Advertentie | |
|
![]() |
|||
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=454763
Op 1 forum posten is een stuk handiger, weet je tenminste dat niet alles gesloten word. Maar ok. Citaat:
liefde.. Het kind moet weten dat ze (hij) altijd bij haar terecht kan, op de moeder kan rekenen. Hij/zij moet voelen dat de moeder van 'm houdt, zich veilig kunnen voelen bij haar.. Citaat:
de ander wordt.. De dingen die ik bij je eerste vraag heb geschreven zijn wel belangrijk.. Voor de rest hangt het ook af of ze met elkaar klikken, een moeder en dochter die elkaars tegenpolen zijn, kunnen niet altijd even gelukkig met elkaar zijn, veel botsen ed.
|
Hej.
Ik ga de laatste jaren heel goed met mn moeder om. Toen ik echt aan het puberen was hadden we wat minder goed contact ![]() Succes met je opdracht! xxx Kronkel
|
![]() |
hum zal eerst maar ffies maar eigen gezins situatie vertellen
nou kheb 3 zussen, mijn vader is 8 jaar geleden overleden, mijn moeder heeft in die 8 jaar nooit een andere vriend gehad mijn band met mijn moeder is niet echt zo goed maar dat komt onder andere door alle problemen bij me thuis en het feit dat ze zelf depressief is simpele dingen kan ik haar wel vertellen, maar ruzies met mijn vriendinnen of problemen op school, problemen met mezelf bespreek ik niet met haar vaak als me wat dwars zit en het is haar schuld zeg ik het niet bang om haar te kwetsen en nog meer ruzie te krijgen tis zeker niet wat ik wil ik zou veel liever willen dat mijn moeder een goede vriendin van me is, die altijd voor me klaar staat maar die ook gebruik maakt van mijn schouder om op uit te huilen tis niet zo dat we nooit leuke dingen doen we gaan weleens shoppen ofzo, maar ik pas bij alles op wat ik zeg en doe misschien komt het ook wel omdat ik 16 ben en mijn moeder al 54 is, kweet het niet mijn moeder en ik lijken ook veel op elkaar en daardoor botsen we ook vrij veel, maar in plaats daarvan al onze gedachte's te delen sluiten voor elkaar buiten een moeder/dochter relatie hoort toch wel open te zijn vol vertrouwen en eerlijkheid beste vriendinnen met je moeder zijn lijkt me cool maar vrij veel komt het volgens mij niet voor, je familie heb je niet voor het uitkiezen maar je vrienden wel: daar zit het verschil in khoop dat je er wat aan hebt, succes
|
Ik vind dat een relatie moeder/dochter vriendschappelijk moet zijn en de moeder moet wel liefde tonen voor haar dochter zoals hier al steeds verteld is. Wederzijds(!) vertrouwen is ook belangrijk, dochter moet weten dat moeder altijd het beste met haar voor heeft.
Maar de moeder heeft ook een opvoedende taak, ze mag kinderen terechtwijzen op dingen die niet kunnen(al moeten fouten ook gerespecteerd worden en er moet niet eindeloos over gezeurd worden. Kinderen/jongeren experimenten etc en maken fouten en dat moet kunnen). Ik ken namelijk ook mensen waarvan de moeder alles maar goed vind en dat vind ik ook wel een beetje vreemd. ( en mijn buren draaien vaak al muziek om 8 uur 's ochtends en dan spraken we ook de moeder erop aan, puberende pubers luisteren toch niet naar een buurvrouw). Als moeder en dochter goede vrienden zijn is dat heel fijn, ik zie niet in wat er mis mee zou kunnen zijn. Mijn ouders zijn nog bij elkaar, en met mijn moeder heb ik een niet bijzonder goede maar ook geen slechte relatie. Ik kan er neit tegen als ze rot doet tegen mij ![]() ![]() |
![]() |
|
M'n moeder is zeker geen vriendin, maar ik kan het wel erg goed met haar vinden. Ik zou alles bij haar kwijt kunnen maar dat lukt me vaak niet. Wel kan ik het altijd met haar over problemen die ik met iemand heb praten (ruzies of andere conflicten), of over dingen die me ff dwars zitten. Ook geef ik haar soms gewoon ff een knuffel omdat ik me alleen voel ofzo
Maar daar tegenover staat dat zij bepaalde dingen gewoon niet, die ik ook echt niet kwijt wil. Ook praat ik met haar nooit over jongens.. Ik ben wel tevreden hiermee, want ik kan kwijt wat ik wil, en ik hoef niks... Ook is ze vaak thuis. ![]()
|
de relatie met mn moeder is redelijk afstandelijk. ze zou wel meer van me willen weten maar daar voel ik me helemaal niet goed bij, zo zijn we niet opgevoed. onze karakters botsen ook nogal. ze steunt me nooit in de dingen die ik doe het enige wat ze zonder oponthoud loopt te doen is waarschuwen voor mijn falen en me aan te raden om de gemakkelijke weg te nemen, zo ben ik niet dus tja.
|
![]() |
[QUOTE]tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:24:
[B]Hallooo! Ik moet voor levensbeschouwing een heel onderzoek doen, echt niet interessant om helemaal te gaan uitleggen, maar ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn. En wat vind je van moeder&dochter (of zoon, maar dat komt minder vaak voor) die als beste vriendinnen met elkaar omgaan? Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen? Vermeld aub ook nog even hoe je gezinssituatie thuis is, dus of je ouders nog bij elkaar zijn.. Jullie zouden me goed kunnen helpen! Alvast bedankt?? Heej alles goed?Nou ik d8 ik reageer ffies op joe berichtje.Nou, mijn band met mijn moeder is erg goed, ik kan egt alles aan haar kwijt wat ik aan haar kwijt wil, ze reageerd altijd optimistisch, en als ik problemen heb, of me rot voel, dan kan ik ook altijd mijn hart bij haar luchten. Ook als het om jongens gaat, dat hoor ik niet vaak dat dochters daar goed met hun moeder over kunnen praten, dan heb ik zoiets van waarom niet? ![]() ![]()
|
![]() |
Hoi!
Okeej, ff een lang verhaal denk ik........mijn moeder is iets meer als een half jaar geleden overleden nadat ze tien jaar ziek is geweest (kanker), dit heeft natuurlijk wel veel invloed op onze band gehad. Heel lang had ik niet echt door wat er aan de hand was, ik was 6 toen ze ziek werd maar toen ik op mijn 13e te horen kreeg dat ze niet meer te genezen was knapte er iets in mij en werd het me duidelijk dat ik er van moest genieten nu ik nog een meoder had. Ik heb steeds geprobeerd om meer tijd voor haar vrij te maken, en de ene tijd wilde ik mijn band met haar verbeteren maar er waren ook tijden dat ik dit juist niet wilde, ik had zo'n idee dat als ik nu alvast aftand van haar nam het verlies wat minder pijnlijk zou zijn maar na een tijdje had ik zo'n spijt van die houding dat ik alles weer terug draaide. MIjn zus had ene hele sterke band met mijn moeder, ze was haar beste en een van haar wienige vriendinnen, mijn moeder had via zo'n alternatieve arts te horen gekregen dat het goed was als ze elke dag een tijdje ging lopen dus ging ze elke dag ongeveer een uur het bos in, ik had nooit zin om mee te gaan, mijn zus wel. Mijn meoder wist alles van mijn zus en kende haar door en door terwijl ik een raadsle voor haar bleef. Het ene moment wilde ik haar continu knuffelen en het andere moment abslouut niet om haar geen pijn te doen. Op zich zou een band tussen een moeder en haar kind sterk moeten zijn, je bent toch een stukje van haar, je lijkt voor een deel op haar. Je houd van haar, teminste als het goed is.... Ik heb redelijk wat vreindinnen die alles aan hun meoder vertellen, als ze met een jongen gezoend hebben, als ze verlieft zijn of als ze straf hadden weet ik veel wat.......ik heb dat nooit gadaan, wat denk ik vooral door mij kom maar ik zou hete cht geweldig vinden als je zo met ej meoder om kan gaan....... Hmmzz hoop dat je er wat aan hebt, anders mail je maar als het niet duidelijk is. xxx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Software & Hardware |
IRC Funnies (Deel 2) Koen | 133 | 21-12-2001 21:31 |