Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 12:24
tessy9
tessy9 is offline
Hallooo!
Ik moet voor levensbeschouwing een heel onderzoek doen, echt niet interessant om helemaal te gaan uitleggen, maar ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
En wat vind je van moeder&dochter (of zoon, maar dat komt minder vaak voor) die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?
Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?
Vermeld aub ook nog even hoe je gezinssituatie thuis is, dus of je ouders nog bij elkaar zijn..
Jullie zouden me goed kunnen helpen!
Alvast bedankt??
Groetjes!
Oud 22-04-2003, 12:24
Verwijderd
crosspost!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 12:37
Quiana
Quiana is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=454763
Op 1 forum posten is een stuk handiger,
weet je tenminste dat niet alles gesloten word.
Maar ok.
Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:24:
hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
Tussen een kind en een moeder moet iig vertrouwen zijn,
liefde.. Het kind moet weten dat ze (hij) altijd
bij haar terecht kan, op de moeder kan rekenen.
Hij/zij moet voelen dat de moeder van 'm houdt,
zich veilig kunnen voelen bij haar..

Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:24:
En wat vind je van moeder&dochter (of zoon, maar dat komt minder vaak voor) die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?
Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?
Is niks mis mee lijkt me. Zolang je maar niet afhankelijk van
de ander wordt..

De dingen die ik bij je eerste vraag heb geschreven
zijn wel belangrijk.. Voor de rest hangt het ook af
of ze met elkaar klikken, een moeder en dochter
die elkaars tegenpolen zijn, kunnen niet altijd
even gelukkig met elkaar zijn, veel botsen ed.
Oud 22-04-2003, 12:41
tessy9
tessy9 is offline
Hej Betamethason?
Bedankt!
Tenminste nog iemand die er echt serieus op ingaat!
En bedankt voor de tip!
Oud 22-04-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:41:
Hej Betamethason?
Bedankt!
Tenminste nog iemand die er echt serieus op ingaat!
En bedankt voor de tip!
ik wil dr best serieus op ingaan alleen ik weet niet of deze openblijft
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:12
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef op 22-04-2003 @ 13:54:
ik wil dr best serieus op ingaan alleen ik weet niet of deze openblijft
Ik vind hem hier beter passen dat op L&R, dus ik laat het voorlopig wel open en dan mag jij er serieus op in gaan.
Oud 22-04-2003, 13:26
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:22:
ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
--------------------------------------------------------------------------------

hoi hoi, ik wil je wel ff helpen hoor!
Ik heb een hele goed band met mijn moeder...M'n ouders zijn nu 2 jaar uitelkaar en dat bevalt me eigenlijk wel (klinkt misschien raar, maar tis een lang verhaal, te lang )

quote:
En wat vind je van moeder&dochter die als beste vriendinnen met elkaar omgaan?[/B]

Ik vind het heerlijk!Ik heb dat zelf ook met mijn moeder en het voelt gewoon heel goed!Na de scheiding zijn we erg naar elkaar toegegroeid en ik heb ook een goede relatie met m'n broer maar daar ging t hier ff nie om

quote:
Wat moet er gebeuren, hoe moet de relatie zijn, zodat moeder en dochter/zoon zich zo gelukkig mogelijk met elkaar voelen?[/B]

Ten eerste moeten beide ouders (in dit geval dus de moeder) het kind op z'n gemak maken...Interesse tonen...Laten zien dat de ouder van het kind houd.Tjah, wat nog meer?

quote:
Alvast bedankt??
Groetjes! [/B]

Graag gedaan! xxx Suzan
Oud 22-04-2003, 14:37
aboe
aboe is offline
Ik wil je ook wel helpen hoor

Ik heb geen contact meer met mijn moeder. Dus al helemaal geen band hehe. Hoe dat ie eigenlijk moet zijn? Het lijkt me heerlijk om een moeder te hebben, samen kletsen, stadten, over meiden dingetjes kletsen. Iemand die je een knuffel geeft, die zegt van je te houden.

Wat ik ervan vind als moeder en dochter met elkaar omgaan als vriendinnen. Is toch niks mis mee? Ik denk alleen wel dat er nog duidelijk een verschil moet zijn.. de volwassene moet nog gewoon doorgaan met de "opvoedrol". Als je snapt wat ik bedoel. (kan niet goed uitleggen)

Liefde geven aan je dochter, laten zien dat je haar respecteerd om wie zij is, ook al maakt ze fouten. Probeer open tegen elkaar te zijn..... maar het belangrijkste..het gevoel geven dat je elkaar respecteerd.

Verder wil ik hier wel even bij zeggen dat ik een superpa heb! Ik heb een hele goede band met mijn vader..mijn vader is mijn beste vriend. Dus het kan ook vader dochter zijn
(toch mis ik die moeder nog steeds )

Maar goed... tot hier.....

suc6 verder ermee

Aboe
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:18
Quiana
Quiana is offline
(kan niet pm'en (oftewel: ik ben lui, en heb geen zin
om uren te wachten voordat die pm
eindelijk verstuurt is ivm trage pc) dus dan ff hier..)
Citaat:
tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 16:14:
ik wou graag nog ff weten of je v/m bent en hoe oud je bent, want dat heb ik nodig voor de verwerking van je berichtje in mijn werkstuk ...
Ben 16, en een meisje..
Oud 22-04-2003, 15:45
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hej.

Ik ga de laatste jaren heel goed met mn moeder om. Toen ik echt aan het puberen was hadden we wat minder goed contact Mijn ouders zijn bij elkaar en ik heb een goede band met ze. Ik heb respect voor mijn moeders mening en zij voor de mijne. Ik vind dat het op mijn leeftijd geen probleem is om beste vriendinnen te zijn met je moeder. Dat is ook denk ik per moeder en kind verschillend. Een moeder moet haar dochter natuurlijk wel normen en shit meegeven, maar als zij dat kan als beste vriendin, dan heb ik daar geen problemen mee. De ideale situatie vind als er respect, liefde en stabiliteit is tussen een moeder een dochter.

Succes met je opdracht!
xxx Kronkel
Oud 22-04-2003, 16:33
gothicje
gothicje is offline
hum zal eerst maar ffies maar eigen gezins situatie vertellen
nou kheb 3 zussen, mijn vader is 8 jaar geleden overleden, mijn moeder heeft in die 8 jaar nooit een andere vriend gehad
mijn band met mijn moeder is niet echt zo goed maar dat komt onder andere door alle problemen bij me thuis en het feit dat ze zelf depressief is
simpele dingen kan ik haar wel vertellen, maar ruzies met mijn vriendinnen of problemen op school, problemen met mezelf bespreek ik niet met haar
vaak als me wat dwars zit en het is haar schuld zeg ik het niet bang om haar te kwetsen en nog meer ruzie te krijgen
tis zeker niet wat ik wil
ik zou veel liever willen dat mijn moeder een goede vriendin van me is, die altijd voor me klaar staat maar die ook gebruik maakt van mijn schouder om op uit te huilen
tis niet zo dat we nooit leuke dingen doen we gaan weleens shoppen ofzo, maar ik pas bij alles op wat ik zeg en doe
misschien komt het ook wel omdat ik 16 ben en mijn moeder al 54 is, kweet het niet
mijn moeder en ik lijken ook veel op elkaar en daardoor botsen we ook vrij veel, maar in plaats daarvan al onze gedachte's te delen sluiten voor elkaar buiten
een moeder/dochter relatie hoort toch wel open te zijn vol vertrouwen en eerlijkheid
beste vriendinnen met je moeder zijn lijkt me cool maar vrij veel komt het volgens mij niet voor, je familie heb je niet voor het uitkiezen maar je vrienden wel: daar zit het verschil in

khoop dat je er wat aan hebt, succes
Oud 22-04-2003, 16:53
mleen
mleen is offline
Ik vind dat een relatie moeder/dochter vriendschappelijk moet zijn en de moeder moet wel liefde tonen voor haar dochter zoals hier al steeds verteld is. Wederzijds(!) vertrouwen is ook belangrijk, dochter moet weten dat moeder altijd het beste met haar voor heeft.

Maar de moeder heeft ook een opvoedende taak, ze mag kinderen terechtwijzen op dingen die niet kunnen(al moeten fouten ook gerespecteerd worden en er moet niet eindeloos over gezeurd worden. Kinderen/jongeren experimenten etc en maken fouten en dat moet kunnen). Ik ken namelijk ook mensen waarvan de moeder alles maar goed vind en dat vind ik ook wel een beetje vreemd. ( en mijn buren draaien vaak al muziek om 8 uur 's ochtends en dan spraken we ook de moeder erop aan, puberende pubers luisteren toch niet naar een buurvrouw).

Als moeder en dochter goede vrienden zijn is dat heel fijn, ik zie niet in wat er mis mee zou kunnen zijn.

Mijn ouders zijn nog bij elkaar, en met mijn moeder heb ik een niet bijzonder goede maar ook geen slechte relatie. Ik kan er neit tegen als ze rot doet tegen mij Maar hoe aardig ik haar vind hangt wisselt wel erg.. Als zij chagarijnig is en ik ben vrolijk en entousiast hou ik het niet uit bij haar. ik irriteer me heel snel aan haar gedrag. Praten doe ik eigenlijk ook niet zo veel met haar maar als wel een keer iets doen is het wel altijd leuk..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:57
Miracle
Miracle is offline
M'n moeder is zeker geen vriendin, maar ik kan het wel erg goed met haar vinden. Ik zou alles bij haar kwijt kunnen maar dat lukt me vaak niet. Wel kan ik het altijd met haar over problemen die ik met iemand heb praten (ruzies of andere conflicten), of over dingen die me ff dwars zitten. Ook geef ik haar soms gewoon ff een knuffel omdat ik me alleen voel ofzo
Maar daar tegenover staat dat zij bepaalde dingen gewoon niet, die ik ook echt niet kwijt wil. Ook praat ik met haar nooit over jongens..

Ik ben wel tevreden hiermee, want ik kan kwijt wat ik wil, en ik hoef niks... Ook is ze vaak thuis.
Oud 22-04-2003, 18:03
damaetas
damaetas is offline
de relatie met mn moeder is redelijk afstandelijk. ze zou wel meer van me willen weten maar daar voel ik me helemaal niet goed bij, zo zijn we niet opgevoed. onze karakters botsen ook nogal. ze steunt me nooit in de dingen die ik doe het enige wat ze zonder oponthoud loopt te doen is waarschuwen voor mijn falen en me aan te raden om de gemakkelijke weg te nemen, zo ben ik niet dus tja.
Oud 22-04-2003, 20:08
m1$$b4dg1rL
m1$$b4dg1rL is offline
[QUOTE]tessy9 schreef op 22-04-2003 @ 13:24:
[B]Hallooo!
Ik moet voor levensbeschouwing een heel onderzoek doen, echt niet interessant om helemaal te gaan uitleggen, maar ik wou vragen of jullie mij misschien konden helpen door mij te vertellen wat jullie band is met jullie moeder en hoe je vind dattie eigenlijk moet zijn.
Vermeld aub ook nog even hoe je gezinssituatie thuis is, dus of je ouders nog bij elkaar zijn..
Alvast bedankt??

Heej alles goed?Nou ik d8 ik reageer ffies op joe berichtje.Nou, mijn band met mijn moeder is erg goed, ik kan egt alles aan haar kwijt wat ik aan haar kwijt wil, ze reageerd altijd optimistisch, en als ik problemen heb, of me rot voel, dan kan ik ook altijd mijn hart bij haar luchten. Ook als het om jongens gaat, dat hoor ik niet vaak dat dochters daar goed met hun moeder over kunnen praten, dan heb ik zoiets van waarom niet? , ik praat ook veel met haar, ik heb zelf een posttraumatische stress syndroom gehad door een verkeersongeluk, en ik kon altijd bij haar komen, en ik kon altijd m'n hart luchten , verder heb ik nog een broer, waarmee ik beste vrienden ben en alle geheimen mee deel en een vader die ook erg goed voor ons is. XXXX en veel liefs moi successs nog!
Oud 23-04-2003, 19:10
faith666
faith666 is offline
Hoi!
Okeej, ff een lang verhaal denk ik........mijn moeder is iets meer als een half jaar geleden overleden nadat ze tien jaar ziek is geweest (kanker), dit heeft natuurlijk wel veel invloed op onze band gehad. Heel lang had ik niet echt door wat er aan de hand was, ik was 6 toen ze ziek werd maar toen ik op mijn 13e te horen kreeg dat ze niet meer te genezen was knapte er iets in mij en werd het me duidelijk dat ik er van moest genieten nu ik nog een meoder had. Ik heb steeds geprobeerd om meer tijd voor haar vrij te maken, en de ene tijd wilde ik mijn band met haar verbeteren maar er waren ook tijden dat ik dit juist niet wilde, ik had zo'n idee dat als ik nu alvast aftand van haar nam het verlies wat minder pijnlijk zou zijn maar na een tijdje had ik zo'n spijt van die houding dat ik alles weer terug draaide.
MIjn zus had ene hele sterke band met mijn moeder, ze was haar beste en een van haar wienige vriendinnen, mijn moeder had via zo'n alternatieve arts te horen gekregen dat het goed was als ze elke dag een tijdje ging lopen dus ging ze elke dag ongeveer een uur het bos in, ik had nooit zin om mee te gaan, mijn zus wel. Mijn meoder wist alles van mijn zus en kende haar door en door terwijl ik een raadsle voor haar bleef. Het ene moment wilde ik haar continu knuffelen en het andere moment abslouut niet om haar geen pijn te doen.
Op zich zou een band tussen een moeder en haar kind sterk moeten zijn, je bent toch een stukje van haar, je lijkt voor een deel op haar. Je houd van haar, teminste als het goed is....
Ik heb redelijk wat vreindinnen die alles aan hun meoder vertellen, als ze met een jongen gezoend hebben, als ze verlieft zijn of als ze straf hadden weet ik veel wat.......ik heb dat nooit gadaan, wat denk ik vooral door mij kom maar ik zou hete cht geweldig vinden als je zo met ej meoder om kan gaan.......
Hmmzz hoop dat je er wat aan hebt, anders mail je maar als het niet duidelijk is.
xxx
Reageren

Regels voor berichten