Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 14:25
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
hoi,

Ik heb net mijn hd geformatteerd en winXP geinstalleerd, nou heb ik een partitie van ongeveer 2.5 Gb gereserveerd voor windows en andere kleine programma's (ik weet 2.5 is aan de kleine kant, maar wat wil je met een HD van 8 Gb....). Het probleem is nou echter dat windows de hele tijd aangeeft dat de harde schijf vol is, terwijl de bestanden die erop staan maar ongeveer 1.5 Gb in totaal zijn. Nou heb ik gelezen dat dit aan de swap-file kan liggen, dus die heb ik nou op een andere partitie gezet, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2003, 14:31
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik weet niet of het helemaal klopt, maar je temp is volgens mij iets anders dan je swap files. Dus misshien dat je van tijd tot tijd je temp folder moet legen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 14:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga naar mijn computer. Klik op C en zie hoeveel ruimte er nog vrij is in het Details-vakje linksonder. Hoeveel ruimte heb je nog vrij?

Swapfile heet pagefile.sys en is een hidden file, dus kun je alleen zien als je 'show all files' in de mapopties hebt aangezet.
Oud 20-04-2003, 15:06
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
Aan de temp map kan het niet liggen, die is maar 300 kb groot.

Bij details staat: beschikbaar 142 mb, maar als ik dan ga kijken hoeveel de bestanden innemen die op c: staan kom ik maar tot 1.5 Gb, dus zou er nog minstens 1 Gb beschikbaar moeten zijn....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 16:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
misshien dat ie sommige bestanden niet meeteld omdat ze verborgen zijn of zo(niet echt logisch maar kan nix anders bedenken )
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 16:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Tuinhuisje schreef op 20-04-2003 @ 16:06:
Aan de temp map kan het niet liggen, die is maar 300 kb groot.

Bij details staat: beschikbaar 142 mb, maar als ik dan ga kijken hoeveel de bestanden innemen die op c: staan kom ik maar tot 1.5 Gb, dus zou er nog minstens 1 Gb beschikbaar moeten zijn....
Waar kijk je hoeveel ruimte alle bestanden innemen op je partitie?
Klik eens rechts op C en dan properties/eigenschappen. Daar zie je de werkelijke waarden.
Oud 20-04-2003, 16:35
WolterB
WolterB is offline
dit kan liggen aan het systeemherstel

dat kan je uitzetten door:
deze computer (rechter muisknop) --> eingenschappen --> tabblad systeemherstel --> systeemhertstel op alles stations uitschakelen

dat scheelde na mijn WinXP installatie zon 1,5 gig
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten