Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 22:47
Kermit the frog
Kermit the frog is offline
Ik heb dus een MySQL server en in de database schrijf ik ook textbestanden weg van gemiddeld 65.536 bytes. Nu zat ik eraan te denken om een compressie module in installeren zoals zlib ofzo. Nu sla ik de bestanden niet meer fysiek op in de database, maar maak ik een logische link (pad) naar dat bestand. Mijn vraag is dus, wat is nou sneller...Gewoon alles in de database pleuren of alles fysiek op de schijf opslaan en steeds in- en uitpakken?
Oud 28-04-2003, 22:49
Verwijderd
Zoek eens op waar een database voor gemaakt is
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:56
Kermit the frog
Kermit the frog is offline
Maar wordt de database niet trager als deze groter wordt...stel ik pleur er voor 20 GB aan bestanden in?
Oud 28-04-2003, 23:28
DeathKnight
DeathKnight is offline
Als je met bestanden gaat werken, en zeker met grote bestanden komt het meestal handiger uit als je die bestanden fysiek op de hardeschijf plaatst en daarna verwijst naar met een column binnen de database.

Zeker als je met grote bestanden gaat werken, hier is mysql niet echt efficient mee, heb zelf op m'n oude werk een situatie gehad dat we zeer grote blob velden hanteerden. En dat werkte niet echt juh van het. Het enige voordeel is dat je heel snel een backup van alles kan maken door de db te kopieren.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Eigenlijke data moet je niet in een database stoppen. Ik ken iemand ( ) die al z'n images in MySQL propt, dat is niet de juiste manier. Je moet een referentie maken naar je images, een logisch pad dus met extra data (timestamp, size, uploader, id-tag, etc.).

Compressie heb je niet nodig als je gewoon referentie maakt, met compressie heb je ook alleen minder schrijfruimte als voordeel, qua snelheid duurt het weer (ietsje) langer. Als je gewoon netjes MySQL gebruikt heb je dit dus niet nodig.
Reageren

Regels voor berichten