroine-modellen). Wanneer de media en de modellenwereld in bladen en op de catwalk alleen van die spijkers laten zien, zullen deze meisjes niet snel het idee krijgen dat maatje 38 ook oke is.

Ik zeg niet dat (extreem) dunne modellen geen model meer mogen zijn, maar ik denk wel dat ook vrouwen/meisjes met een iets grotere maat ook regelmatig op de catwalk moeten lopen en modereportages voor tijdschriften moeten doen (wat nu nog maar zeer sporadisch voorkomt), zodat (vooral jonge puber-)meisjes merken dat je er niet als een dunne junk uit hoeft te zien...
Is dat echt zo? Dat als ze er 'normaal' uitzien en ze zien die sprieten dat ze zich aanpassen? Maar waarom er is toch niemand die zegt van 'zo hoort het'?

Als ik 'n magere vent zie lopen denk ik meestal niet van shit ik moet 'ns afvallen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:27
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Hermione schreef op 17-04-2003 @ 00:50:
Topmodellen zien er al lang niet meer uit als Brigitte Bardot met grote tieten en sensuele roodgestifte lippen. De supermodellen van deze tijd lijken veelal op junks, en zijn het vaak ook. Bill Clinton wijdde in 1997 een persconferentie aan de heroin chique-trend en riep de media op haar verantwoordelijkheden te nemen en een iets gezonder schoonheidsideaal uit te dragen. Modebladen zouden mede verantwoordelijk zijn voor eetstoornissen en verstoorde zelfbeelden van jonge meisjes.

Vind jij kleding in een blad mooier of aantrekkelijker als het gedragen wordt door een Eva Herzigova of Kate Moss (die overigens inmiddels wat kilo's is aangekomen), of zie jij liever een maatje 38 als 'paspop'?
Persoonlijk vind ik maatje 38 mooier, dun = eng.

Citaat:

Denk jij dat het aantal eetstoornispatiënten werkelijk verband houdt met dit door de bladen geschetste ideaalbeeld van het vrouwelijk lichaam?
Muah, denk het eigenlijk wel, de 'bladen' worden toch wereldwijd gelezen en geprezen als zijnde toonaangevend, dus erg raar vind ik het niet dat vooral hele jonge (makkelijk beinvloedbare) meisjes dat als ideaal gaan zien.
Maar aan de andere kant moet je daar toch schijt aan hebben, je bent zoals je bent, etc.
Oud 17-04-2003, 08:33
Synonym
Synonym is offline
Nou als ik eerlijk ben, vind ik ze er vaak niet uitzien. Van die bleke hoofden (ja okey: je hebt zoiets als make-up) en súpermager. Heb je die polsjes wel 's goed bekeken? Echt niet normaal. Alleen wat Beltaine al zei, ze hebben vaak mooie buikjes. Maar verder? Vind je het gek dat zoveel meisjes last hebben van eetstoornissen, als dat het modebeeld is (niet dat ik me daar wat van aantrek )
Oud 17-04-2003, 08:40
Stevill
Stevill is offline
ik kan niet zeggen dat ik het ene wat mooier vind als het andere sommige mensen zien er nou eenmaal mollig leuker uit en sommigen zien er dun mooi uit, er zijn natuurlijk ook extreme gevallen waarbij het uberhaubt niet meer mooi kan zijn, kortom niet te dun niet te dik
Oud 17-04-2003, 08:54
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
tja die meisjes zijn ook letterlijk kapstokken natuurlijk. ik snap gewoon niet waarom jonge meisjes zo jaloers zijn op die visgraatmodellen, ze hebben trouwens meestal schijtgezichten.
Idd Brigitte Bardot (en al die fifties/sixties-modellen) bv. was toch een eind knapper, en als je dan toch nog een graatmager model had (bv. Twiggy) had ze wél nog een knap kopje. Kan je nu niet meer zeggen.
Enfin khou me er niet mee bezig, maar kvind het wel jammer dat veel meisjes dàt een schoonheidsideaal vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:46
nps
nps is offline
Ik vind 't dus niet mooi als bijvoorbeeld de sleutelbeentjes een meter uitsteken, en dat je boven de borsten zeg maar het midden van de ribbenkast ziet.

en dit is gewoon ziekelijk
Oud 17-04-2003, 09:47
Stevill
Stevill is offline
sick indeed
Oud 17-04-2003, 09:52
Laïs
Laïs is offline
OMG dat is echt eng.

Ik vind het echt niet mooi,al die spriet modellen.
Oud 17-04-2003, 09:58
italianboy
italianboy is offline
maatje 38
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:02
Evito
Evito is offline
Ik vind de kleding uit de bladen sowieso niet mooi. Walgelijk :r
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:15
Verwijderd
Het is zo lelijk, haar hoofd is te groot voor haar lichaam...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:28
strafcorner
strafcorner is offline
eeehm even over dat terug naar het kinderlijke lijfje willen... Kinderen zijn vaak mollig (beetje vadsig) dit is volkomen normaal, pas in de pubertijd verdwijnt dit alles... (denk bijv. aan de bekende babyface...) het zit dus juist andersom in elkaar....
Oud 17-04-2003, 10:35
on the moon
on the moon is offline
ik vind dat plaatje hierboven er niet echt geloofwaardig uitzien..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:48
ssjpan
ssjpan is offline
het is wel geloofwaardig vind ik, maar de meeste modellen zijn niet zo dun, maar wel zo dun dat het niet mooi meer is. maar maatje 34/36 vind ik wel mooi eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 10:49
ssjpan
ssjpan is offline
die site waar dat plaatje van komt is eng..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 17-04-2003 @ 10:46:
Ik vind 't dus niet mooi als bijvoorbeeld de sleutelbeentjes een meter uitsteken, en dat je boven de borsten zeg maar het midden van de ribbenkast ziet.

[afbeelding]

triest ook
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:54
Verwijderd
goed, maar dat is wel het extreemste voorbeeld, denk ik...
de meeste modellen zijn (nog) niet zo angstaanjagend. hooguit vraag je je af, zoals in het topic van bertbart over fashion ads, waar zitten de ingewanden? trouwens ssjpan hoe kan je zien waar die foto vandaan komt?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:45
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
*huivert bij et zien van foto* ze is nog magerder dan zo'n hongerig ethiopieertje lijkt alsof ze dood zou kunnen vallen als je dr gewoon 1 duwtje geeft
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:55
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 17-04-2003 @ 11:28:
eeehm even over dat terug naar het kinderlijke lijfje willen... Kinderen zijn vaak mollig (beetje vadsig) dit is volkomen normaal, pas in de pubertijd verdwijnt dit alles... (denk bijv. aan de bekende babyface...) het zit dus juist andersom in elkaar....
dat zijn erg kleine kinderen
maar in de tiener jaren zeg maar. dan zjin de kinderen vaak wel dun. dunne benen, recht vooral, kippenborst, geen dijen kont borsten, ben je zo graatmager..dan ben je ook recht.

ik vind dat hele dunne op de catwalks wel wat hebben. het is fout dat het beeld idd zo gemaakt wordt dat men denkt er zo uit te moeten zien, maar het zijn ook geen mensen meer, het zijn wandelenden paspopjes, het gaat niet meer om de meisjes. men moet alleen naar de kleding kijken, en zo kun je ze gerust topless laten lopen met minibroekjes zonder dat het er "ranzig" of "lustopwekkend" uitziet.

dat gene wat je vaak ziet, dat gene zie je als "normaal".
zie je vaak ultra dun, denk je dat dat normaal is. dat het zo hoort.
ik denk niet dat het veel te maken heeft met het terug kind willen zijn, aangezien ik geloof dat dat soort eetstornissen hoogst uitzonderijk waren in rubenstijd bijvoorbeeld..
Oud 17-04-2003, 13:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind kate moss haar koppie wel mooi en nu ze weer wat is aangekomen de rest ook. Ik vind dat er niet zo op maten moet worden gelet. Niet alle modellen hoeven voor mij 1.85 te zijn er mogen ook kleintjes bij zitten of als iemand ietsje dikker is maar nog erg mooi is waarom niet? ik vind het niet zo nodig om aan bepaalde maten te voldoen maar de ontwerper wel want dat is makkelijker voor m.

btw denk ik niet dat als de media veranderen dat er minder meisjes (en jongens) aan een eetstoornis gaan lijden. Het zit in je cultuur of niet. afrikaanse culkturen vinden dik over t algemeen mooi en europese dunner. Dat verandert de media niet .
Oud 17-04-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 17-04-2003 @ 08:46:
Is dat echt zo? Dat als ze er 'normaal' uitzien en ze zien die sprieten dat ze zich aanpassen? Maar waarom er is toch niemand die zegt van 'zo hoort het'?

Als ik 'n magere vent zie lopen denk ik meestal niet van shit ik moet 'ns afvallen...
nee, ik ook niet als ik een mager meisje zie lopen. Maar ik kan me wel voorstellen dat een jong meisje denkt dat ze niet aan het ideaalbeeld voldoet als ze op de catwalk en in modebladen alleen maar van die ongezond magere meisjes ziet. Bovendien denk ik dat meisjes sowieso vatbaarder zijn voor dit soort ideeen dan jongens
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Dat plaatje komt dan ook van een anorexia-website
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Die armen zijn nog wel realistisch maar die rug en dus dat lichaam is volgens mij echt met de computer gedaan, als je zo dun bent, ben je allang dood.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 17-04-2003 @ 11:54:
trouwens ssjpan hoe kan je zien waar die foto vandaan komt?
Op de foto gaan staan met je muis, rechtermuisknop klikken, eigenschappen en dan in de url kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 17-04-2003 @ 17:02:
Die armen zijn nog wel realistisch maar die rug en dus dat lichaam is volgens mij echt met de computer gedaan, als je zo dun bent, ben je allang dood.
die armen realistisch? dat zijn de botten met een velletje, wat je ziet.. misschien lijken ze in verhouding tot het bovenlichaam wel normaal...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 17-04-2003 @ 17:17:
die armen realistisch? dat zijn de botten met een velletje, wat je ziet.. misschien lijken ze in verhouding tot het bovenlichaam wel normaal...
Ik bedoel dat het nog best zou kunnen in het eht bij een anorexiapatient ofzo. Niet dat het mooi is of normaal ofzo, snap?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 17-04-2003 @ 17:18:
Ik bedoel dat het nog best zou kunnen in het eht bij een anorexiapatient ofzo. Niet dat het mooi is of normaal ofzo, snap?
ja
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:19
Verwijderd
Vet bout zo'n heroine chick, 't zou maar je vriendin zijn. als je wil dat ze oprot laat je gewoon een keiharde scheet
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:07
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
hmm.....dun is niet erg, zolang het maar niet eng dun is en dat is t som(of misschien wel vaak) wel...
Oud 17-04-2003, 18:15
Verwijderd
ze moet dik zijn met hangtieten en vieze schaamlappen met die naar ouwe vis ruiken en dan zo'n dikke harige reet waar je van die diepe kraters in ziet en natuurl;ijk moet ze scheel zijn, das geil, en het liefst weinig tot geen haargroei behalve een flinke snor natuurlijk....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:16
nps
nps is offline
Citaat:
gentleman schreef op 17-04-2003 @ 16:22:
Dat plaatje komt dan ook van een anorexia-website
en ze staat op de catwalk, your point is?

En trouwens, dat kan wel degelijk. Oude vriendin van me heeft met 27(!) kg in het ziekenhuis gelegen, en die heeft het ook overleefd (al zag ze eruit als een levende mummie)
Oud 17-04-2003, 18:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik vind het vaak echt te ver gaan, dan spreek je niet eens meer over dun maar gewoon over vel over been en dat vind ik alles behalve mooi.

Maar om nou te zeggen dat daar de hoeveelheid eetstorenissen aan te wijten zijn vind ik ook wel een beetje overdreven.
Mensen geloven maar in een beperkt aantal schoonheidswetten waarvan 1 dun zijn, dunne modellen zoals ze die al jaren kennen, zijn mooi en zelf zijn ze dik en lelijk.
Maargoed iemand die al onzeker is, laat zich daar eerder door beinvloeden en meet zichzelf eerder met die modellen dan iemand die gewoon tevreden is met zichzelf.

Persoonlijk vind ik écht dunne mensen vaak niet mooi.
Een beetje vlees is mooier gewoon een gezond figuur, mét heupen en dijen.
Maar het hangt van de persoon en diens uitstraling af, want ik ken genoeg meisjes met een beetje mollig figuur die hartstikke knap zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:37
Orion16
Orion16 is offline
Ze zijn altijd wel verschrikkelijk dun! Dat hoeft van mij nu ook weer nie hoor..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:

[afbeelding]

Dat bedoel ik!! Erg!! Geef dat meisje te eten..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 17-04-2003 @ 20:38:
Dat bedoel ik!! Erg!! Geef dat meisje te eten..
Waarschijnlijk gaat ze dan meteen dood, omdat haar maag na zolang hongeren niet meer voldoende maagsap produceert om vast voedsel adequaat te verteren.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:48
maar
maar is offline
Citaat:
lareno schreef op 16-04-2003 @ 23:17:

We zijn het erover eens dat tienermeisjes nog moeten wennen aan hun lijf en daar komt die onzekerheid juist vaak vandaan. Wat iemand anders ook al zei: dun blijft het ideaalbeeld, flawless bodies. Ik vind het prima als ze wat minder magere meisjes op de catwalk zetten; ik zei alleen dat ik dat niet per se mooier vind. Ik heb ook niet ontkend dat latten in tijdschriften nooit ergens eetproblemen veroorzaken, alleen dat zij niet de grootste bron van al het kwaad zijn. Ik denk dat de meeste tienermeisjes echt wel wijs genoeg zijn te zien dat dat uitersten zijn en als ze dat toch mooi vinden en er als klap op de vuurpijl een voorbeeld aan nemen, hadden ze dat ook wel gedaan als een vriendinnetje zo 'mooi' dun was.

Ik vind juist dat ze voor die catwalkkleding geen doorsnee meisjes moeten nemen; dat haalt het bijzondere weg. Bovendien wordt maatje 38 'mollig' genoemd in dat wereldje, daar gaan meisjes echt niet naar streven en dus worden ze alsnog dunner, omdat je een ideaalbeeld niet 1-2-3 verandert.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:07
ESCO
ESCO is offline
je moet ergens kunnen vastpakken en de kont liefst rond.
Oud 18-04-2003, 10:32
nps
nps is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2003 @ 20:39:
Waarschijnlijk gaat ze dan meteen dood, omdat haar maag na zolang hongeren niet meer voldoende maagsap produceert om vast voedsel adequaat te verteren.
bind r dan maar vast op 'n ziekenhuisbed met 'n infuusje vloeibaar voedsel
Oud 18-04-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 17-04-2003 @ 17:19:
Vet bout zo'n heroine chick, 't zou maar je vriendin zijn. als je wil dat ze oprot laat je gewoon een keiharde scheet
Muhahahaha *rotflmao*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten