Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja ik ben het er mee eens, ik ben zelf geen heilig boontje maar de meeste dingen vind ik te ver gaan. Die types die je noemt zie ik jammergenoeg in mijn omgeving te veel, zij vinden mij raar als ik wat van hun zeg en denken dat zij normaal zijn, ik hoop toch echt dat ik het ben, maarja, gaat hoop ik vanzelf weer over en anders is het echt slecht voor onze cultuur ja.
|
![]() |
|
Doet me allemaal een beetje denken aan Amerika..
Als ik zo'n talkshow zit te kijken (ik noem een Ricky Lake/Jenny Jones), waar meisjes al 2 kinderen hebben terwijl ze nog maar een jaar of 16/17 zijn, schrik ik me nog steeds dood, terwijl het daar al (redelijk) normaal schijnt te zijn. Ik denk dat zoiets gewoon overwaait naar Europa, net als vraatzucht enzo. Niet dat ik het normaal vind, waarschijnlijk is het ook een soort 'mode verschijnsel'. Nu is het nog stoer om op je 9e in een slettenpakje te lopen, over een paar jaar zal het wel iets meer gematigd zijn. Denk ik. Hoop ik :\
||
Citaat:
Wat was het eerst? Hoe was de cultuur waar wij (jullie) naar streven? Zoals chipmunk zegt, ' tis de ondergang van onze cultuur ' . Over welke cultuur heb je het in godsnaam? |
![]() |
|
![]() |
Ben het absoluut eens met dit topic....Zelf ben ik 16 en ik geef toe ik ging ook vroeg uit, drink ook al een tijdje alcohol, maar daarnaast rook ik niet, kleed mij bedekt
![]() En dat is denk ik wat er zo weinig gebeurt. Alles moet zoveel en zo groot en zo goed als het maar kan, mensen doe gewoon ff normaal! Ik denk trouwens wel dat het deel van de maatschappij dat hier beschreven wordt niet erg grot is en ook van het iets dommere deel van de maatschappij, sorry dat ik het zo grof zeg. Probeer je er gewoon niet teveel aan te ergeren (heel moeilijk, I know) het waait wel over, naar mijn mening
||
Citaat:
Maar of het correct is is een tweede.
||
Citaat:
Alsof jij dan wél de cultuur bent waar iedereen op loopt te wachten. |
![]() |
||
Citaat:
ik ook ![]() De dingen die je noemt vallen mij ook op en zijn erg herkenbaar. Ik kan me daar af en toe behoorlijk aan irriteren, maar negeren (en uit de weggaan) werkt veel beter.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat zijn volgens mij de minder begaafde mensen. en als ze dan kinderen krijgen.... ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ja . je hebt opzich wel gelijk de tv is de verdoemenis van alles de onzinnige progamma's die nergens over gaan het stinkt naar commercie
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
b) Deze welvarende maatschappij heb je te danken aan het feit dat jouw voorvaders eeuwenlang geprofiteerd hebben van de buitenlanders en dat nog in zekere mate doen. Het is niet eens JULLIE maatschappij om daar mee te beginnen maar de ONZE. Jij en ik hebben er evenveel recht op. *= , maar beargumenteer het dan maar wel goed, heel erg goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Jullie hebben veel gedaan? Wat loop je te brabbelen als je eens wat meer duidelijkheid probeert te geven kunnen wij je laten zien dat het in grootmensenland anders gaat dan dat je op tv ziet.
|
Wat ik echt belachelijk vind is dat kleine meisjes zich 'sexy' moeten kleden. Pas zag ik nog een meisje van een jaar of 7 met een kort rokje,lange laarzen,een kort topje en makeup. Maar zo'n kind kan je niks kwalijk nemen, die wil alleen maar zijn zoals haar 'helden' Britney of Christina of *vul een popsterretje in*. Het zijn de ouders die moeten zeggen dat zoiets niet hoort. Dat ze daar nog veel te jong voor is. Maar die ouders vinden het wel leuk. Kijken of ze het nog zo leuk vinden als dat meissie ouder word aangezien dan ze is en word aangerand door de locale viespeuk.
||
Citaat:
maar hoe komt het dan dat die koters het tegenwoordig zo normaal vinden om er vanaf de kleuterschool al sletterig bij te lopen (welke idioot heeft de kinder-string verzonnen??) (niet dat strings per def sletterig zijn maar het gaat om het idee) en waarom wordt dit door ouders gestimuleerd? ik denk niet dat een meisje van 6 zelf met het idee komt dat ze een string wil dragen, nee mammie neemt dat mee want dan is haar dochtertje lekker hip. het uiterlijk en gedrag van kinderen bepaalt het imago van de ouders. alleen die ouders hebben niet door dat het belachelijk is. ook is het natuurlijk heel goed voor de persoonlijke ontwikkeling van je kind als je het zo vrij mogelijk laat en stimuleert al zo vroeg mogelijk kennis te maken met alle facetten van het leven. jajaja maar dat betekent niet dat je die kinders al zo jong de hort op moet sturen. dit is een chaos verhaal.. het komt er op neer dat ik het belachelijk vind dat ouders hun kinderen stimuleren dingen te doen waar ze mi nog niet aan toe zijn, of waarvan ik in elk geval vind dat dat ook kan als je ouder bent. laat kinderen lekker kind zijn en buiten spelen tot ze minstens op de middelbare school zitten (liefst langer) en zorg dat ze zelf ook doorhebben dat niet miepie-met-de-moderne-moeder-die-haar-optuigt-als-een-paspop een rolmodel voor ze moet zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het er mee eens dat deze aso generatie de ondergang van de maatschappij zal betekenen. En ik weet ook wie ik er op aan moet kijken: Mtv en de hele verneukte populaire kankerzooi.
Je kan dan denken hoezo? Ik zal je uitleggen waarom. In hiphop video's wordt alleen maar egocentrisch gerapt over hoe goed die rapper wel niet is en dat hij op iedereen poept die anders dan hij is. Het draait allemaal om geld en dat neemt de jeugd over. Die worden agressief en alles wat anders is krijgt problemen en klappen. En die ordi breezasluts die vind ik alleen lachwekkend om te zien... het gemis aan zelfrespect en eigen mening vind ik in dit geval net zo een handicap als geboren worden met een elfde teen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: Leraren zijn WEL in staat de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen lfife | 4 | 07-10-2011 15:51 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Argumenten nodig, leraren zijn wel in staat de jeugd van tegenwoordig les te geven lfife | 2 | 15-09-2011 22:35 | |
Lifestyle |
Jeugd van tegenwoordig! Cherry Springs | 25 | 06-04-2009 13:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig Esther | 49 | 10-03-2005 17:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig Ieke | 0 | 06-02-2005 23:06 | |
De Kantine |
De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie. Verwijderd | 96 | 29-08-2002 11:32 |