Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 20:11
Verwijderd
eeey. ik ben sinds kort weer vrijgezel en nu heb ik tijdens een avondje uit een leuke jongen leren kennen', waar ik nu best wel vaak mee sms. maar als ik hem nu weer zie of spreek valt hij best wel un beetje tegen, terwijl ik hem over de sms egt superleuk vind. denken jullie dat smsjes ontvangende mensen kunnen beinvloeden en versturende mensen mooier kunnen maken als ze eigenlijk zijn...? xxxjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 20:28
Verwijderd
Dat voorkom je door op je veertiende weg te blijven uit cafe's en andersoortig spul waar 's avonds enge jongens rondhangen.

Serieus: Juah, dat kan. Ik sprak vroeger regelmatig een jongen van mijn school op MSN, die online heel aardig maar irl dom en irritant was. En zo'n groot verschil tussen MSN en 'n paar SMS'jes is er niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 20:55
Evito
Evito is offline
Whahaha. NEE DAT IS ABSOLUUT NIET MOGELIJK.

PFF. NATUURLIJK. WEL.

Wat kun je nu werkelijk over iemand te weten komen in de SMS? Ik zou als ik jou was Stoïcijn worden, veel mediteren en tot iig je 18 geen relaties meer beginnen. Mobiele telefoon wegdoen, ook.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 10-05-2003 @ 21:55:

PFF. NATUURLIJK. WEL.

Wat kun je nu werkelijk over iemand te weten komen in de SMS? Ik zou als ik jou was Stoicijn worden, veel mediteren en tot iig je 18 geen relaties meer beginnen. Mobiele telefoon wegdoen, ook.
Inderdaad. Op mijn veertiende speelde ik nog met barbies, man. Okay, stiekem had ik wel 'n vriendje-jongetje, en stiekem had ik ook een mobiele telefoon, maar dat verandert niets aan het feit dat ik toen nog met barbies speelde. Bovendien kreeg ik iets met die jongen na een vriendschap van 'n halfjaar, en kende ik hem niet alleen via een paar SMS'jes. Plus, ik had hem niet ontmoet 'bij een avondje uit' maar via een goede vriendin.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:11
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Evito schreef op 10-05-2003 @ 17:25:

PFF. NATUURLIJK. WEL.

Wat kun je nu werkelijk over iemand te weten komen in de SMS? Ik zou als ik jou was Stoïcijn worden, veel mediteren en tot iig je 18 geen relaties meer beginnen. Mobiele telefoon wegdoen, ook.
Ja haha dat zou wel een oplossing zijn..
Of gewoon een sms-relatie beginnen.. en hem op in het echt negeren, omdat hij dan je fantasieën over hem verstoord...!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:11
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-05-2003 @ 21:28:
Dat voorkom je door op je veertiende weg te blijven uit cafe's en andersoortig spul waar 's avonds enge jongens rondhangen.

Serieus: Juah, dat kan. Ik sprak vroeger regelmatig een jongen van mijn school op MSN, die online heel aardig maar irl dom en irritant was. En zo'n groot verschil tussen MSN en 'n paar SMS'jes is er niet.

&

Evito schreef: (kweet nie of je 2x kan quoten)

PFF. NATUURLIJK. WEL.

Wrom zijn dr zoveel mensen (ik ken dr meer die dit doen nl) die hun eigen leeftijd vooropstellen en hiermee ieder ander (met een leeftijd jonder dan de zijne) te adviseren om datgene niet te doen waar ze zichzelf wel oud genoeg voor vinden.
Niet beledigend bedoeld hoor, maar waarom zou je niet naar n caf'e gaan op je 14e en wrom zou je pas op je 18e aan relaties beginnen. Btje weard allemaal.

Oh en over die smsjes. Ik snap prcies wat je bedoelt, ik heb het ook (gehad, maar eigenlijk nog steeds) mensen kunnen zich soms makkelijker verwoorden in smsjes, dat . weet ik uit (eigen) ervaring. Maar ik weenie of je je daar nou volledig op moet focussen. Mayb moet je t gewoon es zeggen wrom ie irl zo anders doet.

En ik vind zelf dat msn en mail en sms en bellen en gewoon face-to-face meeting allemaal heel erg van mekaar verschillen. Dus ook msn en sms, vind ik persoonlijk hoor.

Nou, khoop dat t je nie al te veel stoort, dat verschil enzow.

Suc6 iig,
doegies

Liefs, Sara
Oud 10-05-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 10-05-2003 @ 22:11:
Wrom zijn dr zoveel mensen (ik ken dr meer die dit doen nl) die hun eigen leeftijd vooropstellen en hiermee ieder ander (met een leeftijd jonder dan de zijne) te adviseren om datgene niet te doen waar ze zichzelf wel oud genoeg voor vinden.
Niet beledigend bedoeld hoor, maar waarom zou je niet naar n caf'e gaan op je 14e en wrom zou je pas op je 18e aan relaties beginnen. Btje weard allemaal.
Ik vind mezelf niet bijster oud, hoor. En ik wil even voorop stellen dat leeftijd niet veel hoeft te zeggen, maar dat meestal wel doet.

Mensen van 14 mogen van mij niet naar cafe's, nee. Ik vind dat er een uitgaans-verbod zou moeten komen voor mensen van onder de 16 zonder begeleiding, eigenlijk. Simpelweg omdat je op je veertiende je grenzen niet kent, niet genoeg inzicht hebt om bepaalde (eventueel gevaarlijke) situaties af te weren, meestal niet verantwoordelijk genoeg bent om goed voor jezelf te zorgen. En omdat je anderen zonder het door te hebben meestal mateloos irriteert met je kinderachtige gedrag, maar dat terzijde.
Op je veertiende ben je over het algemeen nog een kind, en kinderen horen niet thuis in rokerige discotheken. Daar krijg je aanrandingen, ongelukken en breezer-sletten van.

Wat relaties betreft, prima, doe wat je niet laten kunt. Zolang je op je veertiende nog niet half Nederland af hebt geneukt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
lizzyxxxie schreef op 10-05-2003 @ 21:11:
eeey. ik ben sinds kort weer vrijgezel en nu heb ik tijdens een avondje uit een leuke jongen leren kennen', waar ik nu best wel vaak mee sms. maar als ik hem nu weer zie of spreek valt hij best wel un beetje tegen, terwijl ik hem over de sms egt superleuk vind. denken jullie dat smsjes ontvangende mensen kunnen beinvloeden en versturende mensen mooier kunnen maken als ze eigenlijk zijn...? xxxjes
Dat kan hoor. Andersom is ook mogelijk. Ik ken een schat van een jongen, die zoveel goeds uitstraalt dat iedereen altijd maar bij hem in de buurt wil zijn. Maar verbaal is-ie niet zo sterk. Als hij me een mailtje stuurde was ik steeds weer stomverbaasd dat zo'n ontzettend aardige en leuke lieverd zo dom en saai kon overkomen. Ontzettende beta. Zo eentje die dacht in nulletjes en eentjes. Maar door die ruimhartige en gulle uitstraling had je dat niet door irl.

En op je veertiende WEER vrijgezel zijn, och, ik zal er maar weer het zwijgen toe doen.
Oud 10-05-2003, 23:57
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-05-2003 @ 22:07:
Inderdaad. Op mijn veertiende speelde ik nog met barbies, man. Okay, stiekem had ik wel 'n vriendje-jongetje, en stiekem had ik ook een mobiele telefoon, maar dat verandert niets aan het feit dat ik toen nog met barbies speelde. Bovendien kreeg ik iets met die jongen na een vriendschap van 'n halfjaar, en kende ik hem niet alleen via een paar SMS'jes. Plus, ik had hem niet ontmoet 'bij een avondje uit' maar via een goede vriendin.
wordt hier nou achter me rug om gepraat of wat..?
Oud 11-05-2003, 00:04
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 11-05-2003 @ 00:57:
wordt hier nou achter me rug om gepraat of wat..?
Stiekem dan.

@poesiefox: Ga hier dan maar niet heen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 07:01
Verwijderd
-> liefde & relatie

lmd
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 09:05
kleinedraak
Dat gevoel ken ik heeeel sterk. Een jongen die ik dan ken, die vind ik in het echt heel anders dan via msn of als we smsen.
er zijn mensen die het raar vonde dat ik hem leuk vond maar als ik ze uitlechde hoe lief hij is en wat hij voor me betekend via msn kregen ze toch een andere kijk op hem. Als ik hem dan in het echt zie(zown 3x per maand) dan worden we allebei best verlegen omdat we elkaar eigenlijk heel goed kennen maar elkaar niet recht in de ogen durven te kijken. Of als we elkaar dan in het echt zien gaan we wat zitten steuken en zeiken. weom misschien om aand8 ofzo? Maar ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik weet dar deze jongen niet alleen via msn maar ook in het echt te vertrouwen is(toch hansjuh?) maar misschien doet die jongen ze alleen via sms heel lief voor maar gheeft hij andere bedoelingen ofzo. Kijk hier dus mee uit en zorg dat je hem ECHt beter leert kenne, Succes in de liefde en vriendschap+
*misschien is het ook leuk om gewoon goede vrienden met hem te zijn*
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:01
Verwijderd
Als we al allemaal met voorbeelden gaan gooien.. Ik ken een meisje, dat is een goede vriendin van mij. Intelligent, spontaan, heeft humor. Christelijk, dus met haar heb ik de leukste discussies over zwamonderwerpen als "Wat is de zin van het leven" en "Is er wel een God?".

Maar dat is IRL. Op MSN of via mail komt ze over als een mavotutje eerste soort. Ze leutert maar door over onboeiend prut, lijkt geforceerd grappig te willen doen, heeft een zinsconstructie die onze leraar Nederlands het graf in zou kunnen jagen.. Kortom de hele handel. Als ze niet bij me op school gezeten had en ik haar via MSN zou hebben leren kennen dan lag ze er binnen een week weer uit.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:06
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja, ik denk wel zeker dat dat kan. Je kunt die persoon dan in je hoofd 1000 keer leuker maken dan hij/zij in het echt is.. ik heb dat al vaker meegemaakt.. en je doet er weinig aan.
Oud 11-05-2003, 22:55
king112
king112 is offline
Citaat:
lizzyxxxie schreef op 10-05-2003 @ 21:11:
Ja dat soort dingen maken mensen nou eenmaal mooier!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:31
hansjuh
hansjuh is offline
Jep dat kan zeker.

Je moet altijd afgaan op de indrukken van iemand die je in het echte leven krijgt!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:35
king112
king112 is offline
Het mooie van liefde is dat het mensen veel mooier kan maken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:08
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ken het. Ik maakte mijn ex ook mooier dan ie in werkelijkheid was. Ik wilde verliefd zijn, maar ik was het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 22:52
Verwijderd
Natuurlijk kan dat van invloed zijn. Zowel verbale als nonverbale communicatie van een persoon is van invloed op het beeld wat jij ervan hebt. Als die persoon ontzettend makkelijk kan praten, een hele vlotte babbel heeft, dan kun je hem daarom best leuk gaan vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:33
Verwijderd
Natuurlijk. Het lijkt me alleen niet verstandig om verkering te krijgen met die tegenvallende jongen, alleen omdat z'n smsjes zo leuk zijn... want als je eenmaal verkering hebt, zul je elkaar toch ook wel in het echt spreken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 08:36
checko
checko is offline
hmmm...mayb moet je niet teveel op zijn uiterlijk letten....en gewoon is leuke avond gaan stappen (bowlen ofzo toch bikkel??)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 13:47
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
checko schreef op 14-05-2003 @ 09:36:
hmmm...mayb moet je niet teveel op zijn uiterlijk letten....en gewoon is leuke avond gaan stappen (bowlen ofzo toch bikkel??)

zaterdag... t komt steeds dichterbij.. xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten