Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 20:20
siem85
siem85 is offline
Een vriend van mij en ik proberen verbinding te krijgen. Nou hebben we allebei breedband van @Home en vallen we onder dezelfde gateway. Daarom moeten we een volgend commando intypen:
route add 213.51.bla.bla (zijn ip) 213.51.bla.bla (ip-gateway)
Nou heeft hij onlangs een switch gekocht en dus is zijn ip-adres veranderd in 192.168.1.1 (standaard M$oft LAN-ip). Weet iemand hoe we nu nog verbinding kunnen krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 20:58
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
siem85 schreef op 23-04-2003 @ 21:20:
Een vriend van mij en ik proberen verbinding te krijgen. Nou hebben we allebei breedband van @Home en vallen we onder dezelfde gateway. Daarom moeten we een volgend commando intypen:
route add 213.51.bla.bla (zijn ip) 213.51.bla.bla (ip-gateway)
Nou heeft hij onlangs een switch gekocht en dus is zijn ip-adres veranderd in 192.168.1.1 (standaard M$oft LAN-ip). Weet iemand hoe we nu nog verbinding kunnen krijgen?
Ik denk dat je hier nogal wat dingen door de war haalt, het lijkt me logischer dat hij een router heeft gekocht ipv een switch, het IP is niet het standaard MS IP, maar dat wordt bepaald door je switch/router, en dat IP zal altijd gekozen worden, welk OS je ook hebt, tenzij je het zelf anders instelt.

En zoek wat op over Port-forwarding, daar kan je denk ik wel je antwoord vinden. gebruik iig niet het interne IP, maar het IP wat je van @home hebt gekregen.

Als je router/switch DMZ ondersteunt moet je dat aanzetten en 'richten' naar zijn computer, dan zou het ook moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:10
Spacey
Spacey is offline
je moet de instellingen die je eerst op je pc invulde nu bij je router invullen. heb je geen router gekocht dan zal je nog een pctje moeten hebben die route en uplink maken van de switch naar de router.

anyway, in de router dus gewoon de internet instellingen en lokaal moet je de router als gateway opgeven.
Oud 24-04-2003, 17:51
siem85
siem85 is offline
Het is idd een router, mijn fout.
Ff samengevat:
- Als ik dus verbinding wil maken, dan moet ik ten aller tijde het IP-adres van @Home invullen
- Zijn router ondersteunt inderdaad DMZ, dus dat zullen we proberen.
Thnxz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten