Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Op de site van de Amsterdamse kunst- en cultuuropleidingen staat het volgende over de toelatingscriteria: 'Geïnteresseerden kunnen hun werk voorleggen aan een toelatingscommissie. Bij positief advies wordt de kandidaat opgeroepen om mee te doen aan het toelatingsexamen.'
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nog ff verder gezocht, op de site van de Willem de Kooning Academie (Rotterdam): 'Wie kiest voor een studie aan de Willem de Kooning Academie moet zeer gemotiveerd zijn en over een behoorlijke creatieve aanleg beschikken. Het is geen studie van negen tot vijf, en er zijn geen 'uitgestippelde paden'; het onderwijs is gericht op het ontwikkelen van het onbekende. We verwachten van je dat je tentoonstellingen, theaters en films bezoekt en je verdiept in literatuur. Je zou kunnen zeggen dat een keuze voor het kunstonderwijs tegelijkertijd een keuze voor een manier van leven is. Dat is niet iedereen gegeven. In de praktijk is het leven van een kunstenaar of vormgever hard. Vandaar dat we, naast de gebruikelijke toelatingseisen, ook een zogenaamd intakegesprek met je willen voeren. Tijdens dit gesprek word je op grond van je werk beoordeeld op aanleg en motivatie.'
Op de site van de Hogeschool Brabant kan ik niks vinden, de site van de Faculteit voor Kunst en Vormgevingsonderwijs doet het niet, zal daar wel op gestaan hebben. Hopelijk heb je er wat aan. Opvragen van informatie van de school waar je eventueel heen zou gaan heb je natuurlijk nog meer aan, omdat de (toelatings)eisen per school nog wel eens willen verschillen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk eens op deze site... staan links/adressen van de meeste fotovakscholen
http://www.photocrack.com/pages/arti...educatie.shtml |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien is het ook handig dat je bedenkt wat je ermee wil worden? Je hebt bijvoorbeeld fotograven voor kranten maar ook studiowerk (= gezinnen en stelletjes fotograferen). Over het algemeen is er het meeste werk in studio-gedeelte. Foto's uit de kranten komen vaak van de fotobureau's op het anp/reuters e.d af...
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed..ik zelf zou er ook niet graag heen willen, te veel druk. Ik vind dit al veel (maar ik ben dan ook erg lui) |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb dan nog dus 2 jaar te gaan. En ik echt typisch zo'n iemand, die constant van gedachtes veranderd als het daarom gaat ofzo.. Dus als ik echt fotografie wil gaan doen, kan ik tegen die tijd altijd nog wel zo'n camera kopen.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
(HBO) Iets creatiefs, fotografie, marketing... gertjan... | 7 | 19-04-2014 06:09 | |
ARTistiek |
fotografie topic marinho5 | 19 | 17-11-2010 22:02 | |
ARTistiek |
[ik zoek] Fotografen Een Tweeling | 9 | 27-03-2007 17:21 | |
Algemene schoolzaken |
Beeldende kunsten en/of Fotografie. Severus | 4 | 09-10-2002 19:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
lpfer slaat fotograaf arrebar | 5 | 01-10-2002 19:41 | |
Algemene schoolzaken |
Fotografie en Journalistiek BackyardBaby | 3 | 19-03-2002 21:46 |