Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 19:07
Wasteland
Wasteland is offline
Druk maken over leeftijd van je ouders. Komt iemand dat bekend voor? Jezelf zorgen maken en bang zijn dat ze dood gaan. Zeer vervelende gedachte die me (helaas) veel bezig houd...........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 19:15
faith666
faith666 is offline
Mijn moeder si een tijdje geleden overleden, ze was 52, mijn vader is nu 51..........echt oud zijn ze niet........
Ik kan me wel voorstellen dat je die ideeen hebt als je ouders veel ouder zijn......lijkt me kut.....
De enige ideeen die ik er over heb is: waarom mochten mijn broer en zussen langer een moeder hebben.......*zucht*

Sorry kan ej neite cht helpen, maar nu heb je iig ene reactie!
Oud 24-04-2003, 19:20
Wasteland
Wasteland is offline
Fffwww da's idd wel heftig jaa. Veel sterkte!!!! En bedankt voor je reactie .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:20
Verwijderd
mijzelf niet maar ik ken iemand die is nu 43 en die wil nog een kind nemen.. moetje voorstellen.. die man is 60 als zijn kind 17 is..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:25
Verwijderd
Ik denk dat m'n moeder nog aardig lang meegaat maar m'n vader's houdbaarheid valt te betwijfelen. Hij zegt zelf dat hij hooguit 75 wordt. Ik geloof 'm wel.
Vroeger zei hij dat hij niet ouder dan 40 zou worden. Hij had nog bijna gelijk gehad ook.

Ik probeer me zo weinig mogelijk bezig te houden met de dood van m'n ouders. Wees worden vind ik deprimerend.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:30
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 20:20:
mijzelf niet maar ik ken iemand die is nu 43 en die wil nog een kind nemen.. moetje voorstellen.. die man is 60 als zijn kind 17 is..
Wat maakt dat uit? Mijn vader was nog n stukkie ouder toen k 17 was, en ik heb daar helemaal geen problemen mee! Het is de allerliefste vader die k me maar voor kan stellen... Hijs gezond, vitaal, noem maar op. Mijn moeder was 13 jaar jonger en is 2 jaar geleden overleden... Je hele leven bereid je je erop voor dat je vader eerder dood gaat dan je moeder, en ineens is het omgedraaid. Het is verschrikkelijk, maar het is nou eenmaal zo. Het heeft mij nooit zoveel gedaan dat mijn ouders ouder waren dan de gemiddelde ouders. Ik heb een geweldige opvoeding (gehad) en die neemt niemand mij meer af....
Oud 24-04-2003, 19:30
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ja ik maak me daar ook wel eens zorgen over, stel dat je ouders er niet meer zijn.
Mijn moeder is net 45 geworden, en mijn pa is 50, dus ik heb relatief jonge ouders.
Ik woon dan wel al enkele jaren op mezelf, maar ik zou ze absoluut niet kunnen missen.
Oud 24-04-2003, 19:33
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 24-04-2003 @ 20:30:
Wat maakt dat uit? Mijn vader was nog n stukkie ouder toen k 17 was, en ik heb daar helemaal geen problemen mee! Het is de allerliefste vader die k me maar voor kan stellen... Hijs gezond, vitaal, noem maar op. Mijn moeder was 13 jaar jonger en is 2 jaar geleden overleden... Je hele leven bereid je je erop voor dat je vader eerder dood gaat dan je moeder, en ineens is het omgedraaid. Het is verschrikkelijk, maar het is nou eenmaal zo. Het heeft mij nooit zoveel gedaan dat mijn ouders ouder waren dan de gemiddelde ouders. Ik heb een geweldige opvoeding (gehad) en die neemt niemand mij meer af....
Mijn vader is 62 en mijn moeder 57....... Ik ben het ook helemaal met jou eens. De opvoeding is en blijft geweldig!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:43
Verwijderd
uhm.. ja ik vind altijd dat mijn ouders wel redelijk oud zijn.. mijn moeder wordt dit jaar 50, mijn vader 51 en ik heb een zusje van 9...
tja.. mijn ouders wilden nou eenmaal eerst een beroep en ''carierre'' maken en toen pas kinderen... maar het maakt niets uit hoor.. want mijn ouders zijn geweldig

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 24-04-2003 @ 20:30:
het maakt opzich niet veel uit.. alleen stel je voor.. dat kind groeit op zonder echt een opa en oma waarschijnlijk. mijn opa en oma zijn nu al 76. die halen het niet veel langer meer.

en die ouders kunnen over hetr algemeen al minder.. de ouders beginnen nu al de verschijnselen van de ouderdomm te merken.. ik zou liever hebben dat mijn ouders fit en vitaal mee konden doen (let op, ik zeg dat dit over het algemeen zo is, niet dat dat perse zo hpeft te zijn)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het soms ook niet leuk dat mijn ouders best oud zijn, ik ben 16 en het oudste kind, ik heb een jonger broertje van 14 en mijn moeder is 51 en mijn vader 47, de vriendin van mijn vader is 39 dus die scheelt 12 jaar met mijn moeder. Is best raar.

Vooral om mijn vader maak ik me wel eens zorgen omdat hij helemaal niet gezond leeft (rookt, drinkt, eet bijna geen groente), bovendien heeft hij een hele hoge bloeddruk. Doordat mijn ouders gescheiden zijn heb ik soms het idee dat hij niet voor zichzelf kan zorgen en dan hoop ik maar dat mijn vader en zn vriendin gauw samen gaan wonen (dat zal niet gebeuren maar toch, ik kan zijn vriendin ook niet zo goed uitstaan maar ze kan wel voor hem zorgen en hem een beetje in de gaten houden)

Vinden jullie het trouwens raar als je moeder ouder is dan je vader???? (zoals bij mij dus het geval is)
Oud 24-04-2003, 22:03
Bruut
Bruut is offline
denk dat ik het zelf niet lang meer uithoud.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:13
kiek
kiek is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 20:20:
volgens mij is mijn vader precies 60 als ik 17 ben....dus...JOH!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 21:07:
het maakt opzich niet veel uit.. alleen stel je voor.. dat kind groeit op zonder echt een opa en oma waarschijnlijk. mijn opa en oma zijn nu al 76. die halen het niet veel langer meer.
Ik hoef me dat niet voor te stellen, want het is bij mij zo. Ik heb nog 1 opa, van mijn moeders kant. De ouders van mijn vader heb ik nooit gekend... zo oud zijn ze niet geworden. Natuurlijk is dat jammer, maar ik kan ze niet missen of wat dan ook als ik ze niet gekend heb. Vriendinnen van mij hebben helemaal nooit hun opa/oma gekend, en hun ouders zijn een stuk jonger dan die van mij...
Citaat:
******** schreef op 24-04-2003 @ 21:07:
en die ouders kunnen over hetr algemeen al minder.. de ouders beginnen nu al de verschijnselen van de ouderdomm te merken.. ik zou liever hebben dat mijn ouders fit en vitaal mee konden doen (let op, ik zeg dat dit over het algemeen zo is, niet dat dat perse zo hpeft te zijn)
Mijn vader is vitaal en fit, zoals ik al zei...
Oud 25-04-2003, 10:04
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Wasteland schreef op 24-04-2003 @ 20:33:
Mijn vader is 62 en mijn moeder 57....... Ik ben het ook helemaal met jou eens. De opvoeding is en blijft geweldig!!!!!
Thx
Oud 25-04-2003, 10:20
Sysy
Sysy is offline
Ik heb in vergelijking met leeftijdgenoten ook iets oudere ouders, maar dat komt vooral omdat ik de jongste van vijf kids ben. Maar ze worden dit jaar 53 en ik vind dat niet eens echt oud.
Ik zou er niet te veel over nadenken als je je met de dood bezig gaat houden leef je dan nog wel echt, iedereen gaat dood dus maak het beste van de tijd dat je leeft lijkt mij...
Oud 25-04-2003, 10:30
neeltje
neeltje is offline
Ik heb ook redelijk oude ouders, mijn vader is 58 en mijn moeder 56.

Mijn zus is ook 25, dus 7 jaar ouder, maar dat heeft er mee te maken dat ik nog een zusje had, die overleden is die nou 24 zou zijn, mijn moeder heeft in een depressie gezeten na de dood van haar kind, en daarom hebben ze heel lang gewacht voordat ik kwam.
Oud 25-04-2003, 11:48
Verwijderd
vroeger was ik er altijd bang voor.
mijn oma overleed aan kanker en mijn tante ook en mijn vader had t ook en ik was bang dat mijn moeder ook dood zou gaan (ik heb haar tot huilens toe gezegd dat ze moest stoppen met roken, want anders kreeg ze ook kanker en dan ging ze ook vroeg dood, en ze is gestopt en dat vind ik heel knap van dr, maar dat is wat anders)..
nu mijn vader pas geleden is overleden toen ie net (nog geen maand) 53 was heb ik gelukkig die gedachte nog niet gehad. naja, niet extreem. mijn vriend was heel ziek vorig weekend en toen werd ik wel bang. denk er veel over na enzo.. ik heb ook tegen m gezegd: als jij dood gaat dan stort ik in denk ik... en zo heb ik dat ook bij mn moeder...

maja, ik dwaal af in deze nutteloze reply.... iig: ja, ik denk daar wel ns over.. naja, meer dacht..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:06
Fantôme
Fantôme is offline
loontjuh, hou nou es op met zeggen dat jouw replays nutteloos zijn, want dat zijn ze helemaal niet!!
Reageren

Regels voor berichten