Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 17:25
Sleepingpill
Sleepingpill is offline
Ohke, ik zit met het volgende probleem.Een dikke 2 jaar geleden ging ik met een jongen om, hij heeft mij toen veel pijn gedaan om de reden dat ik 1 keer iets tegen hem had verteld wat niet waar was, hij boorde me altijd de grond in, deed me echt pijn van binnen. Nou ben ik een persoon die niet snel mensen vertrouwd en vrij snel onzeker is....en nu is het dus zo dat hij nu echt heel erg aardig tegen me doet, op msn gelijk tegen me begint te praten, langs mn huis komt, op school altijd wat zegt en ik gewoon niet geloof dat hij veranderd is en me nu echt mag, terwijl het eigenlijk vrij duidelijk is dat dat wel zo is..dit heb ik met meerdere personen...ik kan mensen die me vroeger op één of andere manier pijn hebben gedaan niet meer vertrouwen...terwijl ik het wel graag wil, maar ik twijfel bij alles wat ze zeggen, wat zou ik eraan kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 17:42
Vada
Vada is offline
Het ligt eraan op wat voor basis je ze niet vertrouwt.

Je hoeft ze toch ook niet meteen écht te vertrouwen? Je hoeft ze toch niet meteen hele persoonlijke dingen te vertellen? Ga eerst even gewoon met ze om, je merkt denk ik snel genoeg of hij nu wel op vriendschap uit is.

Ik zou denk ik gewoon met hem omgaan, maar het vooral in het begin oppervlakkig houden. Oppervlakkig op het gebied van dingen die jij prive vind.

En op welk vlak vertrouw je hun niet? Ben je bang dat hij onzin vertelt, waar jij vervolgens in geloofd? Of ben je bang dat hij nu allemaal dingen aan jou vertelt, die niet waar zijn?
En voor welke gevolgen ben je precies bang? Jij kan er niks aan doen, als hij dingen verteld die niet waar zijn.

Je zou het er ook met hem over kunnen hebben. Niet direct over dat jij het moeilijk vind om mensen te vertrouwen, maar meer over wat er allemaal 2 jaar geleden tussen jullie is gebeurd. Eens kijken hoe hij daar op reageert, en hoe hij daar nu over denkt. Maar je stelt je dan wel kwetsbaarder op.

nouja, succes iig
Oud 25-04-2003, 18:11
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Wat Vada al zegt: ga eerst gewoon met ze om en niet al teveel persoonlijke dingen over jezelf vertellen. Laat het op je afkomen. En als het je erger dwars gaat zitten, praat er met die jongen over, of met iemand anders die je wel kan vertrouwen.

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:25
Sleepingpill
Sleepingpill is offline

Ik praat er ook met ´m over en hij zegt dat hij zichzelf enorm haat als ik niet geloof dat hij veranderd is....maar ik kan hem op de 1 of andere manier niet vertrouwen, de kleine opmerkingen die hij maakt zie ik al als iets heel groots....
Ik moet hem eigenlijk gewoon een kans geven, maar ik pieker er echt heel veel over, want toch heb ik dat gevoel dattie aan de andere kant van de pc gewoon hartstikke hard zit te lachen als ik serieus in ga op iets wat hij zegt en niet meent...ik ben heel lastig voor mezelf en voor hem...en voor sommige anderen ook waar ik dit ook bij heb..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:40
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Ik kan het wel begrijpen van je hoor, de vrienden die van mijn problemen afweten, wantrouw ik ook nog altijd. Het was zelfs zo erg dat het even "mot" tussen ons was, omdat ik zó achterdochtig tegenover hun was. Het is nu dan wel weer rustig tussen ons, maar ze hadden me ook kunnen laten vallen.

Het komt me bekend voor; een kleine opmerking die je als iets heel groots gaat zien. Nog steed doe ik dat hoor, maar ik heb er beter mee leren omgaan, mn vrienden hebben bewezen dat ze altijd voor me klaarstaan en dat heeft me goed gedaan.

Die vriend van jou is een echte vriend voor je, hij heeft je dan wel 2 jaar geleden pijn gedaan, maar je ziet zelf ook in dat ie is verandert, en dat ie vrienden met jou wil zijn, anders zou hij toch niet tegen je praten? En zeggen dat ie zichzelf haat als jij hem niet gelooft?

Ik hoop niet dat het bij jou ook zover komt, dat je spanningen tussen jou en je vrienden krijgt, omdat je je ze niet vertrouwt. Ik weet dat je nu niet zomaar 1 2 3 kan zeggen: ik vertrouw hem, maar probeer het wantrouwen van je af te zetten.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 11:26
Verwijderd
Afwachten. Je merkt vanzelf of ze het menen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:16
Tjaslon
Tjaslon is offline
Je kan die persoon "testen". Met een beetje hulp van een andere vriend/vriendin. Vertel persoon A iets wat net niet prive is, maar wel iets wat andere mensen wel mogen weten. Vertel er ook bij dat het prive is en dat niemand er iets van mag weten. Persoon B vertel je het zelfde feitje, maar tegen haar/hem zeg je dat persoon A het heel misschien weet. Je vraagt persoon B om persoon A een beetje te ondervragen/te dwingen om dat gene te zeggen ZONDER dat persoon B echt feiten verteld. Als persoon A het gene zegt wat die van jou niet mocht zeggen dan is die onbetrouwbaar (erg onintressant verhaal weet ik, ik bespaar jullie ook, erg vriendelijk van mij , de andere tig manieren om iemand te testen). Verteld die niets.. achjah dan kan je nog andere dingen verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:53
AtHell
AtHell is offline
Get over yourself.
Oud 26-04-2003, 18:55
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
AtHell schreef op 26-04-2003 @ 17:53:
Get over yourself.
Are you talkin` to me?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 01:05
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 26-04-2003 @ 19:55:
Are you talkin` to me?
Dan zou ik je wel quoten, nee de topic-starter.
Oud 27-04-2003, 01:15
Tjaslon
Tjaslon is offline
Oeps okee nevermind.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 01:18
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Sleepingpill schreef op 25-04-2003 @ 19:25:

Ik praat er ook met ´m over en hij zegt dat hij zichzelf enorm haat als ik niet geloof dat hij veranderd is....maar ik kan hem op de 1 of andere manier niet vertrouwen, de kleine opmerkingen die hij maakt zie ik al als iets heel groots....
Ik moet hem eigenlijk gewoon een kans geven, maar ik pieker er echt heel veel over, want toch heb ik dat gevoel dattie aan de andere kant van de pc gewoon hartstikke hard zit te lachen als ik serieus in ga op iets wat hij zegt en niet meent...ik ben heel lastig voor mezelf en voor hem...en voor sommige anderen ook waar ik dit ook bij heb..
Wees wel voorzichtig,
maar blijf wel helder nadenken.
Ik neem aan dat je hem wel een beetje kent?
Denk je scht bijv dat hij je uitlacht bijv?
Of is het misschien allemaal de angst dat hij jouw pijn doet, wat dus ook gebeurd is en eigenlijk voor je gevoel ook logisch is dat je hem niet volledig vertrouwt.
Je zit er nu alleen mee dat je hem eigenlijk wel wil vertrouwen maar dat niet meer "kan".

Volgens mij kan je het wel maar wil je het niet echt, je wil iig niet dat het weer gebeurt.
Je geeft zelf al aan dat het je hem eigen wel de kans kan geven.
Nou dan moe je dat gewoon doen.
Wees alleen voorzichtg en probeer het hem in ieder geval zoveel mogelijk uit te leggen. Maar luister ook naar hem.
En probeer helder te blijven denken.
Reageren

Regels voor berichten