Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 12:53
een meiske
een meiske is offline
ik heb geschiedenis sovjet uni geleerd, en de deelvragen bij elke paragraaf snap ik allemaal, die vind k niet zo moeilijk maar toen ging ik de examens van vorige jaren bekijken en de vragen zijn echt heeel anders dan in het boek(achterin boek staat nl een proefexamen, die is niet zo moeilijk) maar het echt examen wel.

Wat kan k nu het beste doen?
Advertentie
Oud 09-05-2003, 12:56
Verwijderd
Probeer de vraagstelling van het examen van vorig jaar een beetje ontcijferen, dan weet je hoe je het beste kan leren. Maar als je de stof goed beheerst, is het examen ook te doen hoor..
Oud 09-05-2003, 16:19
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
een meiske schreef op 09-05-2003 @ 17:23:
ik heb geschiedenis sovjet uni geleerd, en de deelvragen bij elke paragraaf snap ik allemaal, die vind k niet zo moeilijk maar toen ging ik de examens van vorige jaren bekijken en de vragen zijn echt heeel anders dan in het boek(achterin boek staat nl een proefexamen, die is niet zo moeilijk) maar het echt examen wel.

Wat kan k nu het beste doen?
ehmz...
examens van vorige jaren?

het examens van dit jaar bestaat uit de onderwerpen: sovjetunie: een systeem onder spanning,
en Nederlandse gedragsdragers 1950 - 1990 ( gloof ik )

ieder jaar komt er 1 nieuw onderwerp bij, en valt een ander dus af. hierdoor is 1 onderwerp maar 2 jaar in gebruik..de examens die ik tot nu toe op internet gevonden heb gaan dus over andere onderwerpen...

1 van de onderwerpen van dit jaar zou dus wel op internet kunnen staan maar weet iemand ook waar??

bvd
Oud 09-05-2003, 16:48
justme17
justme17 is offline
op www.havovwo.nl kun je proefexamens van (bijna) alle vakken halen. De Sovjetunie was vorig jaar ook examenonderwerp. Er zijn dus twee oefenexamens te krijgen van se SU (1e en 2e tijdvak) en Nederland zul je dus zelf moeten doen.
Oud 10-05-2003, 11:55
alpha
alpha is offline
Op de cd-rom die in het boek van Nederlandse gedragsdragers 1950 - 1990 zit, hoort een proefexamen te staan. Die staat hier niet op, net zoals de stofomschrijving ontbreekt. Je kunt dit echter wil vinden op Thiememeulenhof > catalogus voortgezet onderwijs > geschiedenis > examenkaternen De Studiegids. Et voila helemaal onderaan kun je twee bestandjes downloaden: Stofomschrijving 2003-2004 en Proefexamen.
Oud 10-05-2003, 12:20
justme17
justme17 is offline
danke alleen very jammer dat de stofomschrijving 18 blaadjes is..Maar als ik het goed heb, als je de boekjes hebt geleerd, dan hoef je toch niet meer de stofomschrijving te leren? of is de stofomschrijving een soort samenvatting of beknopte versie van de boekjes?
Oud 10-05-2003, 14:36
alpha
alpha is offline
ja, volgens mij wel. Dat de stofomschrijving een samenvatting is dan he. Maar misschien ook niet, achterin het boek staan ook samenvattingen...
Oud 10-05-2003, 14:41
Tjaan
Tjaan is offline
Stofomschrijving is alles wat je moet kennen. Die boekjes zijn geschreven naar aanleiding van de stofomschrijving. Er zijn meerdere uitgaves van die boeken (Wolters-Noordhoff, Nijgh-Versluys enz), maar deze zijn dus allemaal naar aanleiding van de stofomschrijving. Beetje uitgebreid enzo.

Regels voor berichten