Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 23:18
Tuinhuisje
Tuinhuisje is offline
Hoi,

Ik heb sinds kort windows xp geintalleerd, maar nu gaat de computer niet meer automatisch uit bij het uitschakelen (zoals ie eerst wel deed).
Ik hoor wel dat er iets gebeurt als je bij het ''u kunt de computer nu uitschakelen''-schermpje kom, het lijkt wel of ie in standby gaat ofso, maar uit gaat ie niet.
Dit is nogal irri aangezien je de aan/uit-knop ook nog es 5 seconden vast moet houden om de pc uit te schakelen.
Heeft iemand een oplossing?

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 00:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik neem aan dat je een moderne computer hebt, vanaf Pentium II. Deze hebben namelijk ACPI support en dit zorgt ervoor dat je systeem softwarematig uit te schakelen is.

Ik denk dus dat hier het probleem zit, of ACPI in je BIOS is niet ingeschakeld, of Windows XP heeft het niet ingeschakeld. Kijk eens in de Power options (Configuratiescherm -> Systeem & Onderhoud (ofzo) => Stroominstellingen. Daar zou ergens iets bij moeten staan, kijk maar eens.

Wat voor computer is het en waar heb je hem gekocht?
Oud 28-04-2003, 04:10
Verwijderd
Schakel alsjeblieft in je BIOS èn Windows XP ACPI *uit*. Zorgt alleen maar voor vage problemen, en als je je computertje òf aan òf uit zet alleen maar heb je d'r toch geen profijt van.

Ik heb nog nooit mèt ACPI gedraaid, for that matter.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 08:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-04-2003 @ 05:10:
Schakel alsjeblieft in je BIOS èn Windows XP ACPI *uit*. Zorgt alleen maar voor vage problemen, en als je je computertje òf aan òf uit zet alleen maar heb je d'r toch geen profijt van.

Ik heb nog nooit mèt ACPI gedraaid, for that matter.
What's wrong with ACPI?

Juist heel handig vind ik dat. En met keyboard kan ik m'n computer aan doen, woei.

En ook handig als je je comp. op standby zet, dan gaan de verschillende onderdelen ook daadwerkelijk op standby.
Oud 28-04-2003, 09:10
AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-04-2003 @ 09:49:
What's wrong with ACPI?

Juist heel handig vind ik dat. En met keyboard kan ik m'n computer aan doen, woei.

En ook handig als je je comp. op standby zet, dan gaan de verschillende onderdelen ook daadwerkelijk op standby.
Je moet gewoon de nieuwste updates installeren als ie niet vanzelf uit gaat, was bij mij ook zo (ik heb win98 maar toch) nu gaat alles goed nu ik de nieuste updates heb.

Offtopic: Volgens een benchmark-programma die ik heb, Sisoft Sandra Pro, gaat je pc er langzamer van, misschien is het verschil in snelheid te verwaarlozen, maar als je veel van die kleine troep uitschakelt, bijv. s.m.a.r.t. ACPI, geheugen van CL3 naar CL2, dan heb je toch een aanzienlijke snelheidswinst.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 28-04-2003 @ 10:10:
Je moet gewoon de nieuwste updates installeren als ie niet vanzelf uit gaat, was bij mij ook zo (ik heb win98 maar toch) nu gaat alles goed nu ik de nieuste updates heb.

Offtopic: Volgens een benchmark-programma die ik heb, Sisoft Sandra Pro, gaat je pc er langzamer van, misschien is het verschil in snelheid te verwaarlozen, maar als je veel van die kleine troep uitschakelt, bijv. s.m.a.r.t. ACPI, geheugen van CL3 naar CL2, dan heb je toch een aanzienlijke snelheidswinst.
ACPI heeft weinig met S.M.A.R.T. voor harddisks te maken, en dat moet je idd uitschakelen aangezien het aardig wat van je bandbreedte gebruikt. En CAS latency heeft ook evenmin met ACPI te maken. En niet al het geheugen draait zomaar op CAS2. Dit valt ook onder overclocken overigens.
Reageren

Regels voor berichten