Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 23:59
Puta
Puta is offline
soms als ik de pc fout uit heb gezet dan start hij opnieuw op en zegt hij dat er een registerfout is en dat hij opnieuw opgestart moet worden dan komt hij in een blauw scherm en zegt hij dta hij de oude register gegevens gersteld heeft en dan start hij weer op als ik nu in window kijk (98) is bijv msn + weg en nog een aantal dingen weet iemand waardoor ik die fouten krijg en hoe ik die kan voorkomen bvd
Oud 19-04-2003, 00:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat heeft dit met Hardware te maken?

En de tag [Win98] in het vervolg gebruiken a.u.b.

Verder heeft Win98 gewoon erg veel gebreken. Elke maand herinstallen als je het serieus wilt gebruiken. Indien je hier niet mee wilt leven, dien je toch over te stappen naar een OS waar Microsoft zelf nog wel vertrouwen in heeft, zoals Windows 2000 of XP.

Verplaatst naar S&M en Topictitel gewijzigd.
Oud 21-04-2003, 18:30
Puta
Puta is offline
owke bedankt maar wat zijn de minimale systeemeisen voor win2k?
Oud 21-04-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Put@ schreef op 21-04-2003 @ 19:30:
owke bedankt maar wat zijn de minimale systeemeisen voor win2k?
Een Pentium-III, Pentium-4 of AMD Athlon/Athlon XP/Duron met minimaal 256 Mb intern geheugen en een vlotte harde schijf heb je toch wel nodig om een beetje lekker te kunnen werken.

Wil je serieus met moderne spellen of meerdere applicaties tegelijk aan de slag, dan is 512 Mb geheugen geen overbodige luxe.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:27
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 20:00:
Een Pentium-III, Pentium-4 of AMD Athlon/Athlon XP/Duron met minimaal 256 Mb intern geheugen en een vlotte harde schijf heb je toch wel nodig om een beetje lekker te kunnen werken.
Nooit een keer!

Systeem eisen Microsoft Windows 2000 Professional:
Citaat:
Computer/Processor: 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU.
Memory: At least 64 megabytes (MB) of RAM; more memory generally improves responsiveness.
Hard Disk: 2 GB with 650 MB free space.
CPU Support: Windows 2000 Professional supports single and dual CPU systems.
Drive: CD-ROM or DVD drive.
Display: VGA or higher resolution monitor.
Keyboard Required.
Maar dit is natuurlijk wel (heel) minimaal. Ik werk met win2k prof. op een PII233mhz / 128MB Ram / 3 GB HD / TNT2 32 MB AGP M64. Werkt prima voor de dingen die ik doe (en daar vallen nieuwe spellen niet onder).
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 20:00:
Wil je serieus met moderne spellen of meerdere applicaties tegelijk aan de slag, dan is 512 Mb geheugen geen overbodige luxe.
Mee eens. Wil je goed spellen willen spelen, dan ben je wel een aardig systeem nodig. (Heb ik dus niet... )
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:35
Verwijderd
LOL @ die systeemeisen

Ik heb zelf Win XP Professional draaien op een ouwe Celeron-366 met 512Mb intern geheugen en een (destijds heel vlotte) Quantum Fireball 8.4 U-ATA schijf. Op zich is dat nog best redelijk, zolang je geen dingen doet die aan de maximum capaciteit van het geheugen raken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Veel geheugen is erg belangrijk yep, processor veel minder belangrijk voor desktop werk.

Windows 2000 zou ik installeren als je 128MB hebt, maar eigenlijk vind ik Windows XP op 128MB ook al lekker werken. Als je 256MB hebt zit je prima. Voor mn eigen desktop heb ik er nu 1024 inzitten. Met eMule, CD branden en andere apps actief gebruikt ie zo'n 750 van de 1024 MB, werkt nog prima, niet vertragend, vind dat heerlijk werken dus.
Oud 25-04-2003, 08:28
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
ik heb hetzelfde alleen heeft de mijne gaan oude backup. gewoon als hij de error geeft cntl+alt+delete en windows controle of zoiets afsluiten. en de error is weg
Oud 25-04-2003, 09:09
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2003 @ 22:08:
Veel geheugen is erg belangrijk yep, processor veel minder belangrijk voor desktop werk.

Windows 2000 zou ik installeren als je 128MB hebt, maar eigenlijk vind ik Windows XP op 128MB ook al lekker werken. Als je 256MB hebt zit je prima. Voor mn eigen desktop heb ik er nu 1024 inzitten. Met eMule, CD branden en andere apps actief gebruikt ie zo'n 750 van de 1024 MB, werkt nog prima, niet vertragend, vind dat heerlijk werken dus.
hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kom (behalve met audio- en videobewerkingen) niet boven de 500MB gebruik uit, zelf met 10 programma's in de taskbar

ik heb zelf ok 1024mb
Oud 25-04-2003, 10:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stefan Power! schreef op 25-04-2003 @ 09:28:
ik heb hetzelfde alleen heeft de mijne gaan oude backup. gewoon als hij de error geeft cntl+alt+delete en windows controle of zoiets afsluiten. en de error is weg
En nu in het Nederlands.

En de oplossing voor een dergelijk probleem is gegeven; stap over naar Windows 2000/XP.
Oud 25-04-2003, 10:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
WolterB schreef op 25-04-2003 @ 10:09:
hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kom (behalve met audio- en videobewerkingen) niet boven de 500MB gebruik uit, zelf met 10 programma's in de taskbar

ik heb zelf ok 1024mb
eMule gebruikt al 370MB.

Verder, alle geheugengebruik optellen wat je in task manager ziet is niet de goeie methode. Sommige programma's verbergen dit (ik noem MSIE). Hoe en waarom weet ik niet, misschien dat Microsoft het niet zo leuk vindt te laten zien dat hun MSIE veel geheugen gebruikt. *shrug*

Anyways, download Statbar, mooie utility en kun je o.a. geheugen- en CPUgebruik zien.
Oud 25-04-2003, 11:00
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-04-2003 @ 11:12:
eMule gebruikt al 370MB.

aah

Citaat:
Anyways, download Statbar, mooie utility en kun je o.a. geheugen- en CPUgebruik zien.
dat gebruik ik al maar dan een jaar, dus het goede geheugengebruik weet ik wel
Oud 25-04-2003, 11:11
AK-47
AK-47 is offline
Yup, ik heb hier ook een pc met win98, elke maand reinstall is overdreven, maar wel vaak fouten, crashes enz. Ik speel er voornamelijk games op dus het maakt niet zo veel uit voor mij.
Bij de andere pc bij ons met winXP bijna nog nooit een fout meegemaakt, echt ultra-stabiel. Dus GEWOON DOEN XP (mits je een goeie pc hebt)

[offtopic]
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 20:35:
LOL @ die systeemeisen

Ik heb zelf Win XP Professional draaien op een ouwe Celeron-366 met 512Mb intern geheugen en een (destijds heel vlotte) Quantum Fireball 8.4 U-ATA schijf. Op zich is dat nog best redelijk, zolang je geen dingen doet die aan de maximum capaciteit van het geheugen raken.
wij hebben hier een pentium 3 600MHz met 256 mb/133 sdram 32mb geforce 2 videokaart met WINXP en unreal tournament loopt gewoon BAGGER met 640x480@16 (vaak onder de 20FPS, ben al blij als het over de 20FPS is).
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel een erg snelle pc hebt voor WinXP met 3d games. Op mijn AMD Athlon XP 1800+ met Win98 en 256 sdram, tnt2 32mb loopt UT min. 60 FPS met intense actie, en max 120FPS normaal (niet echt eerlijke vergelijking maar toch). [offtopic]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 25-04-2003 @ 12:11:
Offtopic: wij hebben hier een pentium 3 600MHz met 256 mb/133 sdram 32mb geforce 2 videokaart met WINXP en unreal tournament loopt gewoon BAGGER met 640x480@16 (vaak onder de 20FPS, ben al blij als het over de 20FPS is).
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel een erg snelle pc hebt voor WinXP met 3d games. Op mijn AMD Athlon XP 1800+ met Win98 en 256 sdram, tnt2 32mb loopt UT min. 60 FPS met intense actie, en max 120FPS normaal (niet echt eerlijke vergelijking maar toch).
Offtopic:
Heb je wel recente nVidia Detonator drivers gebruikt? De 30.xx serie is het meeste geschikt voor GeForce 2 MX kaarten. Als je de standaard Windows XP drivers gebruikt is de performance inderdaad erg slecht.

Verder hangt het af van je videokaart, GeForce 2 MX200 is vanwege de gehalveerde geheugenbandbreedte enorm traag, zo'n 5 of 6 keer langzamer dan een GeForce 3.

BTW: vergeet niet de [ /offtopic ] tag, met / dus.
Oud 25-04-2003, 11:44
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-04-2003 @ 12:41:
Offtopic:
Heb je wel recente nVidia Detonator drivers gebruikt? De 30.xx serie is het meeste geschikt voor GeForce 2 MX kaarten. Als je de standaard Windows XP drivers gebruikt is de performance inderdaad erg slecht.

Verder hangt het af van je videokaart, GeForce 2 MX200 is vanwege de gehalveerde geheugenbandbreedte enorm traag, zo'n 5 of 6 keer langzamer dan een GeForce 3.

Offtopic: yup heb die drivers, maar komt door XP, vroeger met win98 ging Ut wel goed.. Zo goed? Of moeten er bij de eerste ook een / bij?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:45
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-04-2003 @ 12:41:
Offtopic:

Offtopic: is toch goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten