Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nooit eerder van gehoord, helaas, want het klinkt heel erg leuk en uitdagen.
Hoewel ik niet heel erg goed ben ik Grieks vertalen en het onthouden van de dingen er omheen had ik er toch wel iets meer van gehoord. Nouja, misschien volgend jaar, dan draait alles om het vertalen en niet meer (of in iedergeval minder) om tekstverklaren. Maar jij doet kennelijk ook mee? Vertel er eens wat meer over, wat je er zelf wat vond, wat de vragen waren e.d. Lijkt me erg leuk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik doe inderdaad mee en ben nu nog hard bezig met het voorbereiden van de finaletekst voor komende zaterdag. Daarna weet ik dus ook pas wat ze hebben gevraagd -de vragen van vorig jaar heb ik verdrongen aangezien ik alleen maar domme antwoorden wist te bedenken
![]() ![]() ![]()
|
Wat leuk dat je meedoet!! Ik had helaas echt geen tijd. Vorig jaar heeft een meisje bij ons op school de Pythiawedstrijd gewonnen en mocht met onze leraar naar Griekenland, waar zij en alle andere winnaars uit Europa (geloof ik) werden gehuldigd door de president van Griekenland. Echt heeeel gaaf, ze gingen ook nog van alles bezoeken in Griekenland. Ik heb foto's gezien, en het leek me echt super. Maar ja, dus geen tijd, en ik had ook weinig inspiratie om een essay te schrijven.
Jij heel veel succes!!!
|
![]() |
Zat Hanna bij jou op school? Wat grappig! Ik heb haar vorig jaar in de finale ontmoet inderdaad. Ik wist niet dat jullie op dezelfde school zaten, hihi. Het lijkt me inderdaad ook een geweldige reis en ga dus zeker mijn best doen zaterdag!
Het heeft me inderdaad flink wat tijd gekost, maar het was wel leuk om te doen. Zijn er wel andere klasgenoten die meegedaan hebben? (oftewel:Loop ik je docent weer tegen het lijf in het museum?)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het was heel erg leuk zaterdag! Er waren dit keer 5 finalisten, dus het was een drukke boel. Ik kreeg allereerst vragen over de tragedie Antigone in het geheel, die later werden toegespitst op de passage die wij vertaald hadden. Het ging hier om het vertalen, de letterlijke betekenis, de bedoeling van de auteur (ironie ed.) en stijlfiguren. Naast het vertalen van zo'n 20 regels moesten we ook een stukje in het Grieks voorlezen, waarbij ik dus constant over de (overdosis) sigma's struikelde...
Het was in ieder geval een hele leuke ervaring en ik raad alle middelbare scholieren (van volgend jaar) aan om ook eens mee te doen!
|
![]() |
er hebben van onze klas ook 3 leerlingen meegedaan, ze zijn wel niet verder geraakt dan de eerste ronde... één van hen had wel een eervolle vermelding.
Vorig jaar won er een leerling van onze school en die is ook met de leraar naar griekenland gegaan...
|
Er zijn wel aan de lopende band vertaalwedstrijden hè? Een meisje bij mij op school (Deventer - Etty Hillesum Lyceum) had laatst ook al eentje gewonnen, en ik ben nou als reserve ook naar eentje gestuurd. Welke weet ik niet precies, daar gaat het ook niet om.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wintertijd: niet vergeten om de klok vannacht een uur terug te zetten Verwijderd | 116 | 11-11-2016 02:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Een verhaaltje voor KCV Changshan | 21 | 16-03-2005 09:47 | |
Verhalen & Gedichten |
KCV- Verhaaltje (2) Horus | 16 | 15-03-2005 17:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog een kcv verhaaltje: de boodschap van Kristola Verleden Tijd | 11 | 15-03-2005 16:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Klassieke talen wedstrijd nienie | 30 | 04-04-2004 16:21 | |
Algemene schoolzaken |
Heeft iemand een leuk idee Yamyam | 32 | 21-05-2003 20:24 |