Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 20:02
Verwijderd
'kweet gewoon nie meer wat ik moet.. wat ik hier nog doe'

'maar t gaat gewoon altijd zo bij mij met die keuring ook al jaa we zijn positief maar je bent t nog nie helemaal'

'en weer krijg ik te horen: t ligt niet aan jou je bent lief blablabla...'

'maar khad al een zelfvertrouwen van nul en dit gaf me nog een btje vertrouwen nu is dat ook weg'

'kzat gewoon te janken 8er de comp toen ik met haar praatte'

'maar wat moet ik strax als je weer off bent'

dit zijn zinnen uit een gesprek wat ik had met een vriend van mij.. zoals je al leest heeft hij geen vertrouwen in zichzelf...
ik zal het even uitleggen:
hij heeft keuringen gedaan voor de pilotenopleiding en toen is hij afgewezen.. niet vanwege zn kwaliteiten, want die waren heel erg goed, maar vanwege het feit dat ie nog onzeker is enzo...
ze zeiden dat het goed voor hem was om contacten op te doen enzo..

en ook in 'de liefde' gaat het altijd zo met hem. hij vind een meisje heel erg leuk en ze vind hem ook leuk en dan is hij het toch niet helemaal.. en dan krijgt hij altijd te horen: het ligt niet aan jou..

nu was er een meisje en hij is helemaal verliefd op dr en zij vond/vind hem ook leuk, maar het was net uit met dr ex en toen ging iedereen zeggen dat ze een slet was enzo en dat ze niet met hem om moest gaan enzo en nu heeft ze het contact verbroken.. zoals hij zei: het is een gevoelig meisje..
hij mailt dr en smt dr en hij wil niet meer naar voetbal (en hij heeft in 12 jaar nog geen voetbaltraining gemist), hij wil zn aandelen verkopen en van dat geld heel veel rozen voor dr kopen, hij heeft vrijgenomen van school voor haar en nu weet hij t allemaal niet meer..

en ik wil hem zo graag helpen..
maar we hebben ook nog het probleem dat ik in Baarn woon en hij in Lemmer.. dat is wel een eindje weg...

heeft er iemand tips hoe ik hem kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 20:36
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mhh, ik denk dat je niets meer kan doen dan naar um luisteren...Ik neem aan dat je hem alleen op msn spreekt?
Die laaste zin is gebasseerd op jou?
Das wel lief, want dat geeft aan dat hij al een beetje steun aan jou heeft!

Ik weet t verder ook niet, sorry...Goed naar um luisteren..Meer kun je (omdat jullie zo ver weg wonen en je hem niet irl kent??)
niet doen denk ik...

*Erg nutteloos dus dit*
Oud 26-04-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 26-04-2003 @ 21:36:
Mhh, ik denk dat je niets meer kan doen dan naar um luisteren...Ik neem aan dat je hem alleen op msn spreekt?
Die laaste zin is gebasseerd op jou?
Das wel lief, want dat geeft aan dat hij al een beetje steun aan jou heeft!

Ik weet t verder ook niet, sorry...Goed naar um luisteren..Meer kun je (omdat jullie zo ver weg wonen en je hem niet irl kent??)
niet doen denk ik...

*Erg nutteloos dus dit*
ja, doe ik ook.. en dat laatste sloeg op mij ja.. mijn internet is weer kaduuk voor de zoveelste keer en nu smste hij: he lieverd, wanneer ben je weer op msn? ik ben bang en heb je nodig. kus
dus snel bij een vriendin op msn gegaan en met m geklets..
maar dank je voor de reply...
niet nutteloos..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:06
Vada
Vada is offline
T is moeilijk om je tips te geven, om iemand te helpen die ik niet ken. Je zult dus zelf moeten kijken of je er iets aan hebt, of dat het bij hem niet van toepassing is.

Zoals Blueeyez03 al zei, je kunt naar hem luisteren. Alleen zijn verhaal aanhoren, en jou mening erover geven, kan hem al veel helpen. Probeer ook eerlijk te zijn, over hoe jij tegen de situatie aankijkt.

Het zou goed zijn om niet alleen de dingen te noemen waar je het mee eens bent, maar ook te vertellen waar je het niet mee eens bent. Alleen sommige mensen kunnen, zeker als ze heel onzeker zijn, niet goed tegen kritiek (of tegen wat zij als kritiek zien) Je moet dus zelf een beetje aanvoelen in hoeverre je ook de negatieve punten kunt zeggen. En wanneer je het ergens niet mee eens bent, kan je beter zeggen dat je dat vindt, niet dat dat meteen ook zo is. Dit dus vanwege zijn onzekerheid.

Het is misschien raar dat ik zeg dat je ook de dingen moet noemen waar je het niet mee eens bent. Maar wat ik vooral bedoel is dat je zoveel mogelijk eerlijk moet zijn. T is niet echt geloofwaardig, wanneer je het overal maar volkomen mee eens bent. Ook al heb je misschien de neiging om het zoveel mogelijk met hem eens te zijn, vanwege zijn onzekerheid. (maar misschien ook niet)

Om zijn zelfvertrouwen op te krikken zou je hem wat vaker complimentjes kunnen geven. Het moet er natuurlijk niet dik bovenop liggen, want dan lijkt het alsof je er niks van meent, en het alleen zegt om hem minder onzeker te maken. Maar als je iets goed van hem vind, kan het geen kwaad om dat te benadrukken

Goed, als ik het zo terug lees lijkt het misschien een beetje tegenstrijdig. Maar kort samengevat: vertel waar je het mee eens bent, maar vertel ook waar je het niet mee eens bent. Wees dus eerlijk.
Oud 27-04-2003, 13:17
Verwijderd
thnx voor de tips.. heb ik veel aan.. ben blij dat ik dingen herken, want dan heb ik toch zoiets van: ik doe t wel goed...
kus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:46
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
het is niet erg om eerlijk te zijn, en dingen te zeggen waar je het niet mee eens ben,
Als je maar zegt dat er voor hem bent, omdat je hem wil helpen ofzo. Dat ie beetje op je kan rekenen.
Zoiets denk ik.
Reageren

Regels voor berichten