Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 21:10
wp160366
wp160366 is offline
Hallo,

Ik ben 14 jaar en een tamelijk fervent badmintonspeler. Ik speel veel gewoon in de sporthal en als de wind meevalt enorm veel thuis en op reis. Ik speel niet in een club. Ben wel van plan er misschien nog mee te starten. Daar mijn vorige racket aan het verslijten is ben ik op zoek naar een nieuwe. Het dient een degelijke racket te zijn die toch zonder probleem enkele jaren kan meegaan. Hij wordt maximum 1 uurtje per dag gebruikt. Kostprijs speelt niet echt belang maar liefst niet hoger dan 100-150 euro. Omdat ik niet veel verstand heb inzake rackets hoop ik dat jullie me kunnen helpen aan een degelijke, lichte en goede racket zodat ik geen miskoop doe.

Vriendelijke groeten,

Wim

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 21:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2003, 10:25
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
dat si nou ook ook iets wat ik me al tijden afvraag....en waar moet ik die kopen dan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:18
Thomas
Thomas is offline
Ik denk dat je beter eens naar de plaatselijke sportwinkel kunt gaan. Laat je daar even goed informeren over de verschillende soorten. Ook kan je natuurlijk eens op internet kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 17:49
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-04-2003 @ 12:18:
Ik denk dat je beter eens naar de plaatselijke sportwinkel kunt gaan. Laat je daar even goed informeren over de verschillende soorten. Ook kan je natuurlijk eens op internet kijken.

neej doe dit absoluut niet (sorry wawl, maar het moet)
in een winkel hebben ze absoluut geen verstand van rackets. zelf kocht ik daar vroeger ook rackets, maar als ik vroeg om bepaalde grips of bespanningen lulden ze wel mooi maar het sloeg nergens op. moet je maar eens vragen wat beter is voor jou een bespaning van 9 of 11 kg ofzo. weten ze echt niet. ook had ik na een week mijn bespanning al kapot geslagen, maar vergoeden? ho maar hoor! nu koop ik rackets bij iemand bij mij op de club die handeld namens forza (merk in opkomst en samen met yonex het beste) zo iemand die zelf ook al lang in het badminton zit weet tenminste waar die overpraat. ik heb nu een racket dat wel bij mijn speelstijl past en hij weet ook wat de beste grip en bespannign is voor je. zo iemand kan je ook wel vinden als je een club bezoekt en bij zo iemand kan je veel beter een racket kopen
en voor 150 euro heb je echt wel een goed racket. zelf heb ik nu een forza 2400 (een van de beste die er is) voor 146 euro, dus als je al een gewoon racket zoekt, kan je makkelijk met iets goeds aankomen voor 100 euro.

hopelijk weet je nu iets meer met een keuze maken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 09:38
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
freggelfreak schreef op 19-04-2003 @ 18:49:
neej doe dit absoluut niet (sorry wawl, maar het moet)
in een winkel hebben ze absoluut geen verstand van rackets. zelf kocht ik daar vroeger ook rackets, maar als ik vroeg om bepaalde grips of bespanningen lulden ze wel mooi maar het sloeg nergens op. moet je maar eens vragen wat beter is voor jou een bespaning van 9 of 11 kg ofzo. weten ze echt niet. ook had ik na een week mijn bespanning al kapot geslagen, maar vergoeden? ho maar hoor! nu koop ik rackets bij iemand bij mij op de club die handeld namens forza (merk in opkomst en samen met yonex het beste) zo iemand die zelf ook al lang in het badminton zit weet tenminste waar die overpraat. ik heb nu een racket dat wel bij mijn speelstijl past en hij weet ook wat de beste grip en bespannign is voor je. zo iemand kan je ook wel vinden als je een club bezoekt en bij zo iemand kan je veel beter een racket kopen
en voor 150 euro heb je echt wel een goed racket. zelf heb ik nu een forza 2400 (een van de beste die er is) voor 146 euro, dus als je al een gewoon racket zoekt, kan je makkelijk met iets goeds aankomen voor 100 euro.

hopelijk weet je nu iets meer met een keuze maken
Hartelijk dank,

Hiermee weet ik al heel wat meer.

Ik zal eens in de plaatselijke badmintonclub om raad vragen.

Moest iemand nog tips hebben mogen die ze hier natuurlijk posten
Oud 20-04-2003, 12:10
Mark
Mark is offline
Ik heb zelf een carlton en die bevalt me goed. Wat ook nog wel belangrijk is, is dat driehoekje onder je blad. Zonder driehoekje heb je net even iets meer gevoel in je slagen. Met driehoekje is je racket iets sterker en kun je dus een keer op de grond slaan, dat gebeurde mij nog wel eens ongemerkt.

Maar nu heb ik dus die carlton zonder driehoekje, dus uit 1 stuk. Tis maar even dat je het weet, dat dat verschil ook nog bestaat.

Snow (die niet meer zo vaak badminton speelt)
Oud 23-04-2003, 12:05
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 20-04-2003 @ 13:10:
Ik heb zelf een carlton en die bevalt me goed. Wat ook nog wel belangrijk is, is dat driehoekje onder je blad. Zonder driehoekje heb je net even iets meer gevoel in je slagen. Met driehoekje is je racket iets sterker en kun je dus een keer op de grond slaan, dat gebeurde mij nog wel eens ongemerkt.

Maar nu heb ik dus die carlton zonder driehoekje, dus uit 1 stuk. Tis maar even dat je het weet, dat dat verschil ook nog bestaat.

Snow (die niet meer zo vaak badminton speelt)
met driehoeje bedoel je neem ik aan het punt waar het blad overgaat in de steel? een driehoekje is niet echt relax (vind ik zelf) bestaat je racket uit 1 stuk kan je er veeeel meer gevoel inleggen en veel beter plaatsen en ook harder slaan. je racket kan veel verder buigen. en dat van dat je racket sterker is als je dat driehoekje wel hebt weet ik nix. heb het iig nog nooit gemerkt. nieuwe rackets hebben dat sowieso niet meer, zo'n driehoekje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten