Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik betaal alles zelf, maar het geld ervoor krijg ik van mijn ouders..
School, sport en dat soort dingen betalen mijn ouders standaard. Uitgaan en kleding betaal ik (van mijn ouders geld, onder het mom van zak- en kleedgeld). Kaarten voor feesten als Sensation en Shockers krijg ik standaard van me pa en geld om te drinken op die feesten krijg ik van me ma. Auto en verzekeringen betalen mijn ouders en oma samen, ik zelf de benzine, hoewel ik wel benzinegeld krijg van mijn pa.
|
Ik krijg op het moment gewoon zak en kleedgeld maar krijg daarnaast geregeld dingen van mijn ouders.
Komend jaar ga ik studeren in Maastricht en weet dat mijn ouders mijn boeken en collegeld helemaal zullen gaan betalen. Oook de huur van de kamer hoef ik zelf niet te betalen. Ik weet niet hoe het zit kwa verzekerd zijn, maar ik zit nu nog bij mijn moeder bij de IZA en dat blijft geloof ik gewoon doorlopen. Van mijn stufi hoef ik dus alleen kleren en eten en rest van mijn eigen onderhoud te betalen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zelf betaal ik... eigenlijk niks...
Mijn ouders betalen: -collegeld -boeken -verzekeringen Boeken was de bedoeling dat ik het wel zelf zou betalen maar dat betaalden mijn ouders voor me (van mijn spaarbankboekje... dus dat maakt weinig uit) Zoals het er nu naar uit ziet moet ik het laatste jaar wel zelf betalen (omdat ik met een nieuwe studie begin... mijn ouders willen 4 jaar betalen) maar dat zien we dan wel ![]() Ik woon trouwens nog bij mijn ouders (maakt denk ik ook wel uit) |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zolang je op de middelbare school zit, vind ik het wat anders, maar zodra je gaat studeren en studiefinanciering ontvangt zul je zelf ook dingen moeten gaan betalen. En zodra je op jezelf woont ben je ook gewoon verantwoordelijk voor huur, boodschappen, GEB, telefoon en alle andere dingen die je wilt hebben. Tuurlijk horen je ouders ook dan mee te betalen (wettelijk volgens mij zelfs), maar je moet ook leren met geld om te gaan ed, anders kom je jezelf straks echt tegen... |
![]() |
||
Citaat:
Verder krijg ik geld van m'n vader, maar dat is niet de ouderbijdrage (dat kan hij namelijk niet betalen, dat is echt ziek hoog). Ik krijg helaas geen aanvullende stufi meer. Maar wel uitwonende beurs. Ik betaal dus verder alles tegenwoordig, al heeft m'n vader afgelopen jaar m'n boeken wel betaald. Maar ik betaal alles zelf, tot en met m'n boeken en huur enzo. Ook m'n kleding betaal ik zelf. Ik werk er dan ook bij, maar dat is logisch.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Vliegtuig maatschappijen. Met welke gevlogen en wat zijn je ervaringen Marusio | 3 | 13-02-2014 15:41 | |
Werk, Geld & Recht |
Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP! Isabelleputs | 30 | 25-11-2012 21:40 | |
Software & Hardware |
[ADSL en Kabel] Wat gebruiken de zelfstandigen onder ons? Pall | 42 | 14-04-2004 14:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Algemene schoolzaken |
enquête GSM-gebruik Hannahanneke | 57 | 16-04-2002 20:40 |